Projekt rekonstrukcije stanice kraj kontejnerskog terminala

Za izgradnju kolodvora Brajdica 24 milijuna €

Darko Pajić

Projekt je izuzetno važan za podizanje efikasnosti željeznice, koja je sada svojevrsno usko grlo na riječkom prometnom pravcu kad je riječ o prometu kontejnera. Završetak radova do kraja 2016. godine



RIJEKA  U rekonstrukciju željezničke stanice Rijeka-Brajdica planira se investirati oko 24 milijuna eura, a taj projekt bit će izuzetno važan za podizanje efikasnosti usluge i kapaciteta željeznice, koja u ovom trenutku predstavlja svojevrsno usko grlo na riječkom prometnom pravcu kad je riječ o prometu kontejnera.


U ovom trenutku traje projektiranje na kojem radi Željezničko projektno društvo (ŽPD), te se u prvom kvartalu naredne godine očekuje ishodovanje građevinske dozvole nakon čega bi sredinom iduće godine trebala započeti gradnja novog kolodvora.


Cijeli posao trebao bi potrajati godinu i pol dana, što znači da bi novi teretni kolodvor kod Brajdice trebao biti uređen do kraja 2016. godine. U narednih nekoliko godina planira se i uređenje drugog riječkog teretnog kolodvora, koji će se također aplicirati prema EU fondovima, a trebao bi biti uređen na području Mlake u neposrednoj blizini pomorskog terminala na Zagrebačkoj obali.




   Financiranje investicije na Brajdici zajednički odrađuju Lučka uprava Rijeka, koja tu ima i najveći udio, te HŽ Infrastruktura i tvrtka Jadranska vrata.


Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Vlado Mezak ističe da je strateškim dokumentima određeno da željeznica mora biti sposobna prevesti 60 posto tereta od maksimalnog kapaciteta Brajdice, što znači da bi prugom trebalo ići 360.000 TEU-a u trenutku kad se dosegne maksimalni kapacitet Brajdice od 600.000 TEU-a.



– Izgradnja novog intermodalnog terminala uključuje i proširenje postojećeg tunela za potrebe ranžiranja vlakova, a najvažniji cilj je omogućiti brz i efikasan prekrcaj vagona na prostoru kontejnerskog terminala Brajdica uz primjenu najsuvremenije tehnologije. Troškovi projektiranja financiraju se dijelom iz kredita Svjetske banke, a dijelom iz EU fondova. Isti model primjenit ćemo i kod troškova same izgradnje, koja mora biti kvalitetno organizirana kako bi se u najmanjoj mogućoj mjeri ometalo normalno funkcioniranje terminala, ističe Mezak.



   Voditelj prodaje iz tvrtke Jadranska vrata Žarko Acinger pojašnjava da je u pripremi izgradnja dodatnog industrijskog kolosijeka na koncesioniranom području Jadranskih vrata kako bi se omogućilo što kvalitetnije servisiranje tereta na željeznici u vrijeme dok rekonstrukcija ostatka kolodvora Brajdica bude u tijeku.


   – Dogovoreno je s Lučkom upravom da uredimo kolosjek broj 14. i na realizaciji projekta radimo u nastojanju da bude gotov u naredna tri do četiri mjeseca. Riječ je o alternativnom rješenju za formiranje kontejnerskih vlakova, a kolosjek bi trebao biti dovoljnog kapaciteta da premostimo naredno razdoblje i izbjegnemo negativni utjecaj na odvijanje prometa. No, svakako će biti izuzetno važna i neophodna koordinacija Lučke uprave, HŽ Infrastrukture, HŽ Carga i Jadranskih vrata kako kapacitet terminala ne bi bio limitiran, ističe Acinger dodajući kako je i u takvim uvjetima moguće formirati nove i redovne kontejnerske blok vlakove, odnosno povećati broj kontejnera, koji se preko željeznice transportiraju na Brajdici.