Raskrižje na Škurinjama

ŽIVOT UZ GRADILIŠTE U RIJECI Buka, prašina i ruski rulet pri prelasku ceste

Marinko Glavan

Foto: SIlvano Ježina

Foto: SIlvano Ježina

Ništa lakše nije ni vozačima, posebno onima koji svakodnevno prolaze ovim vrlo prometnim raskrižjem, jer se zbog radova promet već pola godine odvija uz prekide i zastoje što redovito rezultiraju kolonama koje se protežu stotinama metara od raskrižja



RIJEKA Zbog prašine s gradilišta i ispušnih plinova vozila koja stoje u kolonama već pola godine ne možemo otvoriti prozore, kuće nam se tresu od teških strojeva, a svaki prelazak ceste do dućana ili autobusne stanice je pravi ruski rulet – tako život uz gradilište novog raskrižja Osječke, Škurinjske ceste i Ive Lole Ribara opisuju stanari okolnih zgrada.


Ništa lakše nije ni vozačima, posebno onima koji svakodnevno prolaze ovim vrlo prometnim raskrižjem, jer se zbog izvođenja radova promet već pola godine odvija uz prekide i zastoje, koji redovito rezultiraju kolonama koje se protežu stotinama metara od raskrižja, u što smo se i sami (po tko zna koji put u zadnjih šest mjeseci) uvjerili već prilikom pokušaja dolaska na gradilište.



Rekonstrukcije raskrižja obuhvaća izgradnju novog traka za lijevo skretanje prema zoni R9 (Vrtni centar), uz razdvajanje traka za desno skretanje, prema Novom naselju, od traka za vožnju ravno, a dodaje se i lijevo skretanje iz smjera Viškova u Ulicu Ive Lole Ribara. Uz to se grade novi potporni zidovi, sustav oborinske kanalizacije te obnavlja prometna signalizacija i semafori.




Ukupno će biti obnovljeno nešto više od 300 metara kolnika, ugovorena vrijednost radova koje izvodi GP Krk je šest milijuna kuna, projektant je Rijekaprojekt, a nadzor obavlja Ured ovlaštenog inženjera Zoran Samaržija Hranilović.



Iz smjera Osječke, kolona vozila protezala se od gradilišta do rotora na Škurinjama, te dalje niz Osječku prema priključku na zaobilaznicu. Kada smo napokon, nakon višekratnih potpunih zastoja kolone, uspjeli stići do raskrižja i parkirati, na gradilištu nas je dočekao kaos.


Buka teških građevinskih strojeva, oblaci prašine i radnici koji kako-tako pokušavaju održati barem neki red u prometu koji se, zbog nepostojanja alternativnih pravaca, svo vrijeme odvija paralelno s radovima. Kroz sve to povremeno se probija poneki pješak, izbjegavajući rupe na razrovanom gradilištu, kamione, bagere i automobile koji dolaze sa svih strana, s obzirom da na cijelom potezu gradilišta nema niti pločnika niti mjesta na kojemu bi pješaci na siguran način mogli preći cestu.



Pretrčavanje ceste doista je ruski rulet, jer pješaci moraju zaustavljati automobile kako bi prešli na drugu stranu ulice, što opet rezultira zaustavljanjem cijele kolone ionako frustriranih vozača, pa nerijetko poleti i pokoja psovka na račun građevinara, gradilišta i tako redom.


Ogorčeni stanari


Nije ni čudo da je takva situacija stanarima okolnih zgrada u škurinjskom Novom naselju već odavno dozlogrdila, posebno jer ne znaju ni kada će radovi, započeti s prvim danima studenog prošle godine, napokon biti završeni. – Katastrofa, što drugo reći. Rekli su da će biti gotovo do prvog maja, samo nisu rekli koje godine.


Sve skupa traje predugo, a mi smo svakodnevno izloženi prašini i buci. Iskreno, nadao sam se da će radovi biti gotovi barem do izbora, a sad kad je i taj rok prošao, tko zna do kad će još trajati, komentira Vojmir Prelec, jedan od stanara. Veliki je problem, prema njegovim riječima, i sigurnost odvijanja prometa, osobito pješačkog.– Nemamo kuda proći ulicom, niti pješačkog prijelaza da je prijeđemo. Ima tu starih, nemoćnih ljudi, koji ne mogu pretrčavati ulicu između automobila i bagera. Zatvore nam i izlaz dole prema trgovačkom centru. Najgore od svega je što ne znamo koliko će to još trajati, kaže ogorčeni stanar.


Ništa manje ogorčen nije ni njegov susjed Ivica Matulić, koji kaže da su radovi mogli biti odavno završeni da se cijelo vrijeme na gradilištu doista radilo.– Izgleda da je to sistem »koliko para toliko muzike«, pa koliko Grad plati, toliko ovi rade. Znalo je ove zime proći po gotovo mjesec dana a da na gradilištu nije bilo nikoga niti se išta radilo, kaže Matulić.


Jedino čime je zadovoljan, dodaje, jest odustajanje investitora od ideje gradnje kružnog toka, jer bi, po njegovom mišljenju, to izazvalo još veće gužve.


Premaleni autobusi


– Nije tu sa semaforima bilo većih gužvi, osim u špicama kad je gužva posvuda. Najveće gužve stvaraju se dolje na kružnom toku, pa mislim da je izgradnja novog raskrižja sa semaforima ipak bolje rješenje, što se vidjelo i kad je bio postavljen privremeni kružni tok, pa je promet isto jedva tekao, ističe Matulić. Gospođa koja nam se predstavila kao Tamara, uz sve navedene probleme koje su spomenuli njeni susjedi, dodaje kako je zbog gradilišta otežano i prometovanje autobusa.


– Svakog dana vozim se autobusom. Osim što i oni zapinju ovdje u kolonama, zbog gradilišta ovom trasom više ne voze »harmonike«, nego samo obični autobusi, u kojima je strašna gužva. Odgovorni u Gradu Rijeci trebali su barem malo pojačati broj polazaka, kad već voze manji autobusi, a ne da se već mjesecima ovako stišćemo u njima, kaže stanarka.Buci i prašini usprkos, dvojica vremešnih stanara zgrade tik iznad ceste vrijeme krate na balkonu prvog kata, promatrajući radove i promet.


– Prašina je najveći problem. Zavlači se i lijepi posvuda, evo pogledajte, na prozorskim daskama, balkonskim ogradama, svo cvijeće na balkonima puno je prašine. Ne možeš otvoriti prozore i prozračiti stan, osim noću. Ne možemo ni preko ulice, a ni uz nju, nego idemo sve okolo-naokolo, dolje prema rotoru, ako želimo do dućana. Sve je blokirano, posvuda su auti, bageri, strašno. Nadamo se samo da će čim prije završiti, kažu nam Petar Panić i Stojan Pupovac.



Vozačima koji svakodnevno prometuju križanjem na Škurinjama ne preostaje ništa nego da se oboružaju strpljenjem, iako ga kako i sami kažu, imaju sve manje.– Vidite i sami. Ovo je katastrofa. Svaki dan prolazim ovuda i svaki put ovako čekam u koloni. Ponekad treba skoro pola sata za ovih nekoliko stotina metara – kaže Roberto Jarak.Da bi radovi trebali teći brže misli i Zoran Mulvić.– Zaista ne bi trebalo ovako biti. Idem skoro svaki dan ovuda i stalno su gužve, trebalo bi to malo ubrzati – kaže vozač. Iako su iz Crikvenice, bračni par Nikica i Miroslava Matejčić relativno često prolaze škurinjskim raskrižjem.– Već smo desetak puta prolazili u zadnje vrijeme i ovo je strašno. Koliko ti radovi već traju, a nikako da završe, komentiraju Kirci.


A kada će radovi biti gotovi, ne znaju ni sami radnici s kojima smo razgovarali među kolonama automobila. – Asfalteri su tu, znači da se sve primiče kraju. Nešto se spominje vikend za završne radove, ali nismo baš sigurni da će sve dotad biti gotovo. Za završno asfaltiranje će se vjerojatno morati zatvoriti kompletno raskrižje, kažu.Pitamo zbog čega radovi tako dugo traju.

– Ne znamo, mi smo tu tek kraće vrijeme. Problem je kada se radovi moraju ovako izvoditi, dok teče promet, to znatno usporava stvari. Isto tako, često se zna dogoditi da se usred radova mijenja projekt, pa se mora dograđivati ili pregrađivati, pa se sve skupa otegne, govore nam radnici.


Pitanje o trajanju radova, odnosno kada će biti završeni i zbog čega ovoliko traju, kao i zbog čega se gradi raskrižje sa semaforima, a ne kružni tok, uputili smo i nadležnim službama Grada Rijeke, no dobili smo odgovor da je u utorak sastanak koordinacije projekta, te da će nam opširniji odgovor poslati tijekom današnjeg dana, a valja se nadati da će u odgovoru stajati i konačni datum završetka radova.