Kontejnerski terminal

ZAGREBAČKA OBALA IZRANJA IZ MORA Pogledajte vizure budućeg terminala snimljene dronom

Darko Pajić

Svaki keson predstavlja impresivnu graditeljsku konstrukciju težine oko 4.000 tona, čija je dužina 20,8 metara, širina 11, a visina 22,9 metara. Zbog proizvodnje kesona Udruga talijanskih građevinara dopremila je posebno postrojenje za proizvodnju



RIJEKA Novi kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali izašao je iz mora, jer je na svoju poziciju postavljeno svih 49 armiranobetonskih kesona, te je nedavno započelo i betoniranje površine budućeg terminala.


Svaki keson predstavlja impresivnu graditeljsku konstrukciju težine oko 4.000 tona, čija je dužina 20,8 metara, širina 11, a visina 22,9 metara. Zbog proizvodnje kesona Udruga talijanskih građevinara dopremila je posebno postrojenje za proizvodnju, koje je nedavno obnovljeno u Brodogradilištu »Viktor Lenac« te će uskoro biti vraćeno u Italiju, jer je posao u Rijeci završen. 


Kako ističe Rajko Račeta, voditelj projekta Zagrebačke obale iz Lučke uprave Rijeka, već je uvelike započela i faza betoniranja ploče, koja će povezati sve kesone, a ukupno će zauzimati površinu od 4,7 hektara.




– Jedna važna faza projekta je završena i trenutno izgradnja teče u skladu sa zacrtanim rokovima. Graditelji su dobro organizirani i ekipirani, suradnja je vrlo dobra i vjerujemo kako će posao biti završen u očekivanom roku. Važno je napomenuti i kako polako izlazimo iz svojevrsne kritične faze slijeganja tla i nasipa u podmorju obale, kao i da se taj proces odvija u skladu s projektiranim parametrima. Iznimka je samo manji dio terminala u blizini Bratislavskog pristaništa, gdje još uvijek mjerenja nisu pokazala kako su kesoni dovoljno stabilni da se može započeti s poslom ugradnje mlaznog betona ispod kesona. Početkom srpnja 2016. godine započeli su radovi na izradi zaštitnih ploča morskog dna ispred kesona, a njihovo postavljanje dovršeno je početkom prošlog mjeseca, ističe Račeta.



Osim navedenog u završnoj fazi je prva etapa pripreme novog natječaja za izbor koncesionara na Zagrebačkoj obali, te se uskoro očekuje zaključenje natječaja i odluka o izboru ovlaštenog konzultanta, koji će pripremiti novi natječaj za koncesionara.


Rok za izgradnju Zagrebačke obale produljen je prošle godine u dogovoru s talijanskim graditeljima, te je utvrđen rok dovršetka izgradnje do 15. prosinca 2018. godine.