Predstavnik Sindikata o hrvatskim i europskim propisima

Vozači s lažiranim diplomama mogu i dalje voziti, čak i u Autotroleju

Marinko Glavan

Poslodavac će podnijeti odgovarajuće kaznene prijave, ali to ne sprečava vozače da se ponovno zaposle, čak i kod istog poslodavca



RIJEKA  Desetorica vozača Autotroleja kojima je otkazan ugovor o radu zbog lažnih svjedodžbi već sutra se mogu javiti na natječaj za zapošljavanje u riječkom gradskom prijevozniku ili kod bilo kojeg drugog poslodavca u Hrvatskoj i Europskoj uniji, upozorio je Miljenko Gočin, predsjednik Sindikata hrvatskog vozača jučer u Rijeci. Gočin je istaknuo kako je riječ o pojedinačnim slučajevima, ljudima koji su svojom voljom odlučili na nezakonit način doći do svjedodžbi potrebnih za zapošljavanje, za što će snositi i odgovornost, no jednako tako, kazao je i kako prema sadašnjim zakonskim odredbama isti ti vozači mogu i dalje obavljati isti posao prijevoza putnika autobusima.



Na tržištu rada Europske unije u narednih pet godina pojavit će se deficit od milijun profesionalnih vozača, naveo je Gočin, koji smatra da je riječ o velikoj prilici za hrvatsko gospodarstvo koje bi u takvim okolnostima moglo konkurirati, ali ne kroz puki izvoz radne snage, nego pokretanjem prijevozničkih tvrtki, s obzirom da na domaćem tržištu vozača ne nedostaje. – Da bi to postigli, prvo treba uvesti red, da ne bi propustili takvu priliku, kazao je Gočin.


– Zakon je usklađen sa propisima Europske unije, tako da svatko tko ima položenu određenu kategoriju može obavljati taj posao. Vozači u Hrvatskoj koji voze putnike uz to imaju rok do 30. lipnja da polože i stručni ispit u Hrvatskom autoklubu. To znači da u ovom trenutku, svaki od njih može i dalje raditi kao vozač autobusa, kazao je Gočin.




Na upit novinara kako je to moguće, s obzirom da su falsificirali svjedodžbe, Gočin je ponovio kako će poslodavac za to podnijeti odgovarajuće kaznene prijave, ali to ne sprečava vozače da se ponovno zaposle, čak i kod istog poslodavca.



Iz Ureda gradonačelnika potvrđeno je da provjere svjedodžbi zaposlenika, poput one kojom je u Autotroleju utvrđeno da je deset vozača falsificiralo te dokumente, traju i u svim ostalim komunalnim i trgovačkim društvima u vlasništvu Grada Rijeke.


– O rezultatima je prerano govoriti jer provjere još traju, kratko je poručeno iz gronačelnikova ureda.


Na pitanje jesu li provjere izvršene i u samoj gradskoj upravi, odgovoreno je kako ih nije bilo, jer i sam postupak zapošljavanja u gradskoj upravi podrazumijeva temeljitu provjeru sve dokumentacije kandidata.



– U trenutku kada su se zapošljavali bila im je potrebna svjedodžba o završenom školovanju, koju su, barem prema očitovanju poslodavca, falsificirali, ali sada im ta svjedodžba nije potrebna, već samo položena kategorija i upisana licenca u vozačkoj dozvoli, s tim da do 30. lipnja iduće godine moraju položiti ispit. Dakle, ti ljudi zakonski nisu nesposobni za posao vozača i oni se mogu zaposliti bilo gdje u Hrvatskoj ili Europskoj uniji, kazao je Gočin.


Vozači, objasnio je, moraju svakih pet godina proći i periodičko obrazovanje u za to osposobljenim ustanovama, kako bi obnovili licencu.


– Problem je što dio tih ustanova uopće ne provodi periodičko obrazovanje, već vozači u njima naprosto za tisuću kuna dobiju potrebno uvjerenje, kazao je Gočin.


Novinare je zanimalo ima li Sindikat hrvatskog vozača spoznaja o kojim se konkretno obrazovnim ustanovama radi i jesu li na temelju toga podnesene odgovarajuće kaznene prijave.



Povjerenik Sindikata hrvatskog vozača u Autotroleju Branko Dragičević medijsko je izvještavanje o falsificiranim svjedodžbama vozača Autotroleja nazvao senzacionalističkim.– Doživljavamo nezaslužena poniženja i generaliziranje. Ljudi nas pitaju imamo li svjedodžbe, jesmo li završili školu. Mi prevozimo ljude, djecu i moramo biti na nivou i nositi se sa svakakvim situacijama, ali ovime smo izvrgnuti nepotrebnom ponižavanju, rekao je Dragičević.


– DORH već istražuje poslovanje dijela tih ustanova i bit će zanimljivo vidjeti što će se dogoditi nakon provjere. Hoće li vozačima koji su u njima stekli licence oduzeti dozvole, hoće li to učiniti i onim vozačima koji su zaposlenje pronašli u nekoj od zemalja Europske unije, kazao je Gočin, istaknuvši kako nesređeno stanje po pitanju zakonskih propisa za rad mobilnih radnika pridonosi takav način stjecanja svjedodžbi.


– Kad će vozač, koji radi deset sati dnevno, sjediti na predavanjima? Hoće li nakon deset sati rada još sjediti u klupi šest ili sedam sati na dan. To je nemoguće, kazao je Gočin.