Katamaranom do Raba i Paga: popularna veza iz Rijeke prema otocima unatoč slabijoj sezoni

Više cijene nisu utjecale na potražnju za brzim linijama

Marinko Glavan

Krilo Carbo i Jadrolinijina Adriana, koja od ove sezone plovi prema Rabu i Novalji, brodovi su većeg kapaciteta od Novalje i Judite, Jadrolinijinih dvotrupaca kojima su godinama održavane ove dvije linije



RIJEKA Unatoč nešto slabijoj turističkoj sezoni i poskupljenju karata za trećinu na njezinu samom startu, plovidba katamaranima i dalje je iznimno popularan način putovanja iz Rijeke prema sjevernojadranskim otocima i obrnuto. 


Potvrdila je to i jučerašnja slika u prizemlju Putničkog terminala u Rijeci, gdje se odmah po otvaranju prodajnih mjesta formirao red za dragocjeni papirić. U redu se našlo dvadesetak ljudi, što je ipak primjetno manje nego prošlih godina, kada su putnici znali »dežurati« pred prodajnim mjestima od ranih jutarnjih sati, a karte bi naprosto planule već u prvih sat-dva prodaje. Ove je sezone situacija bitno drugačija, a karta se često može kupiti i u kasno poslijepodne, neposredno pred polazaka katamarana prema cresko-lošinjskom otočju ili pak Rabu i Novalji.


Tomu sigurno pridonosi činjenica da se karte za dva katamarana prodaju na odvojenim mjestima, s obzirom da na liniji prema Cresu, Lošinju i okolnim otocima od početka ove godine više ne plove katamarani Jadrolinije, već Krilo Carbo, u vlasništvu privatne brodarske tvrtke U.T.O. kapetan Luka iz Krila Jesenice. No, možda i važniji razlog manjim gužvama je povećanje kapaciteta. Krilo Carbo i Jadrolinijina Adriana, koja od ove sezone plovi prema Rabu i Novalji, brodovi su većeg kapaciteta od Novalje i Judite, Jadrolinijih dvotrupaca kojima su godinama održavane ove dvije linije. 


Ugodna klimatizacija




– Krilo Carbo prima šezdesetak putnika više, pa je to sigurno razlog manjoj gužvi na prodajnim mjestima. Drugi razlog mogla bi biti nešto slabija turistička sezona. Točnim brojem putnika u dosadašnjem dijelu godine još ne raspolažemo, ali očekujemo da će on biti nešto veći jer smo imali manji broj otkazanih putovanja nego Jadrolinija u istom razdoblju lani. Međutim, prema prometu na ostalim linijama vidi se da je putnika ipak nešto malo manje, tako da je i to možda uzrok manjoj navali kupaca, kazao je Luka Tomić iz U.T.O. Kapetan Luka.



Iz Jadrolnije pak kažu kako je broj putnika gotovo identičan lanjskom, pa veći kapacitet Adriane u odnosu na Novalju drže glavnim uzrokom rasterećenja prodajnih mjesta.


– Adriana ima četrdeset mjesta više, a brojka od 52 tisuće i 961 putnika do nedjelje 4. kolovoza bila je skoro posve ista kao do tog datuma lani. Ohrabruje podatak za zadnji tjedan u kojemu je prevezeno tri tisuće 393 putnika, što je preko šest posto više nego u istom tjednu prošle godine. S obzirom na taj podatak i na veći brod, očekujemo dobre rezultate, kazao je predsjednik uprave Jadrolinije Alen Klanac. 



Što o putovanju novim brodovima na linijama za otoke Sjevernog Jadrana misle sami putnici, saznajemo u razgovoru s njima, točnije s onima koji su Adrianom stigli iz Raba i Novalje. Najvažnija razlika koju su ama baš svi s kojima smo razgovarali spomenuli nije veličina ni uređenje broda, nego – temperatura. 


– U »Novalji« smo se uvijek smrzavali. Na tom brodu valjda nešto ne valja s klimom, pa je uvijek bilo užasno hladno. Ovaj brod je po tom pitanju odličan, kao i po svemu drugome. Puno je bolji, kazala je Vinka Grgurić koja je u Rijeku doputovala s Raba. 


Ugodniju klimatizaciju u prvi je plan stavila i Ana Kabalin, koja je doplovila s istog otoka. 


Bolja opcija


– Katamaranom putujem relativno često, a osim što je ugodnija temperatura, na Adriani mi se sviđa i to što ima dvije palube. Sjedila sam na gornjoj koja mi se jako svidjela, a nije bila ni pretjerana gužva. Katamarani su odlična opcija, puno bolja nego autobus, jedino treba karte kupiti na vrijeme, rekla je popularna glazbenica.


Nisu baš svi dijelili oduševljenje »Adrianom«. Među onima kojima je draža bila Novalja je i putnica koja se predstavila kao Petra, koja je doputovala s malodobnim sinom.


– Brod je lošiji od lanjskog. Sjedala su lošija i imaju visoke naslone za ruke između, tako da se dijete ne može ispružiti i zaspati. Mislim da je prijašnji katamaran bio prostraniji, rekla je nezadovoljna putnica.


Zadovoljni su pak bili oni koji su došli kupiti karte, jer nisu morali dugo čekati.


Nema gužve


– Ovo mi je drugi put da idem u Novalju ovog ljeta i nema problema s kupovinom karata, iako je sada veća gužva nego kad sam prvi put kupovala kartu, kazala je studentica Nensi Rendulić.


– Redovi su kraći nego prijašnjih godina, potvrdila je Nevia Debelić, koja, kako kaže, često putuje na Rab.


– I brod mi se više sviđa, nije onako hladno kao na Novalji, ponavlja već poznatu nam priču. 


Na popularnost katamarana očito nije bitno utjecalo ni pozamašno povećanje cijena, koje su za putnike koji nemaju prebivalište na otocima porasle za čak tridesetak posto. Potvrdili su nam to i putnici s kojima smo razgovarali i koji redom smatraju da su cijene prihvatljive i još uvijek bitno niže od prijevoza autobusima i osobnim automobilima, a na moru nema ni ljetnih gužvi kao na cestama. Dok bude tako, ne treba sumnjati da će dvotrupci ostati među najomiljenijim prijevoznim sredstvoa na putu do otoka.