Dulje od desetljeća trajao je spor između državnih giganata oko toga čiji (ni)je taj dio ulice, dok u MO Luka nisu iz očaja napisali pismo predsjedniku i premijeru
RIJEKA Sanacijom kolnika na dijelu Ulice Ivana Zajca kojim prolazi željeznička pruga napokon je presječen gordijski čvor odgovornosti za njeno održavanje, a završene su višegodišnje nevolje svih kojima su se njome primorani voziti ili skretati u Rivu Boduli, i to – čini se, intervencijom »više sile«.
Ulica je pod ingerencijom Hrvatskih cesta, no dosad nije bilo jasno čija je dužnost održavanje krajnjeg desnog traka kojim prolazi pruga u vlasništvu HŽ-a. Dulje od desetljeća trajao je spor između državnih giganata oko toga čiji (ni)je taj dio ulice, a za to vrijeme kolnik se pretvorio u dugačak niz golemih kratera koji su ugrožavali sigurnost svih sudionika u prometu.
O sanaciji nisu obaviještene ni nadležne gradske službe, što je, potvrdio nam je Daniel Frka iz Rijeka prometa, prilično neuobičajeno, s obzirom na to da je riječ o jednoj od najfrekventnijih prometnica. Zanimljivo, najava početka radova nije stigla ni Hrvatskim cestama, u čijoj je nadležnosti ostatak Ulice Ivana Zajca.
– Ne samo da nismo dobili najavu, nego iz HŽ-a uopće nisu zatražili suglasnost za preregulaciju prometa za vrijeme trajanja radova, što su bili dužni učiniti. Ipak, iskreno smo zadovoljni da su u željeznicama napokon odlučili prihvatiti odgovornost za svoj dio prometnice, oko kojeg se sporimo već deset godina, kazao je šef ispostave HC-a u Rijeci Matija Glad
Sanacije asflatnog sloja u Zajčevoj početkom ovoga tjedna prihvatile su se na koncu Hrvatske željeznice, odakle smo jučer dobili šturu informaciju da je riječ o »manjoj sanaciji na pruzi Brajdica – Rijeka, koja bi trebala biti dovršena do kraja radnog vremena u četvrtak, 16. svibnja.«
Inače, za tu »manju sanaciju« već se godinama bore članovi Vijeća Mjesnog odbora Luka, koji su u bezbroj navrata na raznim instancama ukazivali na opasnosti od potpuno devastiranog kolnika, ali dosad bez uspjeha. Svaki njihov pokušaj da se izbore za popravak ceste završavao je međusobnim prebacivanjem odgovornosti izme đu Hrvatskih cesta i Hrvatskih željeznica, što traje već nekoliko godina, sve donedavno kada su se za pomoć obratili najvišem državnom vrhu.
– Nebrojeno smo puta pisali i HC-u i HŽ-u, pozivali inspekcije cestovnog i željezničkog prometa, ali ništa se nije micalo s mjesta, kaže predsjednik Vijeća MO Luka Saša Pavlović, koji tvrdi da čak ni inspekcije nisu mogle utvrditi točno je li za održavanje tog dijela ulice odgovoran HŽ ili HC.
– Iz čistog očaja odlučili smo nedavno pisati izravno predsjedniku Republike Ivi Josipoviću i premijeru Zoranu Milanoviću. Iskreno, nismo očekivali neki rezultat, ali više nismo znali što poduzeti da se kolnik napokon popravi. Na naše iznenađenje, dobili smo prvo odgovor iz Ureda predsjednika da je naša molba proslijeđena Vladi, a potom i iz Vlade da je sve upućeno resornom ministarstvu. Od tada je prošlo možda desetak dana i na naše zaprepaštenje – počeli su radovi. Ne znam je li riječ o slučajnosti ili ne, ali u svakom slučaju zadovoljni smo što je napokon riješen jedan od gorućih problema stanara ovog područja i svih koji ulicom svakodnevno prolaze, rekao je Pavlović, ističući kako MO nije dobio nikakvu službenu informaciju o početku radova.