Raznoliko i kreativno

Velika duša i originalna ponuda: Obišli smo male riječke gastro oaze

Monika Štiglić

Rakhia bar / Snimio Vedran Karuza

Rakhia bar / Snimio Vedran Karuza

Pačalinka, Rakhia bar, Samovar bar, Priroda i društvo neki su od ugostiteljskih objekata koji su se nametnuli ponudom i ambijentom. Spajajući tradiciju, brigu o zdravlju, autentičnost i mogućnost personalizirane ponude ponudili su nešto novo i drugačije i naišli na odličan odaziv i reakciju gostiju



RIJEKA Trend povećanja broja turista u Rijeci dovodi do zaključka da je grad od industrijskog postao i turistički, a nezaobilazan čimbenik turističkog doživljaja svakako je gastronomska ponuda destinacije.


Raznolikost i kreativnost kao središnji elementi riječkog identiteta nisu zaobišli ni gastronomsku ponudu grada. To je vidljivo u porastu broja lokala koji se ponudom i ambijentom razlikuju od standardnih ugostiteljskih objekata. Riječ je o posebnim projektima temeljenim na popularnim gastronomskim trendovima koji obuhvaćaju tradiciju, brigu o zdravlju, autentičnost i mogućnost personalizirane ponude. O specifičnostima takvih ugostiteljskih objekata, razgovarali smo s njihovim vlasnicima i voditeljima. Novitet u gradu ugostiteljski je objekt Pačalinka čije je nedavno otvorenje razveselilo brojne Riječane.


– Nema osobe koja ne voli palačinke – istaknula je Jelena Ratko koja nam je objasnila kako je ideja nastala iz ljubavi prema desertu djetinjstva te da u Rijeci takve ponude nije bilo, a oni su je željeli učiniti još posebnijom.


Kreativni i gosti




U palačinkarnici je, naime, moguće prema vlastitim željama kreirati svoj omiljeni desert, odnosno gosti samostalno odabiru čime će puniti palačinku.


– Uglavnom odabiru dva do tri sastojka, a ima i jako kreativnih – kaže sugovornica, ističući personaliziranost ponude kao jednu od glavnih značajki ovog lokala. Da to prepoznaju i gosti potvrdio nam je Petar Jelušić koji je ovom prilikom odabrao slanu varijantu.


– Već sam probao slatke palačinke, a ovo mi dođe kao kompletan obrok, objašnjava. Njegovo mišljenje dijeli i Toma Jelušić koji se u ovom lokalu našao prvi put, po preporuci brata. Gastronomska ponuda i prepoznatljiv inovativan dizajn rezultirali su pozitivnim povratnim informacijama koje im gosti u velikom broju ostavljaju na društvenim mrežama, ističe Jelena Ratko.


Nedaleko od Pačalinke smjestio se Rakhia bar, kako ističu vlasnici, »mala oaza s velikom dušom« koja, osim uobičajene barske ponude, nudi stotinjak domaćih i stranih rakija i likera. Upravo to tradicionalno piće razlog je zbog kojeg gosti dolaze u tolikoj mjeri, ističe djelatnica Iva Knežević. O kvaliteti ideje i prihvaćenosti kod gostiju svjedoči i činjenica da se nakon Rijeke, posao proširio i u Zagrebu.


– Ljudi traže, vole – sa smiješkom nam objašnjava Iva Knežević. Povoljne cijene, a ponuda je raznolika: od klasične travarice i lozovače, do medice s tartufom i rakije od masline i badema. Specifičnošću se istaknuo i Samovar bar, prva riječka čajana-kavana, koja je u svojim začecima zamišljena kao pult za promociju proizvoda tvrtke Samovar, a u nešto više od godinu dana rada postala je omiljena brojnim građanima što dokazuje i prepuna terasa. Razlog tomu prvenstveno je autohtona receptura i oživljavanje stare riječke tradicije, ali i specifičan interijer koji izgledom podsjeća na nekadašnje građanske salone.

Tako svjetski


Branko Metzger Šober, voditelj bara, pojasnio nam je posebnost ponude: osim raznovrsnih čajeva u toploj i hladnoj varijanti, u ponudi su i čokoladni napitci rađeni po recepturi nekadašnje Riječke tvornice čokolade te kava proizvedena prema originalnoj Samovar recepturi. Ono što Samovar bar nudi, nemoguće je dobiti u drugim kafićima, a svoju kvalitetnu ponudu nastoje održavati raznolikom. Tako su kolovoz odabrali za mjesec bakinih čajeva čime su željeli promovirati okuse djetinjstva, upravo one koji asociraju na posjete bakama. Za te okuse odlučile su se Ivana Strbad i Marija Galić čiji su odabir bili čaj od lavande i ječmena kava Orzo, a njime su, tvrde, zadovoljne i često navraćaju upravo zbog posebnosti ponude.



Uz raznolikost ponude, Rakhiu karakterizira i specifičan stil uređenja koji kombinira industrijski dizajn i elemente rustikalnog stila, a da im je posebnost važna potvrđuje i zaposlenik Rene Abrahamsberg, koji nam pokazuje Rakhia bar News – glasilo kafića u kojem uz općenite informacije o kafiću i nadolazećim događajima, gosti mogu pronaći i svoje fotografije iz izlazaka.



Moderan i svjetski način prehrambenih navika Riječanima svakodnevno približavaju Jasmina i Dario Oriović, vlasnici Prirode i društva, koji su se nakon povratka iz Irske odlučili gradu ponuditi zdravu priču i alternativu na tržištu. Njihova ponuda temeljena je na prirodnim sokovima, zdravim sendvičima, juhama i salatama proizvedenima uglavnom od organski proizvedene hrane provjerenog porijekla. Kvaliteta im je, ističe Oriović, najbitnija, a glavni motiv u poslu im je polaziti sa stajališta potrošača koji ju prepoznaju.


To je potvrdila i Svjetlana Reinić, gošća koja u Prirodu i društvo redovito navraća te je, kako ističe jako zadovoljna, a u ovaj se ugostiteljski objekt vraća jer je sve prirodno. Sličnog je mišljenja i Nera Butigan.


– Lijepo što Rijeka ima mjesto koje nije kao ostala, kaže Nera, koja Prirodu i društvo bira zbog organske hrane i ugodnog ambijenta. Pozitivan feedback vlasnici svakodnevno dobivaju ne samo od stalnih gostiju, već i od turista koji su ih, ističe Oriović, smjestili na drugo mjesto Trip Advisora u kategoriji restorana, a uspjeh potvrđuje i novootvoreni objekt Priroda i društvo 2 na Korzu. Ovakva gastronomska ponuda zasigurno obogaćuje grad, a potrebu za većim brojem takvih lokala u gradu uz porast turista dokazuje i činjenica da su domaći potrošači educirani te prate svjetske gastronomske trendove koji spajaju moderno i tradicionalno.