Marino Rempešić, Darko Matoš i Filip Jakovac s humanitarnim ciljem odlučili postati dijelom auto rallyja za drugačije
Krenula je i crowdfunding kampanja na siteu Indiegogo. Priča je jednostavna. Pročitate tekstić i pogledajte listu kul stvarčica s desne strane koje smo pripremili za vas. Zapne li vam za oko štogod zanimljivo – spit that money out – a mi vama nosimo darove - suvenire kao što su pustinjski pijesak ili pak pustinjske ruže
Prije nekih dva mjeseca donijeli smo priču o dvojici mladih riječkih entuzijasta što su s humanitarnim ciljem odlučili postati dijelom auto rallyja za drugačije, Mongol Rallyjem, natjecanjem koje se provodi svako ljeto od 2004. godine dosad i godišnje okuplja više od 250 timova iz svih dijelova svijeta. Da podsjetimo, dvije su polazne točke. Jedne godine London, druge Prag, a odredište je Ulan Ude u Rusiji. Svaki tim za sebe bira rutu kojom će se kretati.
Uvjeti su jednostavni – može se natjecati automobilom ili motociklom. Za auto vrijedi pravilo »što starije i neadekvatnije – to bolje«. Potom, sudionici rallyja putujući ka odredištu ne smiju koristiti auto-ceste, te da bi se odužili majci prirodi i dali nešto zauzvrat moraju uplatiti 1.000 funti za dobrotvorne svrhe. Također, sama kotizacija za sudjelovanje u utrci iznosi 650 funti po timu. Upravo zbog utrkivanja neadekvatnim vozilima koju većina ljudi ne bi koristila za kretanje izvan grada, da ne spominjemo na drugi kraj svijeta, prihvaćeno geslo Mongol Rally utrke je »Nije važno stići prvi. Važno je stići!« Na taj način timovi ne žure na odredište i cilj im je proživjeti rutu punim plućima i obići što više destinacija. Riječani su put koji ih vodi kroz 27 zemalja odlučili prijeći u Yugu, a humanitarni dio avanture »odraditi« tako da će novce donirati jedinom hrvatskom utočištu za ptice, onom zaprešićkom što ga vodi 84-godišnja Ana Škarica. Onom u kojeg su smjestili galeba Živka, ranjenu pticu koju su krajem lanjske godine našli slomljenog krila kraj riječkog kazališta pa spasili od sigurne smrti.
Skandalozni obrat
Što ima novo u timu, odnosno do koje su faze stigle pripreme za put dug »previše kilometara« upitali smo Živkovog spasioca, Filipa Jakovca koji je uz Ivana Marina začetnik ovog humanitarnog poduhvata na četiri kotača. Upitali i ostali »paf« jer novosti je više nego u bilo kojoj informativnoj emisiji hrvatskih televizijskih kuća, a i skandala, bogme. U skladu s duhom vremena krećemo od skandala i priopćavamo skandaloznu vijest – Ivan Marin, prvi potpredsjednik Alan Ford Tima dao je ostavku i to dobrovoljnu, a predsjednik AFT-a ga je preko noći zamijenio s druga dva člana. Tako je izbjegnuta kriza vlasti u Timu, a bogme i raspisivanje novih izbora. Šalu na stranu. Ivan Marin uistinu neće na rally, no ne radi sukoba interesa ili pak neslaganja s predsjednikom već zbog neodgodivih radnih obaveza.
– A da, netko mora i raditi. Ivan ostaje naša logistička i svekolika potpora u Rijeci, a u Alan Ford Team ulaze Marino Rampešić i Aleksandar Puača. I to je sad to, izmjena i promijena više nema jer su odaslani zahtjevi za vize, izvjestio nas je Filip Jakovac.
Dakle, zakotrljalo se. Doznajemo da je prva viza, ona za prolazak kroz Turkmenistan već ishodovana i to zahvaljujući pomoći agencije za vize Dimigra. Prva je to od sedam koje se čekaju. Potom, u Rijeku je iz Zagreba stigao i On – Yugo Koral 55, kotrljajući dom riječkih avanturista puna dva mjeseca.
– Jeee, uspjeli smo ga nabaviti! Yugo se trenutno nalazi na »rehabilitaciji«, u dvorištu Alfa auto servisa u Žegotima kraj Kastva. Pod budnim je okom majstora nad majstorima Darka Matoša i čeka »facelifting«.
Na tečaju čakavskog
Yugo je kajkavac, no u Žegotima će vrlo brzo progovoriti čakavicom, kaže Filip i dodaje kako je »jugić« prije nego li je dospio u ruke AF Tima, živio u Velikoj Gorici i imao samo jednog vlasnika. Kako je unatoč vremešnosti kao mladić kojeg samo treba malo »pogurati« da prodiše punim plućima neće mu teško pasti svi ti silni zahvati i promijene što mu ih Alanfordovci pripremaju. Zanimljiv je bio i njegov put iz Zagreba do Rijeke.
– Bila je to avantura i pol. Možete si misliti kako to izgleda kad sjedneš u auto koji je »hibernirao« zadnje tri godine,koji je naučio na nježnu penzionersku ruku i koji na stražnjem staklu ima više otisaka dlanova nego li najpoznatija starleta na stražnjici. Usred Zagrebaje zakihao i stao, nakon čega su zatrubili Zagrepčanci, a mi krenuli u reanimaciju. Nakon očišćenih svjećica i još pokojeg sitnog zahvata R2D2 pojurio je ka Rijeci s nevjerojatnih 70 kilometara na sat. Bez problema je pretekao dva si brata po vrsti, što zapravo i nije nekakvo čudo jer se i da smo htjeli nismo uspjeli zaustaviti. Hm, kočnice – da. Jedva smo stali kraj Dobre i bioje to naš prvi zajednički piknik. Uglavnom, bez većih smo problema došli kući, pripovijeda Filip.
Zanimalo nas je u kojoj fazi je njihovo punjenje novčanika, odnosno potraga za sponzorima na što je Filip slegnuo ramenima i rekao – bit će, bit će, a koliko, nije važno. Protegnut ćemo se koliko se budemo mogli protegnuti. Uglavnom osim medijskog pokroviteljstva Novog lista i portala Rijeka danas, avanturu Riječana potpomažu i Alfa Auto servis, Autokaroserija Filčić, Innovatioanads, Liber, Tia, SDR… Veliku pomoć u savjetima i kontaktima dao im je i legendarni riječki vozač Darko Rafaj.
Lista »perkova« na Indiegogu
Ipak, svjesni da će ih put od Rijeke do Praga, pa dalje ka Ulan Udeu voditi kroz niz zemalja, a povratak kući taj će niz znatno povećati Alanfordovci su mislili i smislili zanimljiv način kojim su odlučili podebljati konto. Na svoju stranicu www.alanfordadventures.com stavili su proglas sljedećeg sadržaja: »Razmišljajući kako ostvariti dodatne prihode za naš put i pernate prijatelje sjetili smo se mudrog rješenja. Unatoč našim hvale vrijednim sponzorima zašto ne bi dali priliku i svim građanima da pomognu našem timu i nešto dobiju zauzvrat. I tako je krenula crowdfunding kampanja na siteu Indiegogo. Priča je prosto jednostavna da ne može biti prostija. Pročitate tekstić i pogledajte listu kul stvarčica s desne strane koje smo pripremili za vas. Zapne li vam za oko štogod zanimljivo – spit that money out – a mi vama nosimo darove. Ako imate neki novi prijedlog za nečime što bi htjeli vidjeti na našoj listi »perkova«, a realan je i izvodiv, govorite sada ili šutite zauvijek! Živjeli dragi naši i navali narode!«
– Da, mislimo da ovo može upaliti, a i fora je. Ako ništa drugo, bar se dobro zabavljamo, prokomentirao je proglas Filip i dodao kako im za putovanje treba još štošta. Odlučili smo pomoći pa nabrajamo – boje i netko tko bi im besplatno ofarbao Yuga, filter ulja, ztaka i goriva, metalne dugačke žice, natezači ili gurtne, dvije rezervne gume, dizalica, zračnice za gume, set za krpanje guma, kanistar za vodu, amortizeri, kočnice, kvačilo, ducktape, antifriz, metalni nosači za auto, metalna ploča za podvozje, GroPop i dash kamere, dobar fotoaparat, 12V auto punjač, sound sistem, USB stickovi, hard disk, karte zemalja kroz koje prolaze (Češka, Slovačka, Mađarska, Srbija, Bugarska, Turska, Gruzija, Azerbajdžan, Iran, Turkmenistan, Uzbekistan, Tadžikistan, Kirgistan, Kina, Mongolija, Rusija, Kazahstan, Estonija, Latvija, Litva, Bjelorusija, Ukrajina, Moldavija, Rumunjska, Srbija, Hrvatska), GPS…
I želeći razriješiti dilemu, na kraju pitamo tko je vođa puta, na što će Filip pod odmah:
– Pa valjda Yugo. On je najstariji!
O pripremama čudnovate trojke i njihovog čudnovatog prijevoznog sredstva još u nekom od sljedećih brojeva, a gdje su i jesu li na pravom putu saznat ćemo iz njihovih javljanja kad se otisnu u nepoznato.