Odužili se radovi

Uspostavljen promet Petrolejskom cestom: Ogorčeni vlasnik ipak dozvolio prolaz preko posjeda

Andrej Petrak

Snimio Silvano JEŽINA

Snimio Silvano JEŽINA

Vlasnik zemljišta od kraja srpnja pokušava dobiti informacije od Hrvatskih cesta, Županijske uprave za ceste i izvođača radova Hidroelektre kada će mu biti omogućeno ponovno poslovanje kafića i korištenje privatnog posjeda, no nitko mu se nije javio unatoč opetovanim pokušajima



U poslijepodnevnim satima uspostavljen je promet Petrolejskom cestom koju je u 9.30 sati u oba smjera blokirao vlasnik privatnog posjeda preko kojeg se odvijao promet, a što nije regulirano zakonom.


Kako saznajemo, iako je najavio da će njegov posjed ostati ograđen do rješenja problema, vlasnik Ibrahim Hrštić ipak je u popodnevim satima nakon ove akcije upozorenja odlučio pokazati dobru volju, te je oko 15 sati skinuo lanac i omogućio prometovanje preko svog posjeda. Hrvatskim cestama dan je rok do ponedjeljka u 12 sati da se nađe rješenje, a prema neslužbenim informacijama od ljudi bliskih Hrštiću, određeni usmeni dogovor već je postignut te je sad na odvjetnicima da se cijeli sporazum do kraja utanači.   


Prije nego što je Hrštić maknuo lanac u Hrvatskim cestama započeli su korake, koji su se činili kao da su vlasnika i njegov problem odlučili jednostavno »zaobići«. Bagerima su uređivali svojevrsni »bajpas« kojim bi se promet oko kafića Marišćina bio preusmjeren na već asfaltirani dio trase ceste D427, koja prolazi domah paralelno sa zemljanim putem koji već mjesecima služi kao »glavna prometnica«. Da je to bila namjera HC-a potvrdila je njihova glasnogovornica Tamara Pajić.




 – Napravljena je devijacija kako bi se promet mogao preusmjeriti. Napominjemo da je Županijska uprava za ceste Primorsko-goranske županije imala obvezu riješiti imovinsko-pravne odnose, o čemu s njima imamo sporazum. Nisu to učinili i sad mi na ovaj način rješavamo problem prometovanja dok se ne dovrši izgradnja ceste D427, objasnila je glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić.



Petrolejska cesta u 9.30 sati blokirana je u oba smjera kod kafića Marišćina, a razlog tome je što se promet odvijao preko privatnog posjeda. Već mjesecima cjelokupni promet prema Klani i Sloveniji, koji se inače odvijao glavnom županijskom cestom, zbog izgradnje državne ceste D427, čija je trasa u potpunosti presjekla Petrolejku, prolazi kroz privatni parking vlasnika kafića Marišćina. Budući da je ugovor o korištenju tog parkinga istekao krajem srpnja, vlasnik tog zemljišta od tada bezuspješno pokušava dobiti informacije od Hrvatskih cesta, Županijske uprave za ceste i izvođača radova Hidroelektre kada će mu biti omogućeno ponovno poslovanje kafića i korištenje privatnog posjeda. Sva njegova nastojanja ostala su bez ikakvog odgovora nadležnih pa obzirom da mu ništa drugo nije preostalo danas je, sukladno najavama koje je odaslao nadležnim institucijama, ogradio svoj privatni posjed te će tako i ostati dok se ne nađe rješenje ovog problema. 


Vlasnik je o svemu uredno obavijestio policiju, koja je  prihvatila činjenicu da ima pravo ograditi svoj privatni posjed, a na teren poslala jedinice koje preusmjeravaju promet. Stanovnici Klane i drugi koji zbog posla odlaze na klanjsko područje stoga su morali koristiti obilazne pravce preko Ružića i Rupe, no mnogi od njih, unatoč ovoj neugodnosti priznaju da je vlasnik potpuno u pravu što je ovako postupio. Među onima koji su se zatekli kod kafića Marišćina moglo se čuti da podržavaju ovaj postupak, ali i da ih ne čudi što se to dogodilo, jer su svi u Klani upoznati s problemima vlasnika.  


Zbog predugog odugovlačenja s izgradnjom ceste D427, koja nastavlja probijati sve javno izrečene rokove, osim vlasnika trpi i tvrtka koja je u zakup uzela kafić. Budući da se glavni automobilski, autobusni i kamionski promet s jedne strane prema Klani i Sloveniji, a s druge prema Viškovu i Rijeci, mjesecima odvijao po parkiralištu objekta, pristup gostima bio je blago rečeno poprilično otežan, a i gosti i osoblje trpe svakodnevno prašenje sa zemljanog puta i niz drugih neugodnosti koje ometaju normalno poslovanje.


Sa svime je također dobro upoznat načelnik Klane Matija Laginja, koji je još prije dva tjedna upozoravao Hrvatske ceste i ŽUC da bi ovaj problem mogao eskalirati i da će zbog svega trpjeti i svi stanovnici Klane. I on je poput brojnih svojih sumještana ogorčen odugovlačenjem radova unedogled na izgradnji Ceste D427 zbog čega je već mjesecima raskopana glavna prometna žila kucavica za 2.000 stanovnika tog područja i gospodarstvenike koji ondje djeluju. Klanjski načelnik već je apelirao na izvođača, Hrvatske ceste, da se barem radovi na Petrolejskoj cesti završe u što skorijem roku kako bi se Klanjcima, ali i svima ostalima koji koriste tu cestu, omogućilo normalno prometovanje.


– Nitko me ništa ne obavještava po pitanju ovih radova, imam samo paušalne informacije. Vlasnik me zvao prije dva tjedna da upozori na svoj problem. Njegov objekt smješten je u Viškovu, ne u Klani, ali svima nama ova cesta životno znači i zainteresirani smo da se ovaj problem što je prije moguće riješi. Kontaktirao sam ministra prometa Olega Butkovića, koji mi je obećao da će se problem riješiti tijekom dana, objašnjava klanjski načelnik Matija Laginja.


Vlasnik zemljišta sve upite usmjerava prema svom odvjetniku Predragu Kovačiću, kojega do ranih popodnevnih sati, nakon što je glavna cesta bila blokirana već dobra četiri sata, nije kontaktirao nitko od odgovornih iz Hrvatskih cesta niti ŽUC-a. Skreće pozornost ujedno na to da njegovog klijenta brine hoće li završetkom radova na cesti D427 imati pristupni put do svog objekta. 


– Moj klijent, Ibrahim Hrštić, vlasnik kuće Zelena dolina, izgrađene uz Petrolejsku cestu, za što ima urednu građevinsku i uporabnu dozvolu, a objekt je u funkciji i u njemu se nalazi ugostiteljski objekt, već mjesecima obavještava odgovorne da mu je bez prilaznog puta kuća neupotrebljiva. Na cesti D427 izvode se radovi iz kojih je vidljivo da za navedenu kuću i ugostiteljski objekt u projektnoj dokumentaciji nije predviđen prilazni put kući. U Općini Viškovo pozivali su se na prometnu dokumentaciju, međutim u tim dokumentima nije uopće riješen ulaz i izlaz iz objekta. Jedino što su nam odgovorili iz Hrvatskih cesta bilo je da se radovi na izgradnju državne ceste D427 izvode sukladno projektnoj dokumentaciji i da ti radovi ne zadiru u postojeći prilaz objektu za županijske ceste, što uopće ne uzima u obzir da se parkiralište cijelo vrijeme koristi kao glavna prometnica. Upozoravali smo odgovorne da će u slučaju nerješavanja ovog problema moj klijent blokirati daljnji prolaz njegovom parcelom, za što je ranije imao sklopljen ugovor sa ŽUC-om, objasnio je odvjetnik Predrag Kovačić.


Izgradnja Ceste D427 preduvjet je za otvorenje Centralne zone za gospodarenje otpadom Marišćina, a ujedno će služiti i kao obilaznica Viškova, čime bi se konačno prometno rasteretila zagušena glavna županijska prometnica kroz ovu općinu, u kojoj živi 15.000 stanovnika. No, rokovi za dovršetak ove životno važne prometnice već su nekoliko puta prolongirani, a izgradnja se, čini se, produljuje unedogled pa će po svemu sudeći biti prekršen i zadnji istaknuti rok da će cesta biti konačno dovršena do kraja ove godine.