Aktualizirana stara priča

Uspinjača na Trsat financirat će se iz europskih fondova?

Ljiljana Hlača

Napravljen je geotehnički izvještaj koji je baza za daljnje aktivnosti nužne za izradu idejnog projekta s ocjenom investicije te ostalu potrebnu dokumentaciju



RIJEKA  Projekt izgradnje uspinjače/žičare na Trsat, riječke priče stare barem dvadesetak godina, Grad Rijeka pokušat će financirati iz sredstava EU-a, a za što gradski oci smatraju da imaju izrazito povoljne predispozicije, saznajemo od Odjela gradske uprave za urbanizam.


Geotehnički izvještaj kojeg je izradio Rijekaprojekt – geotehničko istraživanje je gotov a za što je iz proračuna izdvojeno prošle godine 34.000 kuna. Elaborat je baza za daljnje aktivnosti koje su nužne kako bi se izradio idejni projekt s ocjenom investicije te ostala potrebna dokumentacija koja je potrebna kako bi se »povukla« sredstva iz europskih fondova, najavljuju u Odjelu.


– Svrha izrade Geotehničkog izvještaja bila je utvrđivanje uvjeta temeljnog tla na široj lokaciji Školjić-Trsat te utvrđivanje geološke građe lokacije radi zahvata u spomenutom prostoru. Elaboratom je između ostalog utvrđeno da će biti potrebno provesti detaljne istražne radove i to za svaku mikrolokaciju stupova ili građevina koji će nositi konstrukciju uspinjače, a zbog čega su u planu i pokusna bušenja, navode dalje u Odjelu.




Podsjetimo, Generalnim urbanističkim planom grada Rijeke predviđena je izgradnja uspinjače, odnosno žičare. Polazna postaja nalazila bi se navodno u Ružićevoj ulici, na prostoru do Tvornice papira, a gornja u blizini Trsatske čitaonice. Razmatrana je i varijanta s polaznom postajom na platou s desne strane Rječine, između Autotroleja i bivšeg Mesokombinata, što bi bilo uočljivije, ali bi trasa bila duža i skuplja. Ovu investiciju, pred kojom je jako dugi put, različito prihvaćaju Riječani, a u Gradu Rijeci smatraju da bi njena uloga bila dvojaka; turistička, ali bi dodatno povezala Trsat s centrom.


– Nastavak aktivnosti na ovom projektu, a u svrhu izrade idejnog projekta uključuje još aktivnosti poput geodetsko snimanje spomenutog terena, izradu geodetskih profila trase žičare, definiranje tehničko-tehnoloških značajki žičare s kabinom ili kabinama, veličinu cijelog zahvata (opis katastarskih čestica), izvještaj o atmosferskim i meteorološkim uvjetima na lokaciji, sigurnosnu analiza i sigurnosno izvješće. Zatim je potrebno ishoditi mišljenje Ministarstva kulture te Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture. Nakon toga može se pristupiti izradi idejnog projekta te aplicirati cijeli projekt prema EU fondovima, otkrivaju u Gradu Rijeci.