Integracija

Učenici Ekonomske škole s teškoćama kretanja dobit će novo dizalo

Sanja Gašpert

Foto: Snimio: Silvano Ježina

Foto: Snimio: Silvano Ježina

Kako bi se unaprijedili uvjeti boravka i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju, PGŽ je donirao 537 tisuća kuna za ugradnju novog dizala i nabavku uređaja Neurofeedback set



RIJEKA Zamjenica primorsko-goranskog župana Marina Medarić u pratnji pročelnice Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje PGŽ-a Edite Stilin obišla je Ekonomsku školu Mije Mirkovića u Rijeci, kojoj je Županija, s ciljem unapređenja uvjeta boravka i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju donirala više od 537 tisuća kuna za ugradnju novog dizala, vrijednog oko 458 tisuća kuna i nabavku uređaja Neurofeedback set, za koji je izdvojeno 79 tisuća kuna, od čega 70 tisuća kuna za nabavku opreme, a dodatnih devet tisuća kuna za edukaciju defektologinje Latinke Longin, djelatnice Škole koja je završila program obuke rukovanja uređajem.


– Ovom prigodom smo financijskim sredstvima pomogli u sanaciju dotrajalog lifta, čime je omogućeno da se njime sada služe učenici s teškoćama u kretanju sve do trećeg kata, a do sada su to mogli učiniti samo do drugog kata. Također, donirali smo Neurofeedback set za terapiju učenika s teškoćama u razvoju, kazala je dožupanica Medarić.



U školskoj godini 2018./2019. Ekonomsku školu Mije Mirkovića pohađa 566 učenika u 34 razredna odjeljenja. Učenici se obrazuju u tri obrazovna programa – ekonomist, poslovni tajnik i upravni referent, a tri već spomenuta programa namijenjena su učenicima s teškoćama u razvoju. Ukupno se u Školi obrazuje 26 učenika s teškoćama u razvoju, od kojih je njih jedanaest s teškoćama u kretanju.





Na vrijednoj donaciji zahvalila je ravnateljica škole prof. Nataša Jokić Nastasić, koja je kazala kako je ovim donacijama omogućeno učenicima s teškoćama u kretanju i razvoju da se bez barijera integriraju u svakodnevne školske aktivnosti.


– Neurofeedback je kompjutorizirana metoda utemeljena na praćenju aktivnosti mozga i davanju povratne informacije. To je postupan proces učenja koji koristi sposobnost mozga da se samostalno regulira i traži ravnotežu. Pokazao se korisnim kod poremećaja pažnje (ADHD), loše koncentracije, poteškoća u učenju, poremećaja u ponašanju. S druge strane, novi lift omogućit će kretanje našim učenicima s teškoćama u kretanju i do trećeg kata, što sa starim i dotrajalim liftom nije bio slučaj, kazala je ravnateljica Jokić Nastasić, podsjećajući kako je Ekonomska škola jedna od rijetkih u Hrvatskoj koja nudi tri oblika školovanja učenicima s teškoćama u razvoju – administrator, pomoćni administrator i upravni referent.