Blagdansko ozračje

Trgovci potpiruju potrošačku groznicu

Biljana Savić

Kupci već naveliko biraju »slatku« ponudu, a i redovi za umotavanje darova su dugački



RIJEKA » Skafanderi, kape i rukavice još su u ormarima, snijega nema ni na Zavižanu, temperature zraka penju se i do 20 stupnjeva Celzijevih. Božić i novogodišnji blagdani još ni kalendarski nisu blizu, no trgovački centri toliko su ih vjerno dočarali da u njihovim prostorima vlada prosinac, i to kraj prosinca, gotovo vrhunac blagdanske groznice.


  A i kupci su blagdansku groznicu objeručke prihvatili. Primjerice, u Mülleru naveliko kupuju čokoladne adventske kalendare i razne poklone koji su već prigodno za blagdane upakirani u setove, a redovi za umotavanje darova su podugački. Vladaju gužve kao da je Božić pred vratima.


  Samo, kamo s darovima? Zar su božićna drvca već okićena?




  S obzirom na ponudu trgovačkih lanaca, pravo je čudo da već ne krase svaki dnevni boravak. Bile to Plodine, Konzum, Billa ili Kaufland, na samom ulazu na udaru su božićna drvca svih boja i veličina, kuglice, lampice, blagdanske svjećice, djedovi božićnjaci, jaslice… Nema čega nema. Pakiranja bombona, čokolada i bombonijera već su dobila blagdanski dizajn. Sudeći po dosad viđenoj ponudi, ove je godine hit tirkizna boja, njome su obojene i kuglice, i razni ukrasi za drvca, ali i drvca. Ukoliko su široka i raskošna, drvca su i vrlo skupa. Umjetna, dakako. Božićna drvca visine 230 cm, ona raskošna, su po 700 kn, ona od 180 cm stoje 350 kuna bijela ili 300 kuna zelena. Božićni vjenčići su od 20 pa do 200 kuna, ovisno o veličini, adventski čokoladni kalendari uglavnom su do 10 kn, a kuglice od 10 pa do 200, ovisno o kvaliteti i veličini pakiranja.


  Sviđale se nekome cijene ili ne, a mnogi će kupiti prirodna drvca uoči Badnjaka na tržnici ili ispred trgovačkih centara, već sada se više kupaca zadržava na odjelu blagdanskih ukrasa, nego na prehrani. Trgovci tekstilom također koriste blagdane, ma koliko daleko bili, jer su na snižene cijene odjeće stavili natpis »blagdansko sniženje«.


  Svake godine iznova raste čuđenje javnosti čemu tako rano krenuti s blagdanskom ponudom i blagdanskim ozračjem, no trgovci očito znaju što rade jer se pokazalo da navala kupaca počne s prvim blagdanskim artiklom koji stave na policu.