Nova tvrtka

Transformacija komunalnog sustava: Rijeka plus će kreditom podmiriti ostatak leasinga garaže bazena na Kantridi

Damir Cupać

Preuzimajući garažu Kantrida Rijeka plus preuzeo i financijsku obvezu leasinga / Foto Sergej DRECHSLER

Preuzimajući garažu Kantrida Rijeka plus preuzeo i financijsku obvezu leasinga / Foto Sergej DRECHSLER

Preostalu financijsku obvezu Rijeka plus će isplatiti u dvanaest mjesečnih rata, u jednakim obrocima u iznosu od 36.351 eura. Prva rata za leasing dospjela je 2. siječnja ove godine, a zadnja rata trebala bi biti isplaćena 1. prosinca ove godine. Ostatak vrijednosti objekta leasinga iznosi 2.355.000 eura i dospijeva na naplatu 31. prosinca 2017. godine, za čije podmirenje se Rijeka plus namjerava zadužiti kreditom



RIJEKA – Nakon što je Gradsko vijeće na posljednoj sjednici u ovome mandatu prihvatilo odluku o povećanju temeljnog kapitala tvrtke Rijeka plus, te zaduženju kod HETA Asset Resolution Hrvatska, okončan je postupak preuzimanja imovine i obveza od Rijeka prometa u procesu transformacije riječkoga komunalnoga sustava.


Obavljanje poslova organizacije, naplate i kontrole parkiranja u gradu Rijeci i upravljanja javnim parkiralištima pod naplatom, kao i poslove premještanja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, te radnika koji su radili te poslove, Rijeka plus je preuzeo od Rijeka prometa tijekom 2015. godine, provodeći koncept organizacijskog modela komunalnih i trgovačkih društava u vlasništu Grada Rijeke koji je usvojen u listopadu 2014. godine.


Preuzete obveze


Na temelju odluke Gradskog vijeća, Rijeka plus je 22. prosinca prošle godine preuzeo i imovinu, između ostalog otvorena i zatvorena parkirališta, ali i obveze koji su pratile tu imovinu – kredite, leasinge i sve druge obveze. To znači da zaduženje kod HETA-e zapravo nije novo zaduženje, nego zaduženje koje je Rijeka plus preuzeo preuzimajući garažu Kantrida koja je izgrađena sredstvima iz ugovora o leasingu pa je nova tvrtka uz objekt preuzela i ovu financijsku obvezu.





Kako bi moglo obavljati poslove oko naplate parkiranja i upravljanja javnim parkiralištima te poslove premještanja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, Grad Rijeka dokapitalizirao je tvrtku Rijeka Plus.


– Dokapitalizacijom je Grad Rijeka unio u Rijeka plus prava koja su tom društvu bila potrebna za nastavak obavljanja registrirane djelatnosti, koje je temeljem odluka Grada Rijeke preuzeo od Rijeka prometa. Na ovaj način je Grad Rijeka kao osnivač više od 99 posto udjela u navedenom društvu unoseći prava i dokapitalizirajući navedeno društvo na transparentan način proveo postupak povećanja imovine društva, s jedne strane, a s druge strane društvo Rijeka plus je povećanjem temeljenog kapitala na tržištu i pravnom prometu, društvo koje ima označenu vrijednost kapitala. Ta okolnost je naravno bitna prilikom razmatranja i ocjene položaja društva na tržištu, njegove kreditne sposobnosti i drugo – naglašavaju u Rijeka plusu.



Nakon što je Rijeka plus preuzeo garažu od Rijeka prometa, od HETA-e je zatražio da se ugovor o financijskom leasingu prenese na tu tvrtku. No, HETA je odgovorila negativno, objašnjavajući da je »u postupku nadzora i temeljem odluka Europske komisije odlučeno da ne može izdavati nove plasmane niti raditi bilo kakve izmjene postojećih ugovora, već da je dužna naplatiti postojeći portfelj«. Zbog toga je HETA predložila sklapanje aneksa ugovoru o financijskom leasingu temeljem kojeg pristaje na prijenos garaže na novu tvrtku, ali uz uvjet da se istovremeno rok trajanja leasinga izmijeni i da on bude do 31. prosinca 2017. godine pod istim financijskim uvjetima.


Garaža Kantrida - izgrađena sredstvima iz ugovora o leasingu


Garaža Kantrida – izgrađena sredstvima iz ugovora o leasingu



Ostatak vrijednosti


– U pregovorima sa HETA-om postignut je sporazum prema kojem, ako Rijeka plus d.o.o. kao novi korisnik leasinga isplati cijelo potraživanje prije dospijeća, prije 31. prosinca 2017. godine, kako je definirano Aneksom Ugovora o financijskom leasingu nekretnine, tada HETA odobrava Rijeka plusu diskont u visini od sedam posto od preostale nedospjele glavnice – kažu u Rijeka plusu, pojašnjavajući da će preostalu financijsku obvezu isplatiti u dvanaest mjesečnih rata, u jednakim obrocima od 36.351 eura. Prva rata za leasing dospjela je 2. siječnja ove godine, a zadnja rata trebala bi biti isplaćena 1. prosinca ove godine.



Izgradnja garaže na Kantridi sa 148 parkirnih mjesta u sklopu bazenskoga kompleksa koštala je oko 43 milijuna kuna. Gradilo se modelom financijskog leasinga, a rok otplate je 15 godina. Broj mjesečnih leasing rata iznosio je 180 i svaka je iznosila 357.000 eura. Dakle, vrijednost investicije s uključenom leasing naknadom je više od 64 milijuna kuna.



– Ostatak vrijednosti objekta leasinga iznosi 2.355.000 eura i dospijeva na naplatu 31. prosinca 2017. godine. Radi ispunjenja obveze podmirenja ostatka vrijednosti, Rijeka plus ima namjeru zadužiti se putem kredita, za što će prethodno provesti postupak prikupljanja ponuda radi izbora banke s najpovoljnijim uvjetima, te potom zatražiti suglasnost za zaduženje od Gradskog vijeće Grada Rijeke – naveli su u Rijeka plusu.