Novost

Stižu riječki e-bicikli, Grad je za njih iskeširao više od milijun kuna

Biljana Savić

Foto Roni Brmalj

Foto Roni Brmalj

Rijeka će imati četiri terminala za e-bicikle, na svakom će biti po sedam bicikala, posebne robusne izrade, nisu podložni krađi dijelova, imaju ugrađen GPS te su otporni na atmosferske neprilike



RIJEKA – Brojni su građani već uočili da su u Rijeci postavljena četiri biciklistička terminala – na Jadranskom trgu, na pješačkom mostu preko Rječine, na platou ispred Dvorane mladosti te na krovu garaže Bazena Kantrida. Kako poručuju iz Grada Rijeke, svaki od terminala imat će po sedam bicikala, koji su posebne robusne izrade, nisu podložni krađi dijelova, imaju ugrađen GPS sustav te su otporni na atmosferske neprilike.


«Samoposluga«


Riječ je o samoposlužnom sustavu, kojim će se korisnici moći koristiti svaki dan u godini, a korištenje će se moći plaćati i postojećim gradskim pametnim karticama. Bicikli bi trebali biti isporučeni do kraja ovoga mjeseca. Naime, Grad Rijeka je potpisao ugovore s isporučiteljem, tvrtkama HT i UTE iz Pule. Vrijednost projekta je 1.288.287,50 kuna, od čega Ministarstvo turizma temeljem javnog poziva sufinancira s 200 tisuća kuna.


Prednosti uvođenja javnih bicikala namijenjenih kako građanima, tako i turistima, odnose se na smanjenje udjela automobilskog prometa i unapređenje kvalitete života u gradu, a javni bicikli predstavljaju nadopunu postojećeg sustava prijevoza.




Iako je Rijeka po klimatskim uvjetima i nadmorskoj visini pogodna za biciklistički promet, najveće ograničenje u organizaciji cjelovitog biciklističkog sustava predstavlja izgrađenost grada, jer je teško uz postojeće prometnice urediti biciklističke staze, kao i specifična konfiguracija grada, koji obiluje strminama, dakle i velikim uzbrdicama.


Rijeka se nalazi i na trasi mediteranske cikloturističke magistrale, a Turistička zajednica grada Rijeke je u suradnji s turističkim zajednicama Riječkog prstena osmislila objedinjenu biciklističku rutu pod nazivom »Bike Rijeka«.


Lukobran


Sustav javnih bicikala u Rijeci uveden je još 2013. godine, i temeljio se na kratkoročnom iznajmljivanju bicikla u cilju poticanja rekreativnih aktivnosti građana. U početnoj fazi bilo je dostupno 10 običnih i jedna električna bicikla, a korištenje je bilo ograničeno na prostor riječkog lukobrana. Iz Grada Rijeke poručuju da je pilot-projekt korištenja javnih bicikala pokazao da postoji interes za korištenjem javnih bicikala.


Prema podacima ankete o navikama građana Rijeke i okolice vezanim uz dnevna putovanja, koja je pripremljena u sklopu EU projekta Simpla, 32 posto Riječana koristi se u svrhu dnevnih putovanja isključivo automobilom, no većina, pored osobnih vozila, koristi i druge alternative, ponajviše i pješačenje, dok njih 6 posto vozi bicikl.