Stefan Mataja Mafrici

Stanarima Mjesnog odbora Luka najveći su problemi – buka i promet

Damir Cupać

Problemi s kojima se suočavamo su svakojaki i svjestan sam da nećemo sve riješiti, ali se nadamo da barem neke hoćemo, kaže predsjednik VMO-a Stefan Mataja Mafrici



RIJEKA Mjesni odbor Luka površine je 21,86 hektara, ima 1.318 stanovnika, a nakon zadnjih izbora za mjesnu samoupravu za predsjednika je izabran Stefan Mataja Mafrici (SDP, HSU, PGS, HSU, HNS, LABURISTI, IDS), zamjenik je Mladen Pantar (Lista za Rijeku), dok su članovi Daina Glavočić (SDP, HSU, PGS, HSU, HNS, LABURISTI, IDS), Daniela Maras Vukušić (HDZ) i Joško Vitezica (HDZ).


– Vjerujem kako sam, sa svojih 29 godina, najmlađi predsjednik VMO-a u Rijeci i to me ne čudi. Mlađa populacija često zna samo kritizirati, ne loviti se u koštac s problemima, već ići »linijom manjeg otpora«. Cijelo školstvo i obiteljski odgoj nas uče kako biti poslušni, mirni i tihi, a za naše probleme će se pobrinuti netko drugi. Takvo smo društvo. To je ono što nisam htio činiti. Godinama sam bio član Savjeta mladih Grada Rijeke te, makar »neprimjetno«, mijenjali smo odnos prema mladima na području našega grada te pružili više mogućnosti kroz razne inicijative, prijedloge, projekte… Moje odrastanje i stasanje je obilježeno spoznajama da se stvari mogu mijenjati.


Naravno, to nije lako, već podosta teško, ali ostvarivo. Uloga vijećnika u mjesnim odborima nalikuje na opetovano udaranje glavom u zid očekujući da će se zid srušiti, ali često vijeća mjesnih odbora uspiju pobiti Einsteinovu »teoriju« o ludosti – »Ludost: raditi istu stvar iznova i očekivati drugačije rezultate«.




Ovaj luđak je htio nešto poduzeti po pitanju standarda i uvjeta stanovanja te odrastanja na području MO Luka. Odluku o kandidiranju sam donio kako bih pripomogao da se svakodnevica u našem kvartu skroji malo više po mjeri čovjeka, stanovnika područja MO-a Luka, pojasnio je motivaciju za bavljenje politikom na mjesnoj razini Stefan Mataja Mafrici.


Gužve na »poluotoku«


On naglašava da je Mjesni odbor Luka specifičan po mnogočemu.


– Cijela Rijeka i okolica gravitiraju centru. Glavna tržnica se nalazi na našem području. Luka Rijeka nam čini južnu granicu. Dio sjeverne granice su nam Korzo, najveća pješačka zona u Rijeci, i Stari grad. Problemi s kojima se suočavamo su svakojaki i svjestan sam da nećemo sve riješiti, ali se nadamo da barem neke hoćemo. Na primjer, jednosmjerna prometnica – ulice: Riva Boduli, Demetrova, Senjsko pristanište, Zagrebačka i Wenzelova, se pokazala kao neadekvatno rješenje koje je uzrok čestim gužvama na našem »poluotoku« te ukoliko ne pronađete parking isprve, dobro da ne morate napraviti đir do Zagreba kako biste se vratili. Želimo pronaći adekvatno rješenje u suradnji s gradskim službama. Nije normalno da si gledaš u prozor, a onda ti treba sat vremena da dođeš kući, naglašava Mataja Mafrici.


U Mjesnom odboru Luka imaju problema s dostavnim vozilima i drugim prijevoznim sredstvima jer se svakodnevno nepropisno parkiraju te onemogućavaju normalan protok vozila. »Tomu planiramo stati na kraj«, obećava predsjednik Mjesnog odbora.


Postavljanje kamera


– U dogovoru s Tržnicama Rijeka, Rijeka plus, moramo iznaći rješenje kako bi se regulirala dostava proizvoda na glavnoj tržnici. Buka u Demetrovoj ulici, u noćnim satima, koja povremeno počinje od jedan ujutro, mnogim stanarima onemogućava spavanje. Ako Frankfurt može zabraniti letove aviona od 23 sata do pet zbog potreba svojih stanovnika, valjda i mi možemo pronaći rješenje. Zapadni dio Verdieve i Zagrebačke ulice su gotovo svakodnevno zakrčeni dostavnim vozilima, ali po sredini. Takva nemarnost vam može značiti da nećete stići na posao na vrijeme jer vas je netko zagradio kombijem ili kamionom. Stanovnici Zagrebačke ulice, kućnih brojeva 7,9,11,13 i 15 su posebna priča.


Spomenuti kućni brojevi okružuju dvorište koje ti stanovnici koriste kao parking. Da bi došli do dvorišta, moraju proći kroz dio tržnice na kojem se prodaje tekstil. Izlazak iz predodređenih gabarita često otežava prolazak. Nije nam strano da se neki kamion parkira posred tog dijela Zagrebačke te da se do dvorišta ne može doći i više od pola sata, ako nema gužve, navodi Mataja Mafrici muke stanovnika Mjesnog odbora Luka. Zbog toga naglašava da je prioritet u četverogodišnjem radu uspostavljanje reda koji se bazira na poštivanju pravila.


– I nema druge. Jedna od solucija bi, definitivno, bila postaviti kamere na cijelom »poluotoku« tržnice jer su prometni i komunalni redari potkapacitirani. Da ih četvero radi u smjeni i da su zaduženi samo za ovaj dio, u tri smjene, nisam siguran koliko bi reda uspjeli napraviti. Dakako, nije ovo sve na čemu ćemo raditi, ali ovo su nam najveće brige koje niti česta pojava poput poplave ne može isprati, pojasnio je Mataja Mafrici.


Otvoreni za primjedbe i sugestije građana


Na pitanje o položaju mjesne samouprave u Gradu Rijeci Mataja Mafrici je podsjetio da je novom sazivu mandat počeo krajem 2018. godine i da je premalo vremena prošlo za davanje relevantnog odgovora.


– Pozivam sve građane s područja MO-a Luka akoo imaju neke zamisli, probleme ili su se voljni povremeno angažirati kako bi nam pomogli u radu, da nas posjete u prostorijama VMO-a Luka, Verdieva 11, Rijeka, ponedjeljkom, srijedom i petkom u jutarnjim satima, ili svakodnevno putem e-maila: [email protected], zaključio je Stefan Mataja Mafrici.