Hrvatske ceste

Sredinom listopada kreće gradnja rotora Martinkovac

Darko Pajić

Foto: Silvano JEŽINA

Foto: Silvano JEŽINA

Vrijednost ugovora je 7,7 milijuna kuna, a rok gradnje 5 mjeseci, što znači da bi kružni tok na jednom od najopasnijih riječkih raskrižja mogao biti pušten u promet sredinom ožujka 2018.



RIJEKA Sredinom narednog mjeseca započet će izgradnja kružnog toka Martinkovac na Srdočima, projekta koji se pripremao i iščekivao više od pet godina, a kasnio je ponajviše zbog kompliciranog imovinsko pravnog postupka. Hrvatske ceste su zaključile postupak javne nabave te je posao izgradnje na natječaju pripao tvrtki GPP Mikić, koja je dala najbolju ponudu u vrijednosti od 7,7 milijuna kuna. Ovih dana bi trebao biti potpisan i ugovor sa izabranim izvođačem radova, koji preuzima i obvezu da izgradnju obavi u ugovorenom roku od pet mjeseci, što znači da bi kružni tok Martinkovac trebao biti pušten u promet sredinom ožujka naredne godine.



Iako rotor Martinkovac nije jedini kružni tok čija se izgradnja planira na području Rijeke, riječ je svakako o prometno najvažnijem rotoru, jer se nalazi na prometno izuzetno opterećenom području, odnosno na lokaciji koja povezuje Ulicu Miroslava Krleže i naselje Srdoči s državnom cestom koja spaja riječku obilaznicu i čvor Diračje na jednoj strani, te Kastav na drugoj strani. Na Martinkovcu se često stvaraju gužve i kolone vozila, pogotovo u jutarnjim i poslijepodnevnim satima, a situacija bi nakon otvaranja rotora trebala biti daleko bolja. Preostaje tek strpiti se do okončanja gradnje u ožujku naredne godine.





Tijekom narednih nekoliko tjedana bit će završen i projekt privremene regulacije prometa u vrijeme radova, pa će tek biti detaljno poznato koliko će gradnja rotora ometati odvijanje prometa, odnosno hoće li se zbog radova stvarati povećane gužve na glavnoj prometnici koja povezuje Kastav, Rešetare, Srdoče i čvor Diračje na riječkoj obilaznici. Izvjesno je tek kako će intencija biti da se promet konstantno odvija i kroz zonu budućeg gradilišta na lokaciji rotora, a povremeno će vjerojatno biti i naizmjeničnog propuštanja prometa i privremene regulacije semaforima.


Stoga će vjerojatno u pojedinim fazama gradnje mještanima Kastva, Rešetara i Matulja kao najbolja opcija biti preporučeno korištenje riječke obilaznice za putovanje u smjeru Rijeke. Osim toga moguće je i korištenje lokalnih cesta kroz naselje Grpci, ali je tu riječ o slabo propusnim i relativno uskim cestama, koje stoga ne predstavljaju kvalitetnu prometnu alternativu.


Osim navedenog dogovoreno je i potpisivanje sporazuma o sufinaciranju projekta rotora Martinkovac između Hrvatskih cesta, Vodovoda i kanalizacije i Grada Rijeke, te će Hrvatske ceste financirati 85 posto vrijednosti ugovora o gradnji, dok će Vodovod i kanalizacija izdvojiti 9 posto, a Grad Rijeka udio od 6 posto u vrijednosti projekta. Sufinanciranje se odnosi na segment uređenja sustava odvodnje, odnosno prikupljanja i kanaliziranja oborinskih voda na lokaciji kružnog toka.