Postojeći potkoncesionar ima ambiciozne planove širenja u posrnulom brodogradilištu

Šansa za Kraljevicu: ”Dalmont” želi preuzeti koncesiju škvera u stečaju

Orjana Antešić

Koncesija brodogradilišta u stečaju obuhvaća 105.000 četvornih metara kopnenog i oko 80.000 četvornih metara morskog dijela površine * Foto: S. DRECHSLER

Koncesija brodogradilišta u stečaju obuhvaća 105.000 četvornih metara kopnenog i oko 80.000 četvornih metara morskog dijela površine * Foto: S. DRECHSLER

Dobije li prijenos koncesije brodogradilišta u stečaju, za što je već poslao zahtjev Ministarstvu pomorstva, vlasnik Dalmonta Ivan Ivić spreman je uložiti između šest i sedam milijuna eura u obnovu navoza i zaposliti dodatnih pedesetak, uz već postojećih 120 radnika



KRALJEVICA » Tvrtka Dalmont u vlasništvu Ivana Ivića spremna je preuzeti postojeću koncesiju Brodogradilišta »Kraljevica« u stečaju. Formalni zahtjev Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture upućen je prije mjesec dana, a početkom srpnja zakazana je Skupština vjerovnika ovog ugašenog kvarnerskog brodogradilišta koja bi trebala dati suglasnost na prijenos koncesije Dalmontu, što je jedan od preduvjeta da resorno Ministarstvo mora onda može uputiti takav prijedlog Vladi na konačnu odluku.


   Ivićev Dalmont, uz riječku Kvarnerplastiku i još dvije manje tvrtke, već obavlja djelatnost na prostoru kraljevičkog brodogradilišta u kojeg je »ušao« kao potkoncesionar u proljeće prošle godine. Osim što, očito, ima poslovni rezon zbog kojeg je spreman preuzeti postojeću koncesiju škvera u stečaju, a ista obuhvaća čak 105.000 četvornih metara kopnenog i oko 80.000 četvornih metara morskog dijela u kraljevičkom akvatoriju, sam Ivić objašnjava kako su ga na to dijelom natjerale i kondicije pod kojima sada radi u »Kraljevici«.


  


Manji brodovi




– Oduvijek tvrdim i moja je vizija da brodogradilište u Kraljevici može raditi i dobro poslovati, a to znači i otvarati nova radna mjesta. Međutim, pod sadašnjim kondicijama teško je bilo što ozbiljnije i dugoročno planirati i ulagati jer, kao što vam je poznato, naši ugovori o potkoncesijama prestaju vrijediti onog trenutka kad se u »Kraljevici« okonča stečaj, a to je relativno brzo, kazao je Ivić koji ističe da bi, u slučaju da se Dalmontu odobri prijenos koncesije, ostala tri potkoncesionara nastavila raditi kao i do sada, u istim halama koje i sada koriste, a moguće je i njihovo širenje, pa i ulazak i novih zainteresiranih jer, napominje Ivić, prostora za raditi ima i više nego dovoljno s obzirom da potkoncesionari sada koriste tek nešto više od trećine prostora koji je obuhvaćen koncesijom.



Brodogradilište »Kraljevice« do okončanja stečaja, doznajemo od stečajne upraviteljice Marije Ružić, dijeli još jedino prodaja preostale imovine. U pitanju je sedam stanova, od kojih su dva prodana, dva su pred zaključenjem kupoprodajnog ugovora dok će preostala tri, kako doznajemo, u narednom razdoblju ponovno biti oglašeni na prodaju. Od imovine, u pitanju je još oko 6.000 četvornih metara zemljišta, u naravi parkiralište sa strane Oštra te zgrada bivše ambulante i općeg sektora na samom ulazu u brodogradilište koja je već bila oglašena na prodaju po procijenjenoj vrijednosti od 2,1 milijuna kuna. No, zainteresiranih nije bilo, pa stečajna upraviteljica kaže da će uskoro ovu nekretninu oglasiti ponovno, ali ovog puta bitno nižoj cijeni. Ružić kaže da joj je teško u ovom trenutku reći kada će prodati preostalu imovinu jer definitivno nije vrijeme od prodaje i kupnje nekretnina.



   S obzirom da je sva pokretna imovina kraljevičkog brodogradilišta u stečaju, osim nekoliko dizalica koje su otkupljene, prodana u paketu Brodotrogiru, pa tako i dva doka, Ivić kaže da će trebati uložiti između 6 i 7 milijuna eura da bi mogao obavljati poslove koje je zamislio, a to se prije svega odnosi na remonte, rekonstrukciju, kao i gradnju manjih brodova. Prema njegovim riječima, dokove bi supstituirao tako da bi uložio i opremio dva postojeća kraljevička navoza na koja bi se onda izvlačili brodovi za remonte i popravke. Ujedno, tvrdi Ivić, sigurnost postojeće koncesije, koja vrijedi do konca 2032. godine, omogućila bi mu da zaposli pedesetak novih djelatnika, uz 120 koliko ih je sada zaposleno u Dalmontu.       Kraljevička gradonačelnica Nada Turina-Đurić upoznata je s Dalmontovim namjerama o preuzimanju postojeće koncesije i nastavku brodograđevne djelatnosti u »Kraljevici«. Gradu je, kaže Turina-Đurić, u interesu zadržati brodograđevno jezgro na tom prostoru dok jedan dio planiraju namijeniti drugim djelatnostima. S tim u svezi, rade se izmjene i dopune Prostornog plana Grada Kraljevice, čiji je prijedlog bio na prethodnoj raspravi na Gradskom vijeću. Turina-Đurić kaže kako očekuje da bi donošenje ovakvog, izmijenjenog plana trebalo uslijediti kroz nekoliko mjeseci, u svakom slučaju do konca ove godine.

Prostorni plan


U resornom Ministarstvu mora potvrdili su da su zaprimili zahtjev tvrtke Dalmont.


   – Ukoliko Odbor i Skupština vjerovnika »Kraljevice« donese odluku kojom bi se predložio prijenos koncesije na Dalmont, a društvo ispunilo uvjete iz članka 17. Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama ovo Ministarstvo sukladno utvrđenim procedurama može predložiti Vladi Republike Hrvatske donošenje odluke o davanju suglasnosti na prijenos koncesije. Naime, prema odredbama Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama koncesija se prenosi u cijelosti, te novi koncesionar može zatražiti suglasnost davatelja koncesije za uspostavu potkoncesijskog odnosa na dijelu luke posebne namjene, stoji u odgovoru kojeg smo dobili iz resora Siniše Hajdaša Dončića, u kojem su našli za shodno podsjetiti da je Dalmont ujedno i stečajni vjerovnik drugog višeg isplatnog reda »Kraljevice« u stečaju sa utvrđenom tražbinom u iznosu od 1.159.143 kuna.


   Kao potencijalni novi ovlaštenik koncesije, Dalmont bi godišnje plaćao 557.280 kuna, koliko iznosi stalni dio koncesijske naknade odnosno 3 kune po svakom četvornom metru, plus 1 posto od godišnjeg prihoda tvrtke.