Foto Marko Gracin
Službeni razlog otkazivanja spota su prijepori koje je izazvao u javnosti, no kap koja je prelila čašu bio je Matanićev intervju u jučerašnjem Novom listu u kojem je rekao da »sad konačno svi znaju da je Rijeka Europska prijestolnica kulture«, što je jako naljutilo gradonačelnika Vojka Obersnela
RIJEKA Promidžbeni spot Dalibora Matanića »Port of Diversity«, od jučer više ne »igra«. Promo film o Rijeci Europskoj prijestolnici kulture 2020., čiji scenarij potpisuje Magdalena Lupi Alvir, režiju Dalibor Matanić, produkciju riječka tvrtka Filmerija, a financirale su ga Hrvatska turistička zajednica i Turistička zajednica grada Rijeke, u suradnji s Gradom Rijekom i TD-om Rijeka 2020 »rasturio« je društvene mreže, u mišljenju najprije podijelio Rijeku, a onda i ostatak svijeta, dobio najbolju reklamu od svih promo filmova snimljenih od kad je samostalne Hrvatske, i na kraju »pao« radi, po mišljenjima mnogih – čiste banalnosti i izvlačenja stvari iz konteksta.
Iako je službeno obrazloženje šturo i glasi – radi velikih prijepora koji su se na svim platformama vodili vezano uz promidžbeni film »Rijeka – European Capital of Culture« Grad Rijeka i Turistička zajednica Grada Rijeka odlučili su spomenutom filmu oduzeti pravo prvenstva na predstavljanje Rijeke kao Europske prijestolnice kulture – iz kuloara doznajemo da zapravo nisu prijepori u mišljenjima razlog za »skidanje« Matanićevog uratka.
Za takvu odluku onih koju su financirali po mišljenju nekih remek-djelo, a po mišljenju drugih čisti promašaj, krivac je sam redatelj Dalibor Matanić koji je u razgovoru za naš list, objavljen u jučerašnjem broju, pričao o filmu, Rijeci, stanju u hrvatskoj kulturi i Hrvatskoj općenito, ali između ostalog i kazao »bar sad ljudi znaju gdje je EPK i gdje se događa. Znaju da je to u Rijeci«.
Kažu izvori bliski riječkom gradonačelniku, kako je upravo ta rečenica prelila Obersnelovu čašu strpljenja. Štoviše, reakcija je, navode, bila jako burna uz riječi: »Pa što smo mi radili sve ovo proteklo vrijeme, ako je on svijetu obznanio gdje je Rijeka, kakva je Rijeka i što će Rijeka biti iduće godine«.
I tako je Matanić samom sebi presudio. Na upit što sad, dobili smo odgovor da su na natječaj za promo film o Rijeci pristigla 22 rada te da će stručna komisija među njima naći zamjenu za Matanićevo djelo. Doznali smo da će se komisija sastati u utorak, no tko će ju činiti, ostala je nepoznanica.