Prepunih vrećica iz omiljene trgovine prvog dana sniženja cijena / Foto Marko GRACIN
Ma, kakvih 50 posto, fascinantno je kako napišu »do 50 posto«, a unutra nađeš dva artikla u pola cijene, kažu posjetitelji Tower centra i ZTC-a kojih je jučer, prvog dana nakon božićnih blagdana, u oba trgovačka centra bilo mnogo
RIJEKA – Jučer je u Hrvatskoj počelo zimsko sezonsko sniženje koje može trajati maksimalno 60 dana, a u trgovinama će se naći popusti i veći od 50 posto, priopćili su iz Hrvatske gospodarske komore.
– Ma kakvih 50 posto, fascinantno je kako napišu »do 50 posto«, a unutra nađeš dva artikla u pola cijene – demantirao nam je jučer najavu iz HGK Riječanin Igor koji je sa suprugom Sandom bio u kupovini u riječkom ZTC-u.
– Nešto smo kupili na sniženju, a nešto i po redovnoj cijeni – kazao nam je ovaj mladi par, s tim da je šopingirala uglavnom Sanda.
– Ja sam izbirljiv, ali i strpljiv, zato ću čekati siječanj kad će cijene još pasti – kazao nam je Igor.
Bolje u siječnju
Moramo ga demantirati, jer ima proizvoda sniženih i za 50 posto i to više nego dva artikla u jednome dućanu, kako u ZTC-u, tako i u Tower centru i na Korzu, ali sve je to daleko od rasprodaja. Primjerice, u MASS-u, i u ZTC-u i Tower centru, ima obuće u pola cijene, i čizama, i nekih tenisica, ali ima puno obuće čija je cijena snižena tek 20 posto. Tako ima u MASS-u čizama koje su sa 999 snižene na 499 kuna.
Šaroliko je sniženje i u trgovini Shoe be doo u ZTC-u, od 20, nešto 30, nešto i 40 i nešto malo 50 posto. Ali je ipak sniženje. Možda treba izdvojiti Timberland unisex cipele koje već nekoliko godina ne izlaze iz mode, a sad su u dućanu Shoe be doo snižene 30 posto, sa 999 na 699 kuna. Tu je priliku iskorostio Riječanin Edvard, koji je upravo te cipele jučer kupio svojoj kćeri tinejdžerici Lei.
– Ono što se meni svidjelo, nije na popustu, ali zato jesu ove cipele za Leu – kupio sam ih u Shoosteru za 550 kuna, a prije popusta bile su 950 kuna. Ovo je dobar popust i mislim da sam napravio dobro što nisam čekao siječanj, jer mislim da ovom artiklu više neće spuštati cijenu – smatra Edvard.
S obzirom na to da se, prema procjenama HGK-a, očekuje rekordna blagdanska potrošnja od 12,5 milijardi kuna, u HGK-u vjeruju da će i potrošnja za vrijeme sezonskih sniženja pridonijeti tim brojkama. Naime, neka istraživanja kazuju da se čak 70 posto ukupnih roba proda na sniženjima. To pokazuje da su i hrvatski trgovci, u želji da zadrže lojalnost kupaca, počeli pratiti praksu europskih zemalja i nuditi veće popuste.
Iako smo ovih blagdana svjedočili tome da domaći trgovci cijeli prosinac nude posebne oblike prodaje, koristeći se raznim akcijama i promocijama proizvoda, u pravilu su to bili popusti u rasponu od 10 do 30 posto. Trgovci prema zakonu imaju pravo raditi akcije na proizvode, rasprodaje, popuste i ostale posebne ponude, ali moraju voditi računa o poštenoj trgovačkoj praksi.
No, popusti na brojne druge proizvode sasvim će sigurno biti bolji u siječnju. Sve dok Intimissimi i Calzedonia nisu srezali cijeli asortiman u pola cijene, znak je da rasprodaje još nisu počele. A oba talijanska brenda još uvijek imaju popuste koji se zovu »do 50 posto«. Istu kampanju ima i H&M, S’Oliver, Transporter, a zasad je najjači New Yorker koji je oglasio pad cijena do 70 posto.
Svi trgovci zovu
I u ZTC-u, i u Tower centru jučer smo naišli na iznenađujuće velik broj kupaca i posjetitelja; nismo ih očekivali bez obzira na prvi dan ovogodišnjih zimskih sniženja, jer to je bio i prvi radni dan nakon božićnih blagdana i pretpostavlja se da su se već istrošili.
Gotovo svi trgovci u Tower centru pozvali su kupce na sniženja, pa uz spomenute Intimissimi i Calzedoniju, tu je i standardnih do 60 posto popusta u Pittarossu, a najveća gužva je u Tezenisu, gdje su popusti također do 50 posto, ali u pola cijene je velika većina asortimana – grudnjaci s 99 na 49 kuna, potkošulje s 55 na 27 kuna…
Opet nailazimo na nezadovoljne Riječane, ovaj put obje ženskog spola.
Kad su u pitanju sniženja susjednih zemalja, u Italiji svaka regija određuje svoje termine sniženja, dok u Sloveniji zimsko sniženje ne smije započeti prije prvog radnog ponedjeljka u siječnju, a ljetno prije drugog radnog ponedjeljka u srpnju. Zbog konkurentnosti domaće trgovine iznimno je važno pratiti trendove zemalja u okruženju – poručuju iz HGK-a.
– Gdje god smo ušle, što god nam se svidjelo i što god smo tražile, nije bilo na sniženju. Meni se čini da je na sniženju samo odjeća i obuća koju trgovci cijelu sezonu nisu mogli prodati – rekla nam je Riječanka Lea, koja je u kupnji u Toweru bila u društvu Vedrane. Imale su pune ruke vrećica.
– Puno toga smo kupile, ali ništa od toga nije na sniženju – žalosno su konstatirale, napominjući da se uzdaju u siječanjska sniženja.
Ipak, moramo pohvaliti one koji su se odmah isprsili sa cjelokupnim asortimanom u pola cijene, a to su Idexe u ZTC-u i Planet obuća u Toweru.