Počele rasprodaje

SEZONSKA SNIŽENJA Obišli smo trgovine u potrazi za popustima, evo što smo našli

Biljana Savić

Prepunih vrećica iz omiljene trgovine prvog dana sniženja cijena / Foto Marko GRACIN

Prepunih vrećica iz omiljene trgovine prvog dana sniženja cijena / Foto Marko GRACIN

Ma, kakvih 50 posto, fascinantno je kako napišu »do 50 posto«, a unutra nađeš dva artikla u pola cijene, kažu posjetitelji Tower centra i ZTC-a kojih je jučer, prvog dana nakon božićnih blagdana, u oba trgovačka centra bilo mnogo



RIJEKA – Jučer je u Hrvatskoj počelo zimsko sezonsko sniženje koje može trajati maksimalno 60 dana, a u trgovinama će se naći popusti i veći od 50 posto, priopćili su iz Hrvatske gospodarske komore.


– Ma kakvih 50 posto, fascinantno je kako napišu »do 50 posto«, a unutra nađeš dva artikla u pola cijene – demantirao nam je jučer najavu iz HGK Riječanin Igor koji je sa suprugom Sandom bio u kupovini u riječkom ZTC-u.


Veliki oglasi mame kupce / Foto Marko Gracin


Veliki oglasi mame kupce / Foto Marko Gracin





– Nešto smo kupili na sniženju, a nešto i po redovnoj cijeni – kazao nam je ovaj mladi par, s tim da je šopingirala uglavnom Sanda.


Nešto smo kupili na sniženju, a nešto i po redovnoj cijeni - Sanda i Igor


Nešto smo kupili na sniženju, a nešto i po redovnoj cijeni – Sanda i Igor



– Ja sam izbirljiv, ali i strpljiv, zato ću čekati siječanj kad će cijene još pasti – kazao nam je Igor.


Bolje u siječnju


Moramo ga demantirati, jer ima proizvoda sniženih i za 50 posto i to više nego dva artikla u jednome dućanu, kako u ZTC-u, tako i u Tower centru i na Korzu, ali sve je to daleko od rasprodaja. Primjerice, u MASS-u, i u ZTC-u i Tower centru, ima obuće u pola cijene, i čizama, i nekih tenisica, ali ima puno obuće čija je cijena snižena tek 20 posto. Tako ima u MASS-u čizama koje su sa 999 snižene na 499 kuna.


Dobar posao smo napravili, cipele od 950, na sniženju smo platili 550 kuna - Lea i Edvard


Dobar posao smo napravili, cipele od 950, na sniženju smo platili 550 kuna – Lea i Edvard



Šaroliko je sniženje i u trgovini Shoe be doo u ZTC-u, od 20, nešto 30, nešto i 40 i nešto malo 50 posto. Ali je ipak sniženje. Možda treba izdvojiti Timberland unisex cipele koje već nekoliko godina ne izlaze iz mode, a sad su u dućanu Shoe be doo snižene 30 posto, sa 999 na 699 kuna. Tu je priliku iskorostio Riječanin Edvard, koji je upravo te cipele jučer kupio svojoj kćeri tinejdžerici Lei.


Čini nam se da je na sniženju samo odjeća i obuća koju trgovci cijelu sezonu nisu mogli prodati - Lea i Vedrana


Čini nam se da je na sniženju samo odjeća i obuća koju trgovci cijelu sezonu nisu mogli prodati – Lea i Vedrana



– Ono što se meni svidjelo, nije na popustu, ali zato jesu ove cipele za Leu – kupio sam ih u Shoosteru za 550 kuna, a prije popusta bile su 950 kuna. Ovo je dobar popust i mislim da sam napravio dobro što nisam čekao siječanj, jer mislim da ovom artiklu više neće spuštati cijenu – smatra Edvard.



S obzirom na to da se, prema procjenama HGK-a, očekuje rekordna blagdanska potrošnja od 12,5 milijardi kuna, u HGK-u vjeruju da će i potrošnja za vrijeme sezonskih sniženja pridonijeti tim brojkama. Naime, neka istraživanja kazuju da se čak 70 posto ukupnih roba proda na sniženjima. To pokazuje da su i hrvatski trgovci, u želji da zadrže lojalnost kupaca, počeli pratiti praksu europskih zemalja i nuditi veće popuste.


Iako smo ovih blagdana svjedočili tome da domaći trgovci cijeli prosinac nude posebne oblike prodaje, koristeći se raznim akcijama i promocijama proizvoda, u pravilu su to bili popusti u rasponu od 10 do 30 posto. Trgovci prema zakonu imaju pravo raditi akcije na proizvode, rasprodaje, popuste i ostale posebne ponude, ali moraju voditi računa o poštenoj trgovačkoj praksi.



No, popusti na brojne druge proizvode sasvim će sigurno biti bolji u siječnju. Sve dok Intimissimi i Calzedonia nisu srezali cijeli asortiman u pola cijene, znak je da rasprodaje još nisu počele. A oba talijanska brenda još uvijek imaju popuste koji se zovu »do 50 posto«. Istu kampanju ima i H&M, S’Oliver, Transporter, a zasad je najjači New Yorker koji je oglasio pad cijena do 70 posto.


Svi trgovci zovu


I u ZTC-u, i u Tower centru jučer smo naišli na iznenađujuće velik broj kupaca i posjetitelja; nismo ih očekivali bez obzira na prvi dan ovogodišnjih zimskih sniženja, jer to je bio i prvi radni dan nakon božićnih blagdana i pretpostavlja se da su se već istrošili.


Gotovo svi trgovci u Tower centru pozvali su kupce na sniženja, pa uz spomenute Intimissimi i Calzedoniju, tu je i standardnih do 60 posto popusta u Pittarossu, a najveća gužva je u Tezenisu, gdje su popusti također do 50 posto, ali u pola cijene je velika većina asortimana – grudnjaci s 99 na 49 kuna, potkošulje s 55 na 27 kuna…


Opet nailazimo na nezadovoljne Riječane, ovaj put obje ženskog spola.



Kad su u pitanju sniženja susjednih zemalja, u Italiji svaka regija određuje svoje termine sniženja, dok u Sloveniji zimsko sniženje ne smije započeti prije prvog radnog ponedjeljka u siječnju, a ljetno prije drugog radnog ponedjeljka u srpnju. Zbog konkurentnosti domaće trgovine iznimno je važno pratiti trendove zemalja u okruženju – poručuju iz HGK-a.



– Gdje god smo ušle, što god nam se svidjelo i što god smo tražile, nije bilo na sniženju. Meni se čini da je na sniženju samo odjeća i obuća koju trgovci cijelu sezonu nisu mogli prodati – rekla nam je Riječanka Lea, koja je u kupnji u Toweru bila u društvu Vedrane. Imale su pune ruke vrećica.


– Puno toga smo kupile, ali ništa od toga nije na sniženju – žalosno su konstatirale, napominjući da se uzdaju u siječanjska sniženja.


Ipak, moramo pohvaliti one koji su se odmah isprsili sa cjelokupnim asortimanom u pola cijene, a to su Idexe u ZTC-u i Planet obuća u Toweru.