Luka Rijeka i Lučka uprava odgovornost prebacuju na riječko trgovačko društvo

Rijekapromet treba sanirati ploče?

Iva Vlašimsky

Obaveza je Rijekaprometa da područje koje koristi i održava, a u to ulazi i sanacija, tvrdi Bojan Hlača

RIJEKA Odgovornost za dugogodišnja oštećenja na pločama koje pokrivaju Gat Karoline Riječke i Adamićev gat te potez od mora do pruge još je nejasna. Nakon što smo objavili da Rijekapromet plaća mjesečnu naknadu od gotovo 130 tisuća kuna za korištenje ove površine Lučkoj upravi, reagirao je ravnatelj Lučke uprave Bojan Hlača i pojasnio da navedeni iznos ne ide njima, nego na račun Luke Rijeka, i to na temelju Ugovora o podkoncesiji iz travnja 2008. godine. No, ostaje činjenica da sanaciju nitko ne smatra dijelom svoje odgovornosti, a sada kada je istaknuto da je u »igri« još i treća institucija, sve se skupa samo više zakompliciralo. Hlača je i dalje kategoričan u tvrdnji da je sanacija posao za Rijekapromet, a ne Lučku upravu, jer gradsko trgovačko društvo ovdje ubire prihod i prema ugovornim obvezama treba održavati parking u što spada i popravak ploča.   – Na temelju ugovora koji na ovom području regulira prava i obveze između Lučke uprave, Luke Rijeka i Grada Rijeke, obaveza je Rijekaprometa da područje koje koristi i održava, a u to ulazi i sanacija oštećenja na podlozi. Iz Rijekaprometa su u jučerašnjem novinskom tekstu bili naveli kako su s našim predstavnicima razgovarali o sanaciji, ali smo im mi navodno zabranili popravljanje i naveli kako se radi o složenijem postupku, no to je netočno. Mi nikad nismo zabranili Rijekaprometu da obavi sanaciju parkirališta, jer je to uostalom njihova obaveza, tvrdi Hlača.   

Koncesija tek slijedi


Upitali smo ga kakva je to uopće relacija u kojoj Putničku obalu koristi Rijekapromet (i na njoj zarađuje), mjesečni prihod od neke vrste podnajma ubire Luka Rijeka, a o samom prostoru odlučuje Lučka uprava!? Pritom, ni jedna od te tri instance kada ih se zasebno pita ne smatra da bi baš ona trebala uložiti novac u kvalitetnu sanaciju podloge, koja tako ostaje oštećena i zapuštena već godinama. Hlača nije naročito komentirao činjenicu da Luka Rijeka na račun Putničke obale dobiva mjesečnu naknadu, samo je rekao da tu ne može biti podkoncesije kada nema ni koncesije. Naime, Hlača tvrdi da Luka Rijeka nema koncesiju nad ova dva gata na kojima se nalazi parking Rijekaprometa, nego će se koncesija za to područje (kako je već najavio) tek raspisati i to od strane Lučke uprave. Predsjednik Uprave Luke Rijeka Denis Vukorepa tvrdi da neki prijelazni oblik koncesije od strane njegove tvrtke ipak postoji za ovo područje.   – Kada je bila raspisana prioritetna koncesija za Luku Rijeka prostor parkirališta Putnička obala nije ušao u to, to je istina. Ali, isto je tako definirano da sve dok Lučka uprava ne raspiše koncesiju za ovaj dio obale, formalno-pravno koncesiju ima Luka Rijeka, pojašnjava Vukorepa. On je dodao kako je prostor Adamićevog gata i gata Karoline Riječke u posebnoj situaciji, jer je još ugovorom iz 1995. godine bio dat na korištenje i upravljanje Gradu Rijeci.   

Radnici otišli, naknada ostala




Kasnije se osnovao Rijekapromet, pa su to pravo i dužnost preneseni na to trgovačko društvo. Doznajemo i to da je naplatu parkirališta na dijelu koji je pripao Rijekaprometu obavljao i jedan dio zaposlenika Luke Rijeka što je trajalo godinama i što je Grad Rijeka Luci refundirao kroz mjesečnu naknadu, s namjenom isplate plaća tim radnicima. Iz toga je proizišla mjesečna naknada za korištenje prostora, koja je ugovorom iz travnja 2008. godine sklopljena između Luke Rijeka i Rijekaprometa, iako su sporni radnici razmješteni u ove dvije tvrtke. Dakle, tih 130.000 kuna koje Luka Rijeka dobiva svaki mjesec od Rijekaprometa do prije dvije i pol godine trošili su se na plaće jednog dijela zaposlenika u neobično uređenom radnom odnosu, no sada je to ostao čisti prihod za Luku. A Vukorepa tvrdi da unatoč tome njegova tvrtka nema obavezu ulagati u oštećeno popločenje parkinga i u tom se dijelu u potpunosti slaže s Bojanom Hlačom. Možda nisu suglasni kako se točno ti potpisani ugovori s gradskim trgovačkim društvom zovu, ali slažu se da je za održavanje ploča svih ovih 15 godina korištenja jedini odgovoran Grad Rijeka odnosno Rijekapromet.



   Gradonačelnik Vojko Obersnel smatra da se uzrok oštećenjima nalazi na teriotoriju u nadležnosti Lučke uprave!   – Ove rupe o kojima je riječ nisu nastale na dijelu gdje se parkiraju vozila zbog korištenja automobila, nego uz obalni pojas koji je u nadležnosti Lučke uprave, a koji Luka koristi za privez i odvez brodova. Ta su ulegnuća, pak, rezultat oštećenja podmorskog dijela i dok se to ne riješi nema smisla da Rijekapromet ulaže u sanaciju ploča na samom Adamićevom gatu gdje su parkirana vozila, kaže Obersnel i dodaje kako Lučka uprava jest prije pola godine nešto sanirala u podmorju oko Adamićevog gata, ali nije i na njegovoj površini. Gradonačelnik dodaje kako je trenutno za sve najbolje da pričekaju oko uređenja gata, jer su dugoročni planovi za ovaj dio obale njezino oslobađanje od automobila.