Studijsko putovanje

Rijeka EPK izvrsna je ulaznica za francusko turističko tržište

Alenka Juričić Bukarica

Francuska je destinacija u kojoj turisti izuzetno cijene kulturne različitosti i činjenica da je Rijeka EPK će vjerujem pridonijeti da ovamo dođe veći broj turista iz naše zemlje, kazala je Tyn Braun iz magazina Globe Trotters 



RIJEKA – Kultura je jedan od glavnih motiva putovanja za Kineze, ali i nešto bliže ima gostiju kojima je ovaj vid ponude, uz gastronomiju, jedan od najvažnijih. U tu skupinu se zasigurno mogu svrstati i Francuzi. Rijeka kao Europska prijestolnica kulture 2020 neminovno je zanimljiva francuskim turistima kao motiv dolaska, reklo bi se izvrsna »ulaznica« za francusko tržište koje u pravilu prepoznaje Dubrovnik, a onda i Split, dok je Sjeverni Jadran još uvijek destinacija »u otkrivanju«.


Francuzi su i sami dva puta imali prilike predstaviti svijetu svoje gradove kao Europske prijestolnice kulture, 2004. Lille te 2013. Marseille.


Iz prve ruke


Prošlog tjedna stoga je ured Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Parizu, na čelu s direktoricom Danijelom Mihalić Đurica, organizirao studijsko putovanje za 13 francuskih novinara koji su ciljano obišli Zagreb i Rijeku. Stigli su tako predstavnici jakih francuskih medija kao što su TV5 monde, Luxe magazine, Désirs de Voyages, Le JDD (Journal du dimanche), Grazia, Le Parisien, Notre Temps, Nous doux i drugih.




Bila je to prilika iz prve ruke doznati koliko Francuzi (pre)poznaju Hrvatsku, a i Rijeku. Grupu francuskih kolega i Mihalić Đuricu, koja je imala prilike Francuzima pokazati svoj grad, »uhvatili« smo u hotelu Bonavia uoči obilaska Rijeke gdje su ih pozdravili riječki gradonačelnik Vojko Obersnel te Petar Škarpa, direktor Turističke zajednice grada Rijeke.


Tyn Braun iz magazina Globe Trotters je tako kazala kako je prvi put u Hrvatskoj, a prije ovog dolaska nije znala da je Rijeka EPK. Sviđaju joj se gradovi poput Rijeke koji su bogati industrijskom i kulturnom baštinom.


– Sama Francuska je destinacija u kojoj turisti izuzetno cijene kulturne različitosti i činjenica da je Rijeka EPK će vjerujem doprinijeti da ovamo dođe veći broj turista iz naše zemlje. Za francuske goste je ponuda kulturnog turizma izuzetno važna, kazala je Braun.


Dominique Savidan iz francuskog izdanja Grazie je, pak, istaknula kako je Hrvatska posljednjih godina u Francuskoj postala vrlo popularna destinacija. Jedan od osnovnih razloga je raznolikost prekrasne hrvatske obale, a što je prva asocijacija na našu zemlju. Sada treba raditi na tome da se istaknu i ostali aduti naše zemlje. Govoreći o tome što je EPK donio Marseilleu, ispričala je kako je to bio grad loše reputacije, s velikim priljevom imigranata, bez nekih događanja. Reklo bi se grad bremenit problemima, a koji je s EPK iskustvom doživio pravu metamorfozu.


– U prvom redu su ga ponovo »otkrili« sami Francuzi. A potom i gosti iz cijelog svijeta. Velike koristi je imala lokalna zajednica. Ljudi u gradu su počeli zajednički razmišljati, stvorila se ta neka sinergija samih stanovnika Marseillea, ukazala je Savidan.


S EPK Francuzi očito imaju dobra iskustva, a osim što su ova dva industrijska lučka grada povezana činjenicom EPK, od ove su godine povezana i direktnom aviolinijom Rijeka – Marseille, koja će zasugurno pridonijeti dolascima i van glavne sezone.


Hachette vodič


Da se potenciraju dolasci francuskih gostiju u pred i posezoni, a koji su posljednjih godina u porastu za cijelu Hrvatsku, potvrdila je i direktorica pariškog ureda HTZ-a.


– Definitivno se više ne koncentriramo samo na glavnu sezonu. Francuzima su od turističkih proizvoda posebno zanimljivi kultura, potom avanturistički turizam, nautika kao jedan od ključnih proizvoda, i naravno, gastronomija. To su sve ključni proizvodi koje mogu uživati u regijama koje smo posjetili. U tom je smislu činjenica da je Rijeka nagodinu EPK apsolutno odličan mamac za goste iz Francuske, istakla je Mihalić Đurica.


Povod ovom dolasku francuskih novinara, uz ostalo, je bilo i izdavanje Hachette turističkog vodiča posvećenog Hrvatskoj. Riječ je o najznačajnijem francuskom turističkom vodiču s 40 posto učešća u prodaji turističkih vodiča u Francuskoj.


Zajedno s uredništvom dogovoren je potpuno novi koncept i itinerer, istaknula je Mihalić Đurica, pojasnivši kako je želja bila promovirati te nove, odnosno Francuzima nedovoljno poznate hrvatske destinacije, prije svega Zagreb kao glavni grad i city break destinaciju te Rijeku kroz EPK. Naglasak je na kulturnoj različitosti, predstavljena je industrijska baština, i ostalo, a inzistiralo se i na karnevalu kao petom godišnjem dobu, a koji je, uz druga događanja, najavljen kao događaj koji svakako valja posjetiti.


Jedan od glavnih ograničavajućih faktora većeg broja francuskih dolazaka na Kvarner i u Rijeku je bio izostanak direktnih aviolinija. Međutim, ove godine Volotea je, dakle, uvela direktan let između Rijeke i Marseillea što je po prvi put da je Rijeka aviolinijom povezana s Francuskom.


Bili i touroperatori


– U tijeku je velika promotivna kampanja nove linije te je za nadati se da će se ta linija održati i u idućim godinama. Ali nadamo se da će u idućim godinama riječki aerodrom biti povezan i s drugim francuskim gradovima, rekla je direktorica predstavništva HTZ-a u Parizu koja je prošlog tjedna u Rijeci i Opatiji, uz Zagreb i Istru, ugostila i predstavnike najvećih francuskih touroperatora i agencija.


Kako doznajemo, ideja je bila Hrvatsku pokazati na malo drugačiji način. Htjelo se izaći iz tih okvira popularnih hrvatskih destinacija, Dubrovnika i Splita te prikazati Hrvatsku dostupnu i atraktivnu za dolaske 365 dana, a ne samo u špici sezone.Na pitanje kakve su bile reakcije francuskih turističkih djelatnika, Mihalić Đurica je istaknula kako oni ne očekuju ono što ovdje dožive i vide.

Čuli su, primjerice, za gastronomsku ponudu, ali je ne znaju toliko u detalje, pa su doista bili oduševljeni takvom kvalitetom maslinovih ulja, vinskih sorta i svime onime što im nudimo na tanjuru. Povratne informacije su vrlo dobre. Upravo su izašli prvi članci vezani za prošlotjedni dolazak touroperatora i agenata i u kojima nas svrstavaju u sam vrh najzanimljivijih europskih i svjetskih destinacija – kazala je Mihalić Đurica.


Rast 5 do 10 posto


Na nacionalnoj razini bilježi se rast između pet i deset posto u noćenjima i dolascima francuskih gostiju, kaže Mihalić Đurica.


– Lani smo ostvarili rekordnih 600 tisuća dolazaka francuskih gostiju što je porast od 8 posto, i više od 2,2 milijuna francuskih noćenja, što je porast od 5 posto u odnosu na 2018. Činjenica je da je za ovu godinu buking općenito relativno usporen.


Mi to još toliko ne osjećamo na francuskom tržištu te vjerujemo da bismo do kraja godine mogli nastaviti taj pozitivan trend dolazaka i noćenja. Također, Rijeka sigurno iduće godine može očekivati daljnji rast s ovog tržišta.


Ali i idućih godina, osobito uz pretpostavku otvaranja novih zračnih linija prema Francuskoj, direktnih, ali i čarter letova. Kvarnerska regija i Rijeka su se počeli otvarati prema francuskim touroperatorima tako da sada imamo touroperatore koji u ponudi od lani imaju i Kvarner, točnije hotele na Lošinju, u Rijeci… I vjerujem da će se u idućim godinama taj trend nastaviti – zaključila je Mihalić Đurica.


U Rijeci 35 novinara


Tijekom prošlog tjedna Rijeku je posjetilo 35 novinara iz niza europskih zemalja. Kako doznajemo od Petra Škarpe, direktora Turističke zajednice grada Rijeke, pristigli su novinari iz brojnih europskih zemalja. Kroz svibanj su tako ovdje bili grupa belgijskih novinara, grupa top njemačkih i austrijskih novinara, novinari iz Italije, Švedske, a ovih dana su tu i medijske ekipe iz Finske, Kanade, Nizozemske. Rijeka je izgleda zainteresirala i američku novinarsku Candyce Stapen s kruzera Azamara Pursuit.


Lani je u cijeloj godini bilo osamdesetak predstavnika medija koji su obišli Rijeku te pisali i radili reportaže, a ove godine je gotovo polovina tog broja stigla samo u jednom tjednu.


– To je svakako lijepa promocija, kazao je Škarpa.