RInkluzija

Riječkim učenicima s teškoćama pomažu u nastavi: ‘Djeca su moja inspiracija, oni mogu sve’

Ingrid Šestan Kučić

Foto Roni Brmalj

Foto Roni Brmalj



RIJEKA – U Centru za odgoj i obrazovanje održano je predstavljanje rezultata projekta „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“ u školskoj godini 2018./2019. Riječ je o projektu u okviru kojeg je ove školske godine ukupno zaposleno 57 pomoćnika u nastavi koji u 22 osnovne škole rade s djecom s teškoćama u razvoju, a navodeći kako se projekt u petogodišnjem s 9,7 milijuna kuna financira iz Europskog socijalnog fonda riječki gradonačelnik Vojko Obersnel naglasio je da Grad Rijeka još prije više od deset godina prepoznao potrebe učenika s teškoćama.


– Prije više od 10 godina prepoznali smo nešto što je definirano deklaracijom o ljudskim pravima, a jedno od tih prava je pravo na jednakost. Mi smo to shvatili u doslovnom smislu riječi. Jednakost u šansama i obrazovanju je jako važna i zbog toga smo uložili velike napore da osobama s teškoćama u razvoju omogućimo da aktivno sudjeluju u procesu obrazovanja, kazao je Obersnel.


U riječkim osnovnim školama trenutno je integrirano oko 550 učenika s teškoćama u redovan odgojno-obrazovni sustav. Neki od tih učenika pored savladavanja nastavnog programa imaju i niz drugih potreba koje učitelji nisu uvijek u mogućnosti zadovoljiti.




Ovim projektom tim se učenicima osigurava podrška pomoćnika u nastavi čime se doprinosi kvaliteti integracije u razredu, a Obersnel je ujedno je upozorio i kako brine činjenica da država do dobivanja EU sredstava nije našla način kako financirati taj projekt te da treba već sada razmišljati o nastavku njegove provedbe, jer za dvije godine završava petogodišnje financiranje EU, a gradovi i općine teško će iz svojih proračuna moći pokrivati troškove projekta.


– Želim zahvaliti i pomoćnicima u nastavi, jer njihov trud i kreativnost nadilaze plaću koju dobivaju. Oni su ti koji su iznijeli ovaj program i zbog njih djeca s kojima rade postižu iznimne rezultate, poručio je gradonačelnik.


Kako je to biti pomoćnik u nastavi predstavile su Tea Vuković koja taj posao obavlja u Osnovnoj školi Kozala i Patricia Pilić koja posljednje dvije godine sjedi u klupama Osnovnoe škole Zamet.



Navodeći kako joj je rad s djecom oduvijek bio životna želja Vuković je ispričala da ju je životni odeo u drugom smjeru te je godinama obavljala posao stjuardese, sve dok nije dobila vlastitu djecu.


– Posljednje dvije godine radim kao pomoćnica u nastavi i ispunila mi se želja da radim s djecom. Ovu školsku godinu provela sam s autističnim dječakom, a djeca s kojom radim moja su inspiracija. Oni mogu sve. Samo im je potrebno malo vjetra u leđa, a taj vjetar sam ja. Tu sam da im pomognem, kazala je Vuković.


Pilić pak ima trogodišnji staž pomoćnice u nastavi, a navodeći kako posljednje dvije godine radi u OŠ Zamet istaknula je da joj se ostvarila davna želja.


– U svom životu promijenila sam nekoliko radnih mjesta, ali ti me poslovi nisu ispunjavali. Nisam bila zadovoljna sve dok nisam odlučila postati pomoćnik u nastavi, istaknula je Pilić.


Obje su se složile da posao pomoćnika rada zahtjeva timski rad, ali i puno ljubavi.