Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 26° 1
Sutra: 22° 27° 2
19. travnja 2018.
Uskoro izvoz

Riječanka aktivan stil života pretočila u biznis i počela proizvoditi - zdrave energetske pločice

Foto: Marko Gracin
Foto: Marko Gracin
Autor:
Objavljeno: 21. veljača 2018. u 8:06 2018-02-21T08:06:44+01:00

Riječanka Alenka Tvrtković je nakon deset godina rada kao turistički vodič i kratkotrajne nezaposlenosti odlučila 2015. godine pokrenuti vlastiti biznis i proizvoditi energetske pločice koje su bile novi proizvod na tržištu. Uspjela je razviti proizvodnju i distribucijsku mrežu, brendirala je proizvod te planira u skoroj budućnosti izvoz na tržište Europske unije

Nakon deset godina rada kao turistički vodič po zemljama Azije, Bliskog istoka i Mediterana, odlučila sam promijeniti posao. Jedno sam vrijeme bila nezaposlena, shvativši u tom trenutku da iskustvo svojeg aktivnog stila života mogu pretočiti i u vlastiti biznis. Kvalitetne prehrambene navike usadili su mi još roditelji koji su nama djeci kao međuobrok servirali sušeno voće i orašaste plodove iz vrta umjesto slatkiša.

Zbog stalnih boravaka u prirodi i bavljenja sportom, sama sam radila energetske pločice koje su hvalili prijatelji te sam se ohrabrila prezentirati ih na akcijama »Kupujmo Hrvatsko« gdje je First in the Raw naišao na velik interes. Potaknuta time, pokrenula sam manualnu proizvodnju energetskih pločica čija kvaliteta ih je doslovno sama prodavala – kaže Alenka Tvrtković, Riječanka koja koja već dvije i pol godine stoji iza zdravih energetskih pločica First in the Raw.

Šest okusa pločica, Almond&Fig, Hazelnut&Plum, Walnut&Apple, Verry Sour Cherry, Pear Pleasure i Pumpkin Head za čiju je recepturu zaslužan Leo Tvrtković odnedavno se proizvode u okviru mini-proizvodne linije u Rijeci. Automatizirana proizvodnja značajno je povećala limite kojima First in the Raw konkurira na tržištu. Do početka automatizirane proizvodnje kapacitet je bio 2.000 komada energetskih pločica mjesečno, a s aktivacijom automatizacije, proizvodnja je porasla na 1.000 komada na sat.

Automatizacija proizvodnje

– Međutim, kapaciteti su znatno veći i mogu varirati, tj. povećavati se, prema zahtjevima većih narudžbi. Sami smo projektirali proces proizvodnje, temeljem kojeg je hrvatski obrtnik izgradio proizvodnu liniju koja optimizira čitav proces proizvodnje, sve do samog pakiranja u ambalažu. Pored optimizacije proizvodnog procesa, paralelno smo poboljšali i kvalitetu same ambalaže, koja nije isključivo omot oko proizvoda, već ga funkcionalno duže održava svježim.

A uz novu radnu snagu, može se povećavati protok same proizvodne linije. S obzirom na to da se nalazimo u prvim mjesecima korištenja novog modela proizvodnje, još nismo upoznati s gornjom granicom njezinih kapaciteta – tvrdi Tvrtković. Kada je 2015. pokretala First in the Raw, u Hrvatskoj nije postojala domaća proizvodnja ovakvih energetskih pločica, već su na raspolaganju bile samo varijante iz uvoza. Njezine pločice sadrže samo orašaste plodove i suho voće, nemaju aditiva, glutena, niti dodatnog sladila, a Alenka pazi da su svi sastojci uvijek iz istog izvora kako pločica ne bi promijenila okus.

– Naime, poznato je da orašasti plodovi sadrže sve za optimalnu funkciju moždanih stanica i vrlo su učinkoviti kod intelektualnih napora, dok je sušeno voće izvor ugljikohidrata i vlakana kao glavnih nutrijenata. Fruktoza utječe na drugačiji metabolički proces bez aktivacije inzulina, a samim time niti ne povisuje razinu glukoze u krvi. U suradnji s nutricionisticom Karlom Ferk, izbalansirali smo hranjive sastojke naših proizvoda. Bila sam ugodno iznenađena raznolikošću grupa ljudi koje su do sada prepoznale energetske pločice First in the Raw – počevši od majki s malom djecom, studenata, rekreativnih i profesionalnih sportaša, vegeterijanaca, sirovojedaca, nekonzumenata glutena, osoba na redukcijskim dijetama i onima koje naprosto paze na konzumaciju hrane s kvalitetnim predznakom – ističe Tvrtković.

Automatizacija proizvodnje u slučaju First in the Raw ujedno je i preduvjet za izvoz, kao i stabilnost kod nabave sirovina i distribucijska mreža. Kako kaže, trenutno First in the Raw razvija nove okuse.

– Automatizacijom proizvodnje smo pokrenuli te realizirali i rebranding First in the Raw, stvorivši snažnije potencijale za izvozne aktivnosti. U planu za izvoz je tržište Europske unije, a prvenstveno susjedna Slovenija – ističe Tvrtković.

Ulazak u ovaj poduzetnički projekt, prema njezinim riječima, od samog je početka bio rizičan jer je First in the Raw uveo posve novi proizvod na tržište koji se je tek trebao dokazati.

Poduzetništvo je jedini izlaz – za mene, ali i društvo

Alenka Tvrtković kaže da zasad nije požalila što se upustila u privatno poduzetništvo, a u budućnosti kroz First in the Raw namjerava podržati sve one koji teško dobivaju priliku da pokažu svoje vještine.

– U početku kad se počneš baviti poduzetništvom ne funkcionira pravna sigurnost i sustav naplate. S druge strane, nailaziš na potpuno nerazumne cijene komunalija, poput vode i električne energije za proizvodni pravni subjekt u odnosu na fizičku osobu. U tom trenutku to nije poticaj, već prepreka za razvoj proizvodnje, čak svojevrsni apsurd. No, sve u svemu, ne vidim drugog izlaza za sebe i društvo, nego se baviti poduzetništvom, i to ne samo u ekonomskom smislu, već i društvenom – smatra Tvrtković.

Rizičan projekt

Iako je njegova kvaliteta praktički odmah bila prepoznata, trebalo je razviti distribucijsku mrežu kako bi projekt postao samoodrživ.

– U tom smo smislu na samom početku uložili u osnove vizualnog identiteta – logotip i web stranicu te dizajn ambalaže. Do pokretanja automatizirane proizvodnje shvatili smo kako unaprijediti kakvoću proizvoda, odnosno njegov vijek trajanja u ambalaži te prema tome se odlučili i za novu ambalažu koju potpisuje Helikopterdesign iz Slovenije u koju se proizvod sada automatski pakira u sustavu proizvodne linije. Obratili smo se Tatjani Bartaković za promociju First in the Raw na tržištu, na kojem medijski uopće nismo bili prisutni do sada jer smo se prve godine godine bavili razvojem proizvoda, distribucijske mreže i procesom automatizacije proizvodnje – objašnjava Tvrtković, dodajući da su ove riječke energetske pločice u ovom trenutku fokusirane na razvitak brenda koji je osim zdrave prehrane baziran na zdravom životu uopće.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka