Limiti se ignoriraju, ugovori na prevaru

Riječani ogorčeni na Tele2: Limit 700 kuna, račun 9.900 kuna, žalbe uzalud

Ivor Balen

 Što je najzanimljivije, baš u prosincu se nije moglo pogledati kolika je trenutačna potrošnja, kaže Petar Sergo, jedan od ogorčenih Riječana, koji je, uz račun, platio i 2.000 kuna za raskid ugovora



RIJEKA Nakon pisanja Novog lista o slučaju obitelji Magić, koja je od Tele2 operatera dobila račun na gotovo 13.000 kuna iako je ugovorila limit od 100 kuna, javili su se brojni drugi građani koji su, »poslujući« s Tele2, naišli na slične probleme. Petar Sergo, primjerice, dobio je za prosinac 2010. godine račun od 9.900 kuna, iako je imao ugovoren limit od 700 kuna.  



Jednako kao Marijana Magić, Julio Žderić tvrdi da su sugovornici koje je u Tele2 dobivao na telefon bili »izuzetno neljubazni«. Na koncu je odlučio angažirati odvjetnika što je, čini se, jednako kao i »prijetnja medijima«, jedini jezik koji u Tele2 razumiju.





  – Što je najzanimljivije, baš taj mjesec se nije moglo pogledati kolika je trenutačna potrošnja. Nakon što sam dobio ovaj golemi račun usprkos limitu, slao sam operateru pisma i mailove, ali bezuspješno. Uvijek je odgovor glasio da oni ne mogu ništa učiniti i da sam obvezan platiti iznos računa. Osim što sam platio 9.900 kuna, morao sam platiti i 2.000 kuna za raskid ugovora, požalio se Sergo, čiji je slučaj sada već stvar prošlosti. 


   Gluhi telefon


Podsjetimo, obitelj Magić je nakon višetjednih pokušaja da objasne svoj problem bilo kome u tvrtki Tele2 tko im je voljan pomoći, na koncu, ali tek nakon što su spomenuli da će cijela priča završiti u medijima, uspjela izboriti storno računa. Još uvijek možda nije kasno ni za korisnika mobilnih usluga ovog istog operatera Julija Žderića, koji još uvijek vodi »gluhi telefon« s Tele2. 


    – Također imam limit koji je, za razliku od onog obitelji Magić, ugovoren na 700 kuna. Za studeni 2011. sam međutim dobio račun od 1.884 kune, a budući da imam ugovor preko trajnog naloga s Dinersom kojim automatski pokrivam troškove telefona, nisam mogao izbjeći plaćanje. Do sada bih u slučaju bilo kakvog dolaska do tog limita bio obaviješten i dobio bih zabranu poziva, poruka i bilo kojeg prometa dok osobno telefonskim putem ne kažem svoj PIN, broj koji sam zatražio pri potpisivanju ugovora, nakon čega oni, ali tek nakon provjere, odlučuju hoće li mi podići limit na 1.000 kuna, govori Žderić kojeg je zbog svega ovoga šokirala obavijest o trenutačnoj potrošnji. 


    – Kada sam poslao poruku, javljeno mi je da sam potrošio tri puta više od limita, bez da mi je blokiran račun i bez da su me obavijestili da sam prešao limit. Posljednji put prije ovog slučaja sam do limita došao prije oko godinu dana i tada sam ih morao osobno zvati, a sada, odjednom, dobivam tri puta veći račun bez ikakvog objašnjenja, ispričao je svoju priču Žderić koji je također nastojao istjerati pravdu, ali na slanje mailova i telefonske pozive iz Tele2 mu nisu ništa odgovorili. 


   Agenti na pultu


Josip Medvedec s Gornje Vežice također muku muči s Tele2, ali njegov problem je nešto drukčiji. Kreće od jednog mladog agenta, kakve svakodnevno susrećemo na Korzu. 


    – Godinama sam imao pretplatu kod raznih operatera, ali sam od nje odustao zbog računa koji su mi bili čudni i prešao na bon. Agent Marko me zaustavio 21. rujna, rekavši da je u tijeku akcija po kojoj mogu za 50 kuna bona dobiti još 50 kuna. Naglasio mi je da nije riječ o pretplati, pa sam potpisao ugovor, kaže Medvedec koji je ipak, a da nije ni znao, svojim potpisom ugovorio pretplatu.  

  – Kada sam shvatio da su me prevarili, potražio sam agente na pultu, ali više ih tamo nije bilo. Otišao sam u poslovnicu na obali gdje sam objasnio da ne želim pretplatu, ali rekli su mi da moram poslati reklamaciju. Budući da su svi moji razgovori s operaterima završili bezuspješno, presjekao sam karticu, a 15. studenog sam otišao u Zagreb vlakom, u upravu Tele2. No, tamo me nisu željeli pustiti unutra. Kasnije sam dobio račun dugovanja za razdoblje od rujna do prosinca prošle godine od 175 kuna, iako sam presjekao karticu. Na koncu sam dobio obavijest da se moj slučaj nalazi na drugostupanjskoj reklamaciji, ispričao je Medvedec.