Naime, prije desetak dana u ovoj je riječkoj školi započeo eksperimentalni program iŠkola kojim je obuhvaćen 8. c razred, a očekuje se da će »digitalna nastava« učenike tog razreda motivirati za učenje, doprinijeti aktivnijem uključivanju učenika u nastavni proces te na koncu poboljšati i njihov školski uspjeh.
Veći uspjeh
Suradnja s fakultetom
Ovim je projektom započela i suradnja OŠ Vežica s ostalim riječkim obrazovnim ustanovama i udrugama, prije svega s Filozofskim fakultetom u Rijeci čiji će odsjeci za pedagogiju i psihologiju provesti evaluaciju projekta, ali i sa studentima okupljenim u udrugu »Bura znanja« koji će nastavničkom vijeću OŠ Vežica pomoći u digitalizaciji nastavnih materijala, izrađivanju videomaterijala te digitalnih knjiga (putem aplikacije iBooks Author).
– Osim niza besplatnih aplikacija, za sada su učiteljima i učenicima na raspolaganju nastavni materijali s portala Edu.hr, a nastavnici su već i sami započeli izradu materijala u aplikaciji iBooks Author, napominje Loredana Zima Krnelić, voditeljica projektnog tima koji još čine Mihael Nikolić te profesori Davor Kolarić i Bosiljka Jurjević.
Appleov »svjetionik«
Eksperimentalni program iŠkola u OŠ Vežica proveden je u suradnji s tvrkom Apple, a kako ističe Loredana Zima Krnelić, jedan od ciljeva ovog projekta jest i taj da ova škola postane Appleov »svjetionik« (Coalition of Lighthouse Schools), no ne kako bi ostali usamljeni, kao što to svjetionici jesu, već kako bi bili primjer drugim školama za bolju budućnost hrvatskoga školstva. Osim toga, ovim projektom OŠ Vežica u potpunosti podržava projekte Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta među kojima su Eduknjižara, E-lektire, E-matica i E-Dnevnik.
Kako saznajemo od ravnateljice Violete Nikolić, ideja je rođena prije dvije godine i to zahvaljujući jednom pozitivnom primjeru iz inozemstva.
– Riječ je o jednoj engleskoj školi koja je bila u velikim problemima i čak joj je prijetilo zatvaranje od čega ju je spasila modernizacija nastave, a uspjeh učenika u samo tri godine povećao se za nevjerojatnih 99 posto. OŠ Vežica nema takvih problema, no svakako želimo učenicima osigurati nastavu po njihovoj mjeri te i sami postati dobar primjer ostalim hrvatskim, ali i inozemnim školama, objašnjava ravnateljica Violeta Nikolić, dodajući da put od ideje do realizacije nije bio ni kratak ni lagan, no na koncu modernizacijom nastave zadovoljni su i učenici 8. c razreda i nastavnici.
Prije svega, trebalo je educirati nastavnike ze novi tip nastave koji odlikuje inovativnost, kreativnost i suradnički odnos s učenicima.
– U tradicionalnoj nastavi učitelj uglavnom predaje i daje gotovo znanje učeniku što potiče pasivnost učenika u nastavi pa su učenici danas najčešće nezainteresirani za nastavne sadržaje i općenito za učenje. Drugačije ni ne može biti budući da je tradicionalna nastava većinom orijentirana na sadržaj, a ne na učenika. Naime, upravo motivacija kao ključan preduvjet uspješnog učenja svakodnevno izostaje i to je ono što ćemo svim silama pokušati promijeniti. Uvođenjem iPada želimo postići dinamično, zabavno, odnosno učenje kroz igru te, naravno, povećati aktivnost učenika na satu, istraživački i timski rad, suradničko učenje…, sve ono što će probuditi znatiželju i motivirati učenika za učenje, ističe voditeljica projekta Loredana Zima Krnelić, dodajući da iPad omogućava interaktivno učenje popraćeno multimedijom i internetom, podržava na tisuće besplatnih aplikacija za učenje i u potpunosti personalizira učenje, što učeniku daje sigurnost i potrebno samopouzdanje da stvara i bude kreativan u školi.
Učenici oduševljeni
Očekivano, učenici su oduševljeni novim načinom nastave koji im je zabavniji i jednostavniji.
– Jako mi se sviđa iPad jer nam je puno lakše sve imati na jednom mjestu. U samo nekoliko klikova možemo vidjeti što smo radili na geografiji, što na fizici i to bez vađenja knjiga i bilježnica. Naravno, i torbe su nam sada pune lakše, kaže nam Robert Raos, te dodaje da im nije trebalo puno vremena da se priviknu na tablete.
– Ipak smo mi nova generacija, ističe Robert kojemu, zbog zabavnih aplikacija, više nije dosadan niti jedan predmet.
Robert i njegovi razredni kolege tako od nedavno nastavne materijale i zadatke dobivaju putem elektroničke pošte, čitaju e-lektire, rješavaju testove znanja online…, što je omogućeno potpisivanjem ugovora o posudbi između škole i roditelja učenika 8. c razreda.
– Tablete nosimo kući, pišemo zadaće što je sada puno lakše budući da nam je sve ono što smo u školi radi dostupnije, kaže nam Luka Tomaš, otkrivajući da se na nastavi rijetko zabune i kliknu, primjerice, na Facebook.
Osnovno sredstvo
A ni nema potrebe, budući da je za potrebe provedbe projekta iŠkola u sve učionice OŠ Vežica uveden wireless, a uskoro će njime biti pokriveno i školsko dvorište.