Mi smo u dubokoj recesiji već četvrtu godinu zaredom i ako ne shvatimo potrebu razvoja prometa, a to znači luke i željeznice kao baze za reindustrijalizaciju Hrvatske, teško ćemo prevladati recesiju, kazao je Branimir Lokin
– Mi smo u dubokoj recesiji već četvrtu godinu zaredom i ako ne shvatimo potrebu razvoja prometa, a to znači luke i željeznice kao baze za reindustrijalizaciju Hrvatske, teško ćemo prevladati recesiju, kazao je Lokin. O perspektivi i planovima razvoja riječke luke govorio je prof. Čedomir Dundović s Pomorskog fakulteta u Rijeci, koji je ukazao da trend preraspodjele tereta na sjevernom Jadranu ne ide u korist Rijeke, koja je zabilježila 9,4 milijuna tona u prošloj godini (pad 8 posto), dok je Kopar ostvario 17 milijuna tona i rast od 11 posto.
– U Rijeci se u zadnjih 30 godina nije provela niti jedna ozbiljnija investicija, pa tako ni postojeća željeznička pruga ne zadovoljava standarde. Nešto se mora mijenjati kako bi se spriječilo zaostajanje, a to znači razvoj kratkoročno temeljiti na gradnji i povećanju postojećih kapaciteta na Brajdici i Zagrebačkoj obali te dugoročno izgradnji velikog kontejnerskog terminala izvan urbane zone Rijeke, kazao je Dundović na čije se riječi nadovezao i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel. On se nije složio s ocjenom kako nije bilo značajnih investicija u riječku luku u zadnja tri desetljeća.
– Brajdica, ovakva kakva jest, izgrađena je u tom razdoblju, a važna je bila i nabavka kontejnerskih mostova na terminalu, što je omogućilo rast prometa. Pravi problem jest što projekti dogovoreni još 2003. godine nisu realizirani ili je kašnjenje bilo dramatično, pa je i zbog toga sve veće zaostajanje za Koprom. Ta luka je u EU, što je njihova prednost, ali ne presudna. Mi padamo na Hrvatskim željeznicama, koje zadnjih deset godina nude jefitinije cijene u luci Kopar nego u luci Rijeka, gdje donedavno nisu bili u stanju organizirati ni jedan blok vlak, što je apsurdno, nerazumljivo i neprihvatljivo, kazao je Obersnel.
Neka zanimljiva pitanja otvorio je i bivši predsjednik Skupštine PGŽ-a Marinko Dumanić, koji je naveo kako terminal na Krku idealnu poziciju treba imati uz JANAF i budući LNG terminal.
– Mi moramo razmišljati o tome kako iskoristiti i privesti svrsi lučka skladišta Metropolis, koja su zaštićena od rušenja, a isto tako i što učiniti s bivšom rafinerijom na Mlaci, čiji bi prostor po meni trebao biti u funkciji kontejnerskog prometa i terminala na Zagrebačkoj obali, rekao je Dumanić.