HAC

Radovi na prometnicama: Rekonstrukcija ceste Rešetari – Krnjevo gotova do rujna

Darko Pajić

Snimio Vedran KARUZA

Snimio Vedran KARUZA

Osim ceste Rešetari-Krnjevo, na red je došla obnova Ulice Ivana Zajca, a krajem godine počinje izgradnja rotora Martinkovac čija je vrijednost 10 milijuna kuna, za što su  riješeni imovinsko pravni odnosi



RIJEKA Rekonstrukcija ceste koja povezuje Rešetare i Krnjevo, obnova Ulice Ivana Zajca u središtu Rijeke i početak izgradnje rotora Martinkovac u blizini Srdoča, najvažniji su projekti Hrvatskih cesta na području Rijeke predviđeni za ovu godinu.


Na rekonstrukciji državne ceste DC304 od Rešetara do Krnjeva već su započeli radovi, a trenutno su aktivnosti najveće na potezu od raskrižja Krnjevo do odvojka za naselje Baredice.



Prema najavama iz Rijeka prometa ovoga vikenda radova na dionici Krnjevo-Rešetari bit će nastavljeni od  Lozičine ceste prema križanju s ulicama braće Vidasa i braće Monjac. Danas počinju radovi na izradi asfalta na lokaciji od križanja Liburnijske i Zvonimirove ulice do Hegedušićeve ulice, kod skretanja za Kaufland. Promet će djelomično teći naizmjeničnim propuštanjem. Sutra počinje izrada završnog sloja asfalta od križanja ulica Liburnijska i Zvonimirova do Hegedušićeve ulice. Radovi su planirani od jutarnjih do kasnih večernjih sati i odvijat će se na jednom prometnom traku u punoj dionici, dok će se drugim trakom vozila propuštati naizmjenično. Vozačima se preporuča maksimalno korištenje obilaznih pravaca, dok je stanarima i korisnicima poslovnih prostora upućena molba da sutra koriste parkirališta izvan zone asfalterskih radova.





 Povećane gužve


Uvedena je posebna prometna regulacija semaforima, a promet se naizmjenično propušta, zbog čega dolazi do određenih zastoja i čekanja, pa se stoga vozačima preporuča korištenje obilaznih pravaca. U Hrvatskim cestama, koje su investitor, očekuju da će cijeli posao biti završen do početka rujna. Investicija je vrijedna 3,8 milijuna kuna, graditelj je GP Krk, a dužnost nadzora obavlja Invest inžinjering. Iako će mještani Zameta, Srdoča, Rešetara i drugih kvartova u zapadnom dijelu Rijeke trpjeti povećane gužve na ovoj prometnici u srpnju i kolovozu, riječ je o cesti izrazito neravnog kolnika, koja spada u prometno opterećene riječke ceste, pa je postavljanje novog kolnika doista potrebno. Rekonstrukcija ove ceste posljednji je put provedena prije 15-tak godina, a u tom razdoblju prometnica je više puta bila pod radovima zbog mnogih prekopa i polaganja komunalne infrastrukture.


Kad je riječ o drugim dvama važnim riječkim projektima, rukovoditeljica Poslovne jedinice Rijeka u Hrvatskim cestama Silvana Sorić naglašava kako je objavljen javni natječaj za drugu fazu rekonstrukcije državne ceste D8 u Ulici Ivana Zajca, a riječ je o oko 350 metara dugoj dionici, koja počinje kod Rive Boduli i završava na raskrižju u neposrednoj blizini HNK Ivana pl. Zajca.



Važna prometna novost priprema se i u Kostreni, gdje se planira graditi novi kružni tok na križanju koje se nalazi kod benzinske crpke, te se na njemu nalazi skretanje prema Riječanima omiljenim plažama na Žurkovu. Za rotor Šodići dio radova je već izveden i to od strane Općine Kostrena na pripremi komunalne infrastrukture. U dogovoru Hrvatskih cesta, Općine Kostrena i Prometne policije PUPG odlučeno je da tijekom turističke sezone ovdje neće biti radova, ali je sve spremno da oni započnu nakon 15. rujna i završe do kraja ove godine. Kružni tok Šodići svakako će značajno popraviti sigurnost u prometu na ovom dijelu ceste, jer je riječ o nedovoljno preglednom križanju s visokim intenzitetom prometa, pogotovo u turističkoj sezoni, te raskrižju koje povezuje benzinsku crpku, market, pravac prema središtu Kostrene i pravac prema Žurkovu s glavnom prometnicom prema Rijeci.



Idealan scenarij


– Riječ je o dijelu državne ceste D8, koja ima vrlo gust promet. Prvu fazu obnove smo obavili u Ulici Riva, a sada planiramo nastaviti u Ulici Ivana Zajca. Planirana je također i obnova željezničkog kolosijeka, što je investicija HŽ Infrastrukture shodno prethodno potpisanom sporazumu, koji je bio preduvjet za javnu nabavu. Otvaranje ponuda bit će 12. srpnja i ako ne bude žalbi i procedura bude riješena u kratkom roku, moguće je da bi izgradnja mogla krenuti početkom kolovoza i u tom slučaju završiti sredinom rujna. Taj bi scenarij bio idealan i zbog manjeg prometnog opterećenja tijekom kolovoza, pa bi bilo i manje gužvi zbog radova – ističe Sorić, koja zatim najavljuje i da bi konačno trebalo biti riješeno pitanje izgradnje prometno vrlo važnog rotora Martinkovac, čija se izgradnja već godinama priprema.


– Vjerujem da su napokon sada stvoreni uvjeti da se krajem godine počne s izgradnjom rotora, jer su imovinskopravni odnosi uglavnom riješeni, te je u tijeku potpisivanje sporazuma o sufinanciranju s Gradom Rijekom. Procijenjena vrijednost investicije iznosi oko 10 milijuna kuna, te planiramo tijekom jeseni objaviti natječaj za izbor graditelja, a moguće je i nešto ranije, odnosno u kolovozu – naglašava Sorić.