Najvažniji projekt

RIJEČKI PROJEKT GODINE Uskoro rekonstrukcija Krešimirove i Adamićeve, “teška” 30 milijuna kuna

Darko Pajić

Planira se rekonstrukcija kolnika u dužini od ukupno 1,6 kilometara, odnosno na potezu u Adamićevoj ulici od Trga bana Jelačića do Žabice u dužini od 500 metara, te na dionici u Krešimirovoj ulici dužine 1.100 metara od Žabice i podvožnjaka do križanja na Mlaki



Prema planu Hrvatskih cesta tijekom ove godine na području grada Rijeke najvažniji i najskuplji projekt trebala bi biti rekonstrukcija dijela državne ceste DC8, a riječ je o rekonstrukciji jedne od najvažnijih prometnica u središtu Rijeke, Krešimirovoj i Adamićevoj ulici, gdje se planira obnova kolnika te rekonstrukcija i dogradnja sustava odvodnje otpadnih voda, kao i poboljšanje postojećeg sustava odvodnje na križanju Mlaka. Planira se rekonstrukcija kolnika u dužini od ukupno 1,6 kilometara, odnosno na potezu u Adamićevoj ulici od Trga bana Jelačića do Žabice u dužini od 500 metara te na dionici u Krešimirovoj ulici dužine 1.100 metara od Žabice i podvožnjaka do križanja na Mlaki.


Projekt zajednički pripremaju i planiraju realizirati Hrvatske ceste, ViK i Grad Rijeka, a shodno postignutom sporazumu o sufinanciranju HC će izdvojiti 14,3 milijuna kuna, dok će Vodovod i kanalizacija investirati dodatnih 14,5 milijuna kuna, a Grad Rijeka još 550.000 kuna.



Tijekom prošle godine ugovoreni su radovi ili je u tijeku postupak javnog nadmetanja te se očekuje realizacija tijekom ove godine za sljedeće projekte na području Primorsko-goranske županije:




Obnova državne ceste DC3 na dionici Delnice – Rogozno L>12,5km – 52.870.275,34 kn


Izvanredno održavanje državne ceste DC32, dionica Prezid – Kozji Vrh – 3.202.852,50 kn


Sanacija potpornog zida i propusta Šubetov most na državnoj cesti DC3 – 786.710,00 kn


Izgradnja nogostupa u naselju Kupjak na državnoj cesti DC3 – 228.838,00 kn


Izvanredno održavanje mosta Mali Lug na državnoj cesti DC32 – 969.385,00 kn


Izvanredno održavanje viadukta Čabar na državnoj cesti DC305 – 650.000,00 kn


Dopuna prometne signalizacije i opreme kroz Delnice na DC3 – 96.943,00 kn


Izvođenje radova zaštite pokosa na dijelu državne ceste DC501 Hreljin – 1.100.000,00 kn



Paralelne radnje


Kako navode u HC-u, trenutačno je u tijeku raspisivanje natječaja za izbor tvrtke koja će obaviti rekonstrukciju ceste, a također će biti izabran i izvođač predviđenih radova na sustavu kanalizacije i sustavu odvodnje. Sve aktivnosti planiraju se odvijati paralelno kako bi se građenje odvijalo istovremeno, odnosno kako bi se obnova kolnika mogla obaviti odmah nakon što završe radovi na podzemnom kanalizacijskom i vodovodnom sustavu. Plan je da realizacija projekta započne ove godine, ali još uvijek nije precizno utvrđeno kada bi se to moglo dogoditi, jer je zasad teško preciznije odrediti kada će natječajna procedura biti završena i kada će biti izabrani graditelji. Ipak, logična bi mogla biti intencija da se projekt realizira tijekom ljeta kada je intenzitet prometa ipak nešto manji, pa je i nešto lakše rješavati problem gužvi u središtu Rijeke. Svakako će od strane Rijeka prometa biti pripremljen i poseban projekt privremenog režima prometa u Adamićevoj i Krešimirovoj ulici te će se radovi obavljati po fazama uz planiranje alternativnih prometnih pravaca na pojedinim dionicama.


Iznimno važan dio projekta odnosi se na poboljšanje sustava odvodnje na križanju Mlaka, jer je cilj riješiti problem bujica vode, koje se redovito javljaju na ovoj lokaciji u razdoblju intenzivnih kišnih padalina. Upravo je Mlaka Riječanima poznata po tome što se ovo križanje povremeno pretvara u pravo malo jezero, a takvi prizori više se ne bi smjeli događati nakon što investicija bude realizirana.



Na dionicama državnih cesta na području Primorsko-goranske županije trenutačno je u tijeku projektiranje i upravni postupci s izvlaštenjem za sljedeće dionice:


DC100 Dragozetići – Beli na otoku Cresu, dužina 8,3 km


DC100 Osor – Nerezine na otoku Mali Lošinj, dužina 2,5 km


DC100 Porozina – Dragozetići na otoku Cresu, dužina 4 km


DC101 Merag na Cresu na otoku Cresu, dužina 1,3 km


DC104 Valbiska na otoku Krku, dužina 3,6 km


DC105 Snuga – Pudarica na otoku Rabu, dužina 8 km


DC501 čvor Oštrovica – Meja (Hreljin), dužina 7 km


DC008 kružno raskrižje Pavlovac u Rijeci


DC008 kružno raskrižje Šetalište XIII. divizije i Ul. Kamova u Rijeci



Rotor Martinkovac


Drugi važan projekt Hrvatskih cesta na području Rijeke već se odvija na području Srdoča, a riječ o izgradnji rotora Martinkovac, koja je započela sredinom listopada prošle godine. Posao obavlja tvrtka GPP Mikić, ugovor je vrijedan oko 7,7 milijuna kuna, a rok izgradnje rotora iznosi 5 mjeseci, što znači da bi sredinom ožujka rotor trebao biti u prometu ukoliko se zacrtani rokovi ispune. Zasad je izgrađena duboka retencija za prikupljanje oborinskih voda iz okolnih naselja te gradilište trenutačno miruje zbog godišnjeg odmora tijekom blagdana, ali je također planirano kako će izgradnja rotora biti nastavljena od početka idućeg tjedna. To naravno znači da će se na području Srdoča i Kastva nastaviti usporeno i otežano odvijanje prometa zbog semaforske signalizacije postavljene za potrebe gradilišta. Stoga je i dalje preporučljivo korištenje alternativnih prometnih pravaca, prije svega riječke obilaznice.