Očekuju se gužve i zastoji

REKONSTRUKCIJA KREŠIMIROVE Počinje veliki zahvat, radovi će potrajati punih godinu dana

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Rekonstrukcija podrazumijeva izgradnju novog kolektora otpadnih voda, vodovoda i ostale infrastrukture, a počet će oko 1. svibnja



RIJEKA Opsežna rekonstrukcija Krešimirove ulice, zajedno s izgradnjom novog kolektora otpadnih voda, vodovoda i ostale infrastrukture, trebala bi započeti u svibnju, nakon što su izvođači – GP-a Krk i slovenska Godina, jučer formalno uvedeni u posao, odgovorio je na naš upit direktor KD-a Vodovod i kanalizacija(ViK) Andrej Marochini.


Riječ je o zajedničkom, 35 milijuna kuna vrijednom projektu ViK-a, Hrvatskih cesta i Grada Rijeke, u sklopu kojega su Hrvatske ceste zadužene za rekonstrukciju kolnika u duljini od 1.100 metara, uz prateću opremu i dio infrastrukture, dok je KD ViK zadužen za izgradnju transportnog kolektora za odvodnju otpadnih voda, dugog 1.080 metara, uz još sto metara odvojaka, rekonstrukciju oko kilometar dugih dionica vodovoda, paralelno uz navedeni kolektor te polaganje DTK mreže. Radovi će, najavio je Marochini, započeti čim izvođač dovrši svu potrebnu dokumentaciju, u prvom redu izvedbeni projekt te dobije sve potrebne suglasnosti i rješenja.


Radovi od 1. svibnja


– Očekujemo da će taj dio biti završen do 1. svibnja, nakon čega bi trebali započeti radovi. Rok za završetak radova je dvanaest mjeseci od uvođenja izvođača u posao, dakle godinu dana, računajući od 10. travnja ove godine, rekao je Marochini.




Prometno rješenje za projekt još nije u cijelosti dovršeno, potvrđeno nam je iz Rijeka prometa, ali za vrijeme trajanja radova promet Krešimirovom odvijat će se dijelom kolnika, odnosno dok se na dvjema trakama bude radilo, preostale dvije bit će otvorene za promet. Očekuju se povremene veće gužve i zastoji, a vozačima se preporuča da, ukoliko je to moguće, za trajanja radova, koriste alternativne prometne pravce.


Zahvati koje u Krešimirovoj planira KD ViK prvi su radovi u sklopu velikog projekta »Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka«, vrijednog 1,76 milijardi kuna, koji se sa 71 posto sufinancira iz sredstvima Europske unije kroz Operativni program »Konkurentnost i kohezija« za razdoblje 2014. – 2020.


Obnova dionica državnih cesta


S druge strane, rekonstrukcija kolnika u Krešimirovoj i Adamićevoj ulici posljednji su dijelovi projekta obnove dionica državnih cesta kroz Grad Rijeku, što su ga Hrvatske ceste već najvećim dijelom realizirale, u razdoblju od 2014. do 2016. godine.



Tada su obnovljeni kolnici na državnim cestama od Preluka do Plumbuma, te od centra prema Škurinjama i Martinkovcu, uz izuzetak Krešimirove i Adamićeve, čija je rekonstrukcija predviđena za 2021. godinu, kako bi se izbjeglo prekopavanje centra grada tijekom iduće godine, kada će Rijeka biti Europska prijestolnica kulture.


Hrvatske ceste i KD ViK u ovu su investiciju krenuli zajednički, s obzirom da Hrvatske ceste već dulje vrijeme planiraju obnovu kolnika u Krešimirovoj, kako bi se izbjeglo nepotrebno i skupo dvostruko prekopavanje ove izuzetno prometne gradske ulice.


Obje ponude više  od procijenjene vrijednosti 


Natječaj za izvođača radova u Krešimirovoj bio je raspisan još prošle godine, no procedura do uvođenja izvođača u posao protegla se sve dosad, jer su obje pristigle ponude bile znatno više od procijenjene vrijednosti radova. Čak i niža ponuda, od 34.800.000 kuna koja je odabrana kao najpovoljnija, za preko pet milijuna nadmašivala je procijenjenih 29,3 milijuna kuna, od čega se najveći dio odnosio na radove koje financira KD ViK. Kako se sredstva iz EU fondova odnose na 71 posto procijenjene vrijednosti, a ne ugovorene, u međuvremenu je trebalo osigurati razliku u sredstvima koju bi, prema Marochinijevim riječima, najvećim dijelom trebale pokriti Hrvatske vode.