O prometnoj politici

RASPRAVA U CIRCOLU Amsterdamska koalicija dobila podršku povjerenice Europske komisije Violete Bulc

P. N.

Foto IDS

Foto IDS

Iz Amsterdamske koalicije ističu veliku važnost Bulcine podrške, jer ALDE stranke će, ako je suditi prema aktualnim projekcijama, imati odlučujuću ulogu u definiranju odnosa snaga u novom sastavu Europskog parlamenta



 


 


RIJEKA  Jučer je u Zajednici Talijana – Circolo u Rijeci održana panel rasprava o europskoj prometnoj politici i prometnoj povezanosti Hrvatske pod nazivom „Rijeka Transport Forum 2019“.




U organizaciji europske ALDE stranke, IDS-a i GLAS-a raspravljalo se o prometnoj politici i povezanosti Hrvatske te prometnoj infrastrukturi i sigurnosti na cestama u Rijeci, Primorsko-goranskoj i Istarskoj županiji.


Sudionici panela bili su kandidati Amsterdamske koalicije za izbore u Europski parlament 26. svibnja – čelnica GLAS-a Anka Mrak Taritaš, aktualni zastupnik u EP-u Jozo Radoš, nositelj liste Amsterdamske koalicije Valter Flego te povjerenica Europske komisije za mobilnost i promet Violeta Bulc.


 


Povjerenica Bulc, koja je i tzv. spitzen kandidatkinja na listi europskih liberala ALDE-a, treće najveće grupacije u Europskom parlamentu, sinoćnji je panel iskoristila i kako bi dala podršku Amsterdamskoj koaliciji i IDS-ovom Valteru Flegu za nadolazeće izbore. To je jedina takva podrška povjerenika Europske komisije hrvatskim kandidatima na ovim europskim izborima.


Anka Mrak Taritaš, Foto IDS


Anka Mrak Taritaš, Foto IDS



Iz Amsterdamske koalicije ističu veliku važnost Bulcine podrške, jer ALDE stranke će, ako je suditi prema aktualnim projekcijama, imati odlučujuću ulogu u definiranju odnosa snaga u novom sastavu Europskog parlamenta.


 


– Svaka država članica je profitirala od EU, a posebice od europske prometne politike. Tri su glavna cilja – povezivanje osnovne mreže prometne infrastrukture s transeuropskim mrežama i koridorima, efikasnost gdje je Hrvatska nažalost propustila prvu priliku do 2020, ali ima šansu iskoristiti program do 2027, te smanjenje zagađenja i rješavanje negativnih učinaka, istaknula je Bulc.


Jozo Radoš, Foto IDS


Jozo Radoš, Foto IDS



 


Čelnica GLAS-a Anka Mrak Taritaš je istaknula da „moramo ulagati u projekte koji su koordinirani na europskoj razini kako bi se izbjegle nepotrebne i promašene investicije, a jačala prometna i infrastrukturna povezanost, ali Hrvatska zato mora brzo i trajno rušiti sve fizičke i administrativne prepreke“.


 


Njezin kolega iz stranke i aktualni zastupnik u Europskom parlamentu Jozo Radoš, drugi na listi Amsterdamske koalicije, na panelu je istaknuo da smatra da bi „u budućnosti, pametni prometni sustavi, temeljeni na modernoj tehnologiji i inovacijama mogli biti naša prednost na svjetskoj razini“ ističući da „najrazvijenije zemlje poput Japana i Švicarske svoj rast temelje, između ostalog, na najmodernijim željeznicama, dok u rastu tranzicijskih zemalja podupire razvijene željeznice također imaju značajan udio, kao što je u Češkoj i Poljskoj“.


 


Hrvatska je, složili su se svi govornici, daleko od toga, a Flego je naglasio da će upravo „položaj Hrvatske na europskim prometnim koridorima imati ogroman utjecaj na budućnost naše trgovine, razmjenu roba, konkurentnost našeg gospodarstva, kao i na sposobnost privlačenja investicija i turizam“.


 


– Kvalitetna infrastruktura apsolutni je uvjet za gospodarski razvoj i privlačenje investicija, čak 17,2% ukupnog izvoza EU-a otpada upravo na promet. S druge strane, kako je to već godinama u Hrvatskoj – tuga. Hrvatska je treća, ali treća od dna, treća najgora članica EU-a po broju poginulih u prometu na milijun stanovnika. Iza nas su samo Bugarska i Rumunjska. Više od 300 ljudi godišnje gine na hrvatskim cestama. Švedska je, s 10 milijuna stanovnika i ekstremnim vremenskim uvjetima, na ispod 300 smrti godišnje, kazao je Flego te dodao:


 


– Jasno je da su gospodarski položaj i razvoj direktno povezani s prometnom infrastrukturom, a  bitno je istaknuti da Hrvatska prije svega mora raditi na drastičnom povećanju sigurnosti svojih prometnica. Uzmimo za primjer našu nedovoljno razvijenu biciklističku infrastrukturu. U Rijeci, Istri, ali i cijeloj Hrvatskoj sigurnost biciklista mora nam biti apsolutni prioritet, jer u proljetnim i ljetnim mjesecima, posebice za vrijeme trajanja turističke sezone, biciklisti su na prometnicama zastupljeni gotovo u jednakoj mjeri kao i automobili, kazao je Flego te naglasio važnost osmišljavanja projekta kojim bi se uz najvažnije državne prometnice izgradila i mreža biciklističkih staza.


 


Osim biciklističke infrastrukture, Flego je naveo druge infrastrukturne projekte u Rijeci, Primorsko-goranskoj i Istarskoj županiji na čijoj će realizaciji, kako je kazao, inzistirati dok se ne izgrade:


 


-Izgradnja druge cijevi tunela Učka svakako je prioritet,na taj način povećat će se razina sigurnosti te dionice autoceste, smanjiti zagušenja, unaprijedit će se zaštita i donijeti kojekakve gospodarske. Zatim, spoj s riječkom lukom Luka Rijeka, koja je nekada bila važno odredište za tranzit prema središnjoj Europi, a može to biti ponovno. Potencijal Luke Rijeka je ogroman i ja je vidim kao motor gospodarskog razvoja Rijeke i šire okolice, cijele Primorsko-goranske županije. Naš je Jadran nezamjenjiv prometni koridor i za niz europskih zemalja prirodni prometni pravac za trgovinu, to moramo iskoristiti. Rijeka ima izvrsnu geostratešku poziciju i jednostavno moramo ulagati u prometnu infrastrukturu – lučku i željezničku.


 


Na tragu toga, Flego je naveo još jedan važan projekt – željeznička transverzala odnosno željezničko povezivanje Rijeke preko Buzeta na Trst te autoput Rijeka – Žuta lokva, kazavši da je to „sasvim logično povezivanje, a jednako bitno kao i druga cijev tunela Učke i nastavak gradnje Istarskog ipsilona od Rogovići do Matulja. Nemojmo zaboraviti i ukidanje naplate mostarina na Krku“, dodao je Flego.


Valter Flego, foto IDS


Valter Flego, foto IDS



 


– Vidite, projekata ima mnogo, jedan važniji od drugog, ali ima i načina, ima rješenja! 700 milijardi eura iz EU fondova predviđeno je za investicije u prometnom sektoru u razdoblju do 2030. godine! 700 milijardi prilika za dovršiti sve ove važne infrastrukturne projekte.


 


– Za daljnji gospodarski razvoj naših regija, prijeko je potrebno realizirati prometne projekte i nadograđivati prometnu infrastrukturu. Kao nositelj liste Amsterdamske koalicije, želim naglasiti da ću se u Europskom parlamentu zalagati prije svega za razvoj pametnih prometnih rješenja u Hrvatskoj, aktivno raditi na unaprjeđenju modernih tehnologija i inovacija te koristiti sve, ali baš sve alate koje nam nudi Europska unija i maksimalno iskorištavati EU fondove za razvoj infrastrukture.


 


Na kraju, Anka Mrak Taritaš, Jozo Radoš i Valter Flego zahvalili su europskoj povjerenici Violeti Bulc na sudjelovanju na panelu i na iznimno važnoj podršci za nadolazeće izbore te pozvali građane da 26. svibnja izađu na izbore i podrže kandidate s liste broj 12 – Amsterdamske koalicije.