Prometno u akvatoriju

Proveli smo dan s posadom brod “Vid” Lučke kapetanije Rijeka: Otkrili zbog čega ih najčešće zovu

Biljana Savić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Kod Krčkog mosta, gdje je pomorski promet bio poprilično živahan, posada broda »Vid« zaustavila je dva plovila – gumenjak s njemačkom zastavom i četiri osobe te Poljaka na motornom jet-skiju. Svi papiri, vinjete, dozvole, bili su uredni, i dvosatna patrola prošla je bez ijednog poziva za intervenciju



RIJEKA Na području Lučke kapetanije Rijeka trenutačno je 26.000 što brodica, što jahti i brodova, dakako najviše brodica, a na cijelom Jadranu je 60 tisuća izdanih vinjeta, te naši brodovi, znači oko 200 tisuća plovila.


Pomorski promet je gust, mora se kontolirati, a Lučka kapetanija Rijeka i jučer je, već tradicionalno, pozvala novinare da nazoče i zabilježe održavanje nadzora nad sigurnosti plovidbe na akvatoriju koji je pod nadležnosti riječke Lučke kapetanije.


Kazne od 300 kuna naviše


– Ovo je koncentrirana, integrirana aktivnost, nadzor nad sigurnošću plovidbe koji provodi Lučka kapetanija Rijeka sa svih naših 19 ispostava, sedam plovila danas je u akvatoriju uz nacionalnu središnjicu za traženje i spašavanje, da možemo biti u optimalnom komunikacijskom kanalu i da sve informacije možemo razmijeniti na kvalitetan način. Pokrivamo cijeli akvatorij Lučke kapetanije Rijeka, plovila koja sudjeluju su iz Rijeke, Crikvenice, Novog Vinodolskog, Raba, Lopara, Cresa i Maloga Lošinja. Gledamo sve što se događa na moru, pratimo pomorski promet i eventualno onečišćenje. Ovo je preventivna akcija, nije represivni zadatak, želimo ljudima doznačiti prave informacije i nadzirati plovidbu. Postoje prekršitelji, već papagajski ću ponoviti da se kupači ne smiju udaljavati više od 100 metara od obale, za to je kazna 500 kuna. Ukoliko voditelj brodice nema kod sebe certifikat, kazna je 300 kuna, a ukoliko uopće nije položio za upravljanje brodicom, platit će 800 kuna, dok je kazna za glisiranja na nedozvoljenom mjestu od 1.000 do 15.000 kuna, ovisi i o tome je li prekšitelj prometnih pravila recidivist jer nećemo uvijek naplatiti maksimalnu kaznu.




Foto Marko Gracin


Foto Marko Gracin



Danas je sve popularniji i jet-ski, koji je pod našim strogim nadzorom, 300 metara od obale se ne smije glisirati, a onaj tko izdaje jet-ski mora provjeriti ima li korisnik certifikat voditelja brodice kategorije b i je li stariji od 18 godina, dok onaj tko vozi, mora imati i prsluk i kacigu, a vrlo je bitna i sigurnosna narukvica kao veza između motora i onoga koji upravlja plovilom – kazao nam je dr. Darko Glažar, kapetan Lučke kapetanije Rijeka, koji je jučer našu novinarsku ekipu ispratio na brod »Vid« na kojem nas je dočekala tročlana posada – zapovjednik broda Anton Grubišić, upravitelj stroja Zoran Burazer i mornar Dalibor Čemeljić.


Nakon što smo se oko milju udaljili od riječkog lukobrana, susreli smo ribara, lovca na škampe, koji nije bio usidren. Škampar Nevio imao je sve uredne papire i dozvole, a kad smo ga pitali kako ide posao, odnosno ulov, rekao je: »Slabo.«


Foto Marko Gracin


Foto Marko Gracin



Nastavili smo ploviti prema Krčkom mostu, i sjetili se Glažarovih riječi da su ove sezone na području Lučke kapetanije Rijeka bila dva smrtna slučaja – u Omišlju i na Malom Lošinju, a prošle godine ih je bilo 9. Usput nam zapovjednik broda kaže kako im je kontrola od 10 do 19 sati, i da će vjerojatno imati puno poziva.


Bolje je zvati


– Događa se svašta, srećom da se većina poziva na kraju pokaže bespotrebnima, ali uvijek je bolje zvati. Primjerice, žena više ne vidi muža koji je otišao plivati, dođemo i nađemo ih oboje na plaži. Ona se uspaničarila prvih nekoliko minuta i zvala nas je. Ima puno takvih slučajeva, a zovu ljudi i kad vide dijete na luftmadracu 300 metara od obale, ili se prestraše neverina dok su na jedrilici…


No, za neverine su se nekako naučili, naučili su se posljednjih godina pratiti prognozu i ne izlaziti na more kad je najava neverina, mada moram reći da su ove godine i tramontane radile poprilične štete koje su mogle završiti i nesrećama, nisu opasni samo bura i jugo, pripovijeda nam Grubišić.


Taman smo se približili Krčkom mostu, gdje je pomorski promet bio poprilično živahan, a posada broda istodobno je zaustavila dva plovila – gumenjak s njemačkom zastavom i četiri osobe te Poljaka Rafaela na motornom jet skiju. Svi papiri, vinjete, dozvole bili su uredni, i dvosatna patrola s novinarima prošla je bez ijednog poziva za intervenciju, i bez kažnjavanja ljudi na plovilima. Kako je bilo do kraja dana, nakon što su lučki kapetani vratili novinare na kopno, već ćemo doznati.