Krešimirova ulica

Preusmjeravanje prometa donijelo još veće gužve i nesnalaženje

Marinko Glavan

Snimio Vedran KARUZA

Snimio Vedran KARUZA

Sjeverni koridor dodatno je od subote opterećen gradskim autobusima na linijama broj 4 i 5 zbog zatvaranja Manzonijeve za sav promet, osim interventnih vozila. Što se osobnih vozila tiče, promet je praktički u cijelom zapadnom dijelu grada jučer tekao usporeno. Na samoj devijaciji u Krešimirovoj protok vozila je također bio usporen



RIJEKA – Prvi radni dan nakon uvođenja takozvane devijacije u Krešimirovoj, kojom je promet tom ulicom zbog radova preusmjeren na parkiralište zgrade HŽ-a, odnosno nekadašnjeg marketa Graziani, protekao je u znaku očekivanih gužvi i zastoja u prometu, ali i nesnalaženja putnika na gradskim linijama Autotroleja koje su preusmjerene zbog zatvaranja obližnje Manzonijeve ulice i privremenog ukidanja autobusnog stajališta kod restorana studentske prehrane Index.


Gužve i zastoji u prometu iz zapadnih dijelova grada prema centru zbog radova na rekonstrukciji kolnika i komunalne infrastrukture u Krešimirovoj već su odavno stara vijest, no preusmjeravanje prometa s istočnog dijela ulice na prakiralište kod nekadašnjeg Grazianija, zajedno sa zatvaranjem Manzonijeve, jučer je u jutarnjim satima dodatno pogoršalo situaciju.


Kolone vozila protezale su se na zapad gotovo do zgrade Novog lista u Zvonimirovoj, a još je gora situacija bila u Vukovarskoj, iz koje su se kolone protezale skroz do Čandekove i Ulice Antuna Barca na Turniću. Ništa bolje nije bilo ni na prilazima centru iz smjera Škurinja i Drenove pa su se i tamo stvorile kolone kroz čitavu Prvomajsku, sve do Osječke ulice.


Skretanje u Manzonijevu nije moguće jer je zatvorena / Snimio Vedran KARUZA


Skretanje u Manzonijevu nije moguće jer je zatvorena / Snimio Vedran KARUZA





Posljedično su gužve vladale i u Ulici Viktora Cara Emina, preko Ulice Fiorello la Guardia i dalje takozvanim sjevernim koridorom do Fiumare koji je ionako od lipnja prošle godine zagušen zbog nemogućnosti skretanja vozila koja dolaze Vukovarskom u Ulicu Nikole Tesle prema željezničkom kolodvoru.


Sjeverni koridor dodatno je od subote opterećen gradskim autobusima na linijama broj 4 i 5, zbog zatvaranja Manzonijeve za sav promet osim interventnih vozila, a tako će i ostati najmanje do 31. ožujka, do kada je rok za završetak radova na istočnom dijelu Krešimirove, na potezu od križanja s Manzonijevom do podvožnjaka ispod željezničke pruge.


»Petica« i »četvorka«


Zbog tih je radova ukinuto autobusno stajalište kod Indexa, s obje strane ulice, a autobusne linije 4 i 5 preusmjerene su na sjeverni koridor što je, unatoč brojnim najavama u Novom listu i drugim lokalnim medijima, zbunilo dio korisnika javnog gradskog prijevoza.


Tako je na stanici kod Indexa u smjeru zapada u ranim jutarnjim satima autobuse uzalud čekalo nekoliko desetaka ljudi, a posebno su bili frustrirani putnici na »petici« i »četvorki«, čiji su autobusi prometovali sjevernom trasom pa su ih uzalud čekali duž uobičajene rute.


Svemu je kumovao i vandalizam jer je većina obavijesti, istaknutih na autobusnim stajalištima još prošloga tjedna, pokidana i uništena. Potvrđeno nam je to i iz Autotroleja, čiji su djelatnici pratili situaciju i putnike usmjeravali na stajališta na sjevernom koridoru.


Fiorello la Guardia - pojačan promet sjevernim koridorom / Snimio Vedran KARUZA


Fiorello la Guardia – pojačan promet sjevernim koridorom / Snimio Vedran KARUZA



– Kako je bilo i najavljeno, u subotu je na snagu stupio novi režim prometa koji je utjecao i na trase autobusnih linija. Najveće promjene prisutne su na linijama koje su prometovale Manzzonijevom ulicom. Tako linija broj 5 sada kreće s Delte, Cindrićevom pa Milana Smokvine Tvrdog, do Titovog trga te sjevernim koridorom do Ulice Prvog maja gdje se uključuje na redovnu trasu. Linija 4 pak prometuje redovnom trasom do križanja Ulice Fiumara i Žrtava fašizma gdje ide uz hotel Continental do Titovog trga i dalje sjevernim koridorom. Većih problema nije bilo, no nažalost obavijesti koje su bile postavljene po stajalištima su pokidane te korisnici nisu imali informacije o novim trasama. Također, bez obzira što je obavijest bila prisutna u svim medijima, pojedini korisnici s njom nisu bili upoznati. Vjerujemo kako sutra ovakvih nepoznanica neće biti. S obzirom na radove i zastoje u prometu, molimo sve korisnike za strpljenje i razumijevanje, poručili su jučer iz Autotroleja.



Radovi u Krešimorovoj obuhvaćaju obnovu kolnika, kao i infrastrukture pod cestom, pri čemu su Hrvatske ceste nositelj projekta za rekonstrukciju kolnika u duljini od 1.400 metara, a Vodovod i kanalizacija za izgradnju transportnog kolektora za odvodnju otpadnih voda, dugog 1.080 metara, uz još sto metara odvojaka, rekonstrukciju vodovodnog sustava u duljini od jednog kilometra te polaganje DTK mreže. Ukupna vrijednost radova je 34,8 milijuna kuna, a trebali bi biti završeni do kraja svibnja ove godine. Iz dosadašnje komunikacije s investitorima, zbog raznoraznih navedenih razloga, od vremenskih prilika pa do neočekivanih nalaza od povijesnog značaja pod trupom ceste, gotovo je izvjesno da radovi neće biti završeni u predviđenom roku, a vjerojatno ni po ugovorenoj cijeni.Izvođač radova je zajednica ponuđača koju čine GP Krk i slovenska Godina, a rekonstrukcija je ujedno i prvi dio velikog projekta »Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka«, vrijednog 1,76 milijardi kuna, koji se sa 71 posto sufinancira sredstvima Europske unije kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija za razdoblje 2014. – 2020.


Navikli na zastoje


Što se osobnih vozila tiče, promet je praktički u cijelom zapadnom dijelu grada jučer tekao usporeno, uz znatne poteškoće i povremene zastoje. Na samoj devijaciji u Krešimirovoj protok vozila je također bio usporen, iako nije bilo dužih zastoja i prekida. Riječki vozači s kojima smo uspjeli kratko razgovarati dok su stajali, čekajući da kolona krene, već su uglavnom navikli na zastoje u tom dijelu grada, iako svi odreda smatraju da se nešto više od kilometra prometnice ipak moglo i trebalo rekonstruirati u kraćem roku.


Živost na dijelu gradilišta od željetničkog kolodvora do Žabice / Snimio Vedran KARUZA


Živost na dijelu gradilišta od željetničkog kolodvora do Žabice / Snimio Vedran KARUZA



– Ovih dvjestotinjak metara ceste u Njemačkoj bi asfaltirali za dva-tri dana. Ne govorim to napamet, nego sam svjedočio takvim radovima i vidio za koliko su vremena bili završeni, dok će na ovom potezu, uz sve dosad odrađeno, radovi trajati još skoro dva i pol mjeseca, komentirao je vozač mercedesa.


Radovi će trajati još dva i pol mjeseca / Snimio Vedran KARUZA


Radovi će trajati još dva i pol mjeseca / Snimio Vedran KARUZA



Par iz opela bio je nešto pomirljiviji, iako smatraju da je izvođenje radova moglo ići brže.


– Što je, tu je, valjda će i to jednom završiti. Nema druge nego biti strpljiv i ne gubiti živce, to je jedini način, kazali su.


Što je, tu je, valjda će i to jednom završiti / Snimio Vedran KARUZA


Što je, tu je, valjda će i to jednom završiti / Snimio Vedran KARUZA


Gužve u Krešimirovoj potrajat će do kraja ožujka / Snimio Vedran KARUZA


Gužve u Krešimirovoj potrajat će do kraja ožujka / Snimio Vedran KARUZA



Svima treba strpljenja


Strpljenja će, prema vozaču volkswagena, trebati i duže od 31. ožujka.


– Ne vjerujem da će ni ovaj dio biti završen do tog roka, kao ni da će radovi u cijeloj Krešimirovoj biti gotovi do svibnja. Sve se to moralo napraviti u kraćem roku, rekao je vozač.


O dinamici radova u Krešimirovoj Riječani su na društvenim mrežama i u razgovorima već iznijeli cijele tomove negativnih kritika, a ne ulazeći u to jesu li u pravu ili nisu, valja ipak navesti da smo jučer u osam sati ujutro na cijelom potezu od Mlake do željezničkog kolodvora nabrojili točno osam ljudi na gradilištu, dok su na istom tom potezu svi bageri i ostali građevinski strojevi bili ugašeni. Od kolodvora prema Žabici situacija je bila drugačija, sa znatno većim brojem radnika na gradilištu. Hoće li barem na tom dijelu radovi biti završeni u najavljenom roku, tek ćemo vidjeti, a do tada vozačima i putnicima u gradskom prijevozu ne preostaje ništa drugo osim strpljenja, jer rok od godinu dana za rekonstrukciju niti kilometar i pol ceste sa svim infrastrukturnim radovima ipak se čini malo predugim.