Politika u čaši

Predizborni kokteli u klubu Bačva: Riječanima “osvježavajući” Most draži od SDP-a i HDZ-a

Andrea Jelovčić

Foto S. Ježina

Foto S. Ježina

Kokteli u klubu Bačva preuzeli su imena političkih stranaka, a kriterij za povezivanje imena stranaka s pićima bila je njihova boja – Blue lagoon je postao HDZ-om, crveni Sex on the beach SDP-om, zelenkasti Mojito Mostom, žuti Madras Živi zid, Caribbean Orange HNS, a Hawaiian PGS



RIJEKA Prema najnovijim neslužbenim rezultatima, Most je u Rijeci zauzeo prvo mjesto po popularnosti, na drugome je mjestu SDP, a treće je pripalo HDZ-u. Rezultati su to »ankete« s kojom je, još i prije početka službene predizborne kampanje započeo klub Bačva s jednom bitnom razlikom – imena političkih stranaka tamo su preuzeli kokteli.


– S obzirom na dinamičnu političku situaciju, pad vlade i zahuktavanje predizborne kampanje prije nekoliko mjeseci u svoju smo ponudu uveli tzv. predizborne koktele – kazao je Hrvoje Kamenar, konobar kluba Bačva. Kriterij za povezivanje imena stranaka s odgovarajućim pićima bila je njihova boja. Blue lagoon je tako postao HDZ-om, crveni Sex on the beach SDP-om, zelenkasti Mojito Mostom, žuti Madras svoju je političku stranku pronašao u Živom zidu, Caribbean Orange u HNS-u, a Hawaiian u  lokalnom PGS-u. Oni koji politiku odluče konzumirati s nešto alkohola u svim će Bačvinim koktelima dobiti podjednaku dozu. Za sladokusce je najbolji Živi zid, a oni koji traže osvježenje često će posegnuti za Mostom. Neopredijeljenosti među ljubiteljima koktela u Bačvi nije opcija te se svatko mora odlučiti za barem za jednu »stranku«.


– Ne želim ni HDZ ni SDP, daj mi neki treći, kao i u dnevnoj politici često se čuje i pri naručivanju istoimenih koktela – potvrdio nam je Hrvoje.




– Reakcije gostiju su pozitivne te je svima jasno da se radi o šali. Popularnost i potražnja za pojedinim koktelom tako ne ovisi o trenutnom rejtingu istoimenih stranaka, a konzumenti SDP-a, HDZ-a i ostalih »suprotstavljenih koktela« pri njihovu ispijanju izvrsno se slažu, kazao je Hrvoje, koji otkriva da su, kako bi stvari bile zanimljivije, a predizborni kokteli ukusniji, u svaki, osim uobičajenih, dodali i pokoji tajni sastojak.


– Dolazim iz Švicarske i Europom putujem na biciklu. Predizborne koktele još nisam probao, ali mi se ta ideja sviđa. Mislim kako ne bi mogao piti koktel nazvan po stranci koju ne podržavam, ali je to jako dobar način da se ljude potakne na razgovor o politici – rekao je Nils Stygir, jedan od gostiju Bačve.


Za sudjelovanje u »predizbornoj anketi« kluba Bačva nije potrebno biti na biračkom popisu, imati hrvatsko državljanstvo ili prebivalište unutar Europske unije. Dovoljno je u klub Bačva doći od ponedjeljka do srijede od 7 do ponoći, četvrtkom do 1, petkom do 2 ili subotom do 3 sata te po pristupačnoj cijeni od 23 kune naručiti svoj omiljeni koktel. A koliko je ova »anketa« pouzdana, pokazat će se na parlamentarnim izborima u rujnu, nakon kojih će se i predizbornim koktelima vratiti njihovi nešto uobičajeniji nazivi.