Danas odluka

PORTO BAROŠ Marina u samom centru Rijeke konačno postaje java, natječaj već ove godine?

Darko Pajić

Foto: M. GRACIN

Foto: M. GRACIN

Porto Baroš bi trebao imati kapacitet od oko 300 vezova, a dijelom bi vjerojatno bio namijenjen luksuznim jahtama



RIJEKA Projekt prenamjene i uređenja područja Delte i Porto Baroša konačno bi se trebao maknuti s mrtve točke, jer je na dnevnom redu današnje sjednice Upravnog vijeća Lučke uprave Rijeka odluka o izuzimanju Porto Baroša iz lučkog područja, čime bi se trebali ostvariti uvjeti za uređenje marine na ovom atraktivnom, ali već desetljećima zapuštenom dijelu riječke luke.


Očekuje se da će odlukom Upravnog vijeća država dobiti na raspolaganje područje Porto Baroša, kao i da će nakon toga resorno Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture pripremiti i raspisati natječaj za uređenje luke posebne namjene, odnosno marine Porto Baroš.


Ovom odlukom mijenja se i model razvoja tzv. riječkog »waterfronta«, jer se razdvajaju projekti Delte i Porto Baroša, koji su trebali biti objedinjeni, a sada će se tražiti investitor za marinu koja definitivno predstavlja manju investiciju, te je sasvim izgledno kako će biti zainteresiranih investitora za gradnju marine u središtu Rijeke.




Izdvajanje Porto Baroša iz lučkog područja nipošto nije nova ideja, ali se dosad nije provela, odnosno za nju nije bilo dovoljno sluha i dobre volje u najvažnijim institucijama, prije svega u resornom Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture. Stavovi su se bitno približili nakon nekoliko sastanaka gradonačelnika Rijeke Vojka Obersnela i ministra Olega Butkovića, koji također potvrđuje kako će odluka biti provedena nakon čega će Ministarstvo pripremiti međunarodni natječaj za marinu u Porto Barošu.


– Saslušali smo i prihvatili stavove gradskih vlasti vezane uz pravni status Porto Baroša, jer je potrebno potaknuti suradnju Lučke uprave i Grada Rijeke na razvojnim projektima te omogućiti ubrzanu realizaciju projekta marine u Porto Barošu.


Kao Ministarstvo i Vlada podržavamo i druge riječke projekte na ovoj lokaciji, primjerice oko korištenja skladišnog objekta na Delti za potrebe EPK, a također se radi i na promjeni statusa dijela područja Delte koje bi se prenamijenilo iz statusa pomorskog dobra u javno dobro RH s ciljem privlačenja investitora za projekt prenamjene Delte – kazao je Butković.


Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel naglašava kako je zadovoljan što su se konačno počele događati konstruktivne stvari nakon dugogodišnjih problema oko stavljanja u funkciju Delte i Porto Baroša.


– Generalnim urbanističkim planom Grada Rijeke prostor Porto Baroša odavno je predviđen za luku nautičkog turizma te se nadam da će nakon usvajanja ove odluke vrlo brzo uslijediti i natječaj za odabir koncesionara koji će dalje razvijati marinu unutar Porto Baroša. Ipak, ovo je tek prvi korak i očekujem da će se u idućem razdoblju pronaći i primjereniji način upravljanja prostorom Delte. Ovi projekti su izuzetno važni za daljnji razvoj grada, jer će realizacija marine u Porto Barošu i predviđeni sadržaji na Delti zasigurno izmijeniti sliku Rijeke i učiniti naš grad još privlačnijom destinacijom. U ovom trenutku ipak osjećam i gorčinu jer ne mogu shvatiti zašto se sve to, na čemu kontinuirano inzistiram, nije moglo napraviti prije više od deset godina, kazao je Obersnel.


Današnja odluka Upravnog vijeća Lučke uprave trebala bi stoga predstavljati novi početak za projekt marine u Porto Barošu, ali je još uvijek teško predvidjeti kada bi natječaj mogao biti objavljen, kao i koji će biti rokovi za gradnju marine.


Najave o raspisu natječaja već do kraja ove godine su prilično optimistične i realnije je očekivati kako bi se koncesionar mogao pronaći tijekom iduće godine. Interes ulagača ne bi trebao biti problem, a to između ostalog potvrđuje i najava iz najveće hrvatske nautičke grupacije ACI-ja, gdje su i javno potvrdili da žele projekt uređenja marine u središtu Rijeke. ACI vjerojatno neće biti i jedini.


Za građane Rijeke će ipak biti najvažnije što bi jedan od potencijalno najatraktivnijih obalnih prostora u Rijeci konačno trebao postati svima dostupan. Porto Baroš bi trebao imati kapacitet od oko 300 vezova, a dijelom bi vjerojatno bio namijenjen luksuznim jahtama, čiji se broj već godinama povećava u akvatoriju riječke putničke luke. Za povijest ostaje zabilježiti i to da je Rijeka Gateway projekt za jedan od najvažnijih ciljeva imao otvaranje grada prema moru, a tu je ključna bila upravo prenamjena područja Delte i Porto Baroša.


Nakon što je prošlo 15 godina od potpisivanja prvog kredita za Rijeka Gateway, ovo su prve konkretnije naznake realizacije riječkog »waterfronta«. Zasad samo u Porto Barošu.