U Toweru »vrište« natpisi o sniženjima / Snimio Vedran KARUZA
Riječki trgovački centri, a i prodajna mjesta na Korzu, jučer, prvoga dana ovosezonskog sniženja, bili su solidno popunjeni, no malo tko je nosio vrećice iz dućana. No, ipak se kupuje. Kaput ili čizme u pola cijene uvijek spadaju pod ono za što se još jednom provuče već izlizana kreditna kartica
RIJEKA Građani su se umorili od kupovine uoči božićnih blagdana i ispraznili novčanike za blagdansku trpezu, ali trgovci su našli rješenje kako ih opet privući – počela su sniženja sezonske odjeće i obuće, ali i tehnike. Ima i pošalica koja se vrti na društvenim mrežama »Do Nove godine ostalo je još 40 kuna«.
No, ipak se kupuje. Kaput ili čizme u pola cijene uvijek spadaju pod ono za što se još jednom provuče već izlizana kreditna kartica. Riječki trgovački centri, a i prodajna mjesta na Korzu, jučer, prvoga dana ovosezonskog sniženja, bili su solidno popunjeni, no malo tko je nosio vrećice iz dućana.
Različiti natpisi
»Skeniramo malo, čekamo da još padnu cijene, iako i sad ima dosta artikala u pola cijene«, najčešći je komentar građana koje smo zatekli u riječkim dućanima.
U pravu su, jer cijene će padati u tri kruga, do 70 posto.
– U prvom krugu koji će trajati do polovine siječnja, popusti će iznositi između 20 i 30 posto, nakon toga se očekuju popusti i do 50 posto, a pred sam kraj veljače očekujemo da će cijene padati i prema 70 posto, najavila je direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore Tomislava Ravlić.
Uz odjeću i obuću, građani na sniženju kupuju i namještaj, tehniku te različite sezonske proizvode.
Trgovci su izloge oblijepili natpisima »do 50 posto«, »od 50 do 70 posto« ili »velika ponuda artikala u pola cijene do 2. siječnja«. Dakako, sve spomenuto odnosi se na dio asortimana, nitko još ne nudi sve u pola cijene, kao što to svake godine u trećem krugu učine Intimissimi i Calzedonia, a PitaRosso spusti i do 70 poso.
Calzedonia i Intimissimi su sad na »do 50 posto«, kao i sOliver, GalileoReserved, a MASS nudi sniženja na brojne artikle od 20, 30 i 50 posto pa su brojni primjerci zimske obuće sniženi s tisuću i nešto na petsto i nešto kuna.
Mango i Zara standardno ne obavještavaju kupce o postotku sniženja, već su istaknuli, primjerice, haljine po skupnoj cijeni i porukom »sve po 199 kuna« ili kratke kapute s porukom »sve po 399«, a prethodno su koštali 549 kuna. Tako se na pultovima s natpisom »sve po….« nalazi dvadesetak haljina, kaputa, majica… po istoj cijeni, a na svakom artiklu je naznačena i prijašnja i sadašnja cijena.
Potrošačka prava
Office shoes nudi zimsku obuću i po 70 posto nižim cijenama, a skijaška oprema još čeka na spuštanje cijena, jer sezona skijanja tek je počela. Koliko god neki kupci bili svjesni toga da će nešto što im je zapelo za oko, a sad je sniženo za 30 posto, uskoro biti upola cijene, svejedno se odlučuju na kupnju na prvom sniženju, u strahu da će biti rasprodana veličina koja im treba, a to se vrlo često i dogodi.
Kad je o veličinama riječ, iz HGK-a poručuju da je za svakog potrošača najvažnije da bude informiran, da poznaje svoja prava, ali i obveze te da prilikom kupovine na sniženjima i dalje ima ista prava kao u redovnoj prodaji, dakle, ima pravo zamijeniti kupljeni artikal u propisnom roku i s računom.