Slučaj Krčkog mosta

PGS traži pokretanje postupka ustavnosti zbog mostarine: ‘Butković i Vlada diskriminiraju građane PGŽ-a’

Damir Cupać

Viktor Ivaniš, Tea Mičić Badurina I Damir Pilepić / Snimio Silvano JEŽINA

Viktor Ivaniš, Tea Mičić Badurina I Damir Pilepić / Snimio Silvano JEŽINA

Ministar treba pogled dignuti i izvan Novog Vinodolskog kako bi shvatio da su građani PGŽ-a  diskriminirani u odnosu na druge građane, upozorila je Tea Mičić Badurina



RIJEKA Točno prije godinu dana PGS je zatražio da se građani Primorsko-goranske županije oslobode plaćanja cestarine na riječkoj obilaznici te mostarine preko Krčkog mosta.


Damir Pilepić podsjetio je na niz istupa PGS-a i na niz kontradiktornih izjava ministra Olega Butkovića koji nije donio odluku o ukidanju mostarine. Zbog toga je PGS početkom ovog tjedna, kao što su i najavili, podnio Ustavnom sudu prijedlog za pokretanje postupka ocjene ustavnosti i zakonitosti Pravilnika o cestarini – odluke o naplati cestarine za korištenje mosta kopno-Krk.


– Razloga za pokretanje postupka je više. Most Krk jedini je objekt u Republici Hrvatskoj kao dio cestovne infrastrukture za koji se plaća cestarina, mostarina, za vozila prema cjeniku koji određuje trgovačko društvo Autocesta Rijeka – Zagreb uz suglasnost ministra prometa, pomorstva i infrastrukture. Podsjetila bih da je odlukom Izvršnog vijeća Sabora Socijalističke Republike Hrvatske od 18. ožujka 1971. godine utvrđena obveza naplate cestarine za Krčki most do trena kada nadležno tijelo svojom odlukom ne utvrdi namirenje iznosa sredstava utrošenih za izgradnju mosta. Opće je poznata činjenica da su ta sredstva u cijelosti prikupljena istekom 1990. godine, pa je očito tijekom svih ovih godina nadležno ministarstvo propustilo utvrditi da se više neće naplaćivati mostarina – navela je predsjednica riječkog ogranka PGS-a Tea Mičić Badurina.


Ostali – besplatni




Dodala je da je opće poznata činjenica da se za sve ostale mostove koji su u uporabi u Republici Hrvatskoj ne naplaćuje cestarina odnosno bilo kakva naknada ili pristojba za prijelaz tih mostova.


– Površnim uvidom u financijska izvješća trgovačkog društva Hrvatske autoceste jasno je da se manji iznos sredstava prikupljenih od »mostarine« uloži u održavanje mosta, dok je preostali veći dio toga iznosa prihod pa i dobit ovom trgovačkom društvu. Izračuni su pokazali da je od 1990. do danas od mostarine uprihodovano više od milijarde kuna. S tim novcem mogla se već davno izgraditi Plava magistrala, ali on se troši za otplatu kredita Svjetske banke, za održavanje ostalih objekata i cesta. Očito je da ministar Oleg Butković treba pogled dignuti i izvan Novog Vinodolskog kako bi shvatio da su građani Primorsko-goranske županije diskriminirani u odnosu na druge građane u Hrvatskoj – upozorila je Mičić Badurina.


Besplatan za sve


Damir Pilepić naveo je da u Hrvatskoj funkcionira pet mostova prema otocima i da se ni jedan ne naplaćuje, a neće se naplaćivati ni mostarina preko pelješkog mosta i mosta za Čiovo kada se izgrade.


– To je razlog da bi prijelaz preko Krčkog mosta trebao biti besplatan za sve građane Primorsko-goranske županije, ali i za sve građane Republike Hrvatske – izjavio je Pilepić.


Županijski vijećnik PGS-a Viktor Ivaniš podsjetio je da je Županijska skupština u slučaju mostarine i LNG-a donijela jednoglasnu odluku da mostarinu ne treba naplaćivati i da ne treba graditi LNG.


– Vlada izražava veliko nepoštovanje prema građanima Primorsko-goranske županije. Očito je da još nije vrijeme kampanje pa se odluka o ukidanju mostarine odugovlači. Tvrde da postoji konflikt u PGS-u oko tog pitanja, a ministar Butković se sada toga sjetio, kao što se sada sjetio gradnji cesta po Krku. Očito je da je ministar Butković politikant, a građani PGŽ-a se diskriminiraju, zaključio je Ivaniš.