Sporazum Rijeke, Bakra i Matulja

Od rujna »gradskim« vlakom od Šapjana do Fužina: Vlakovi će povezivati istok i zapad šireg riječkog područja

Marinko Glavan

snimio Vedran Karuza

snimio Vedran Karuza

– Građani na ovaj način dobivaju bolju mobilnost, kvalitetniju uslugu prijevoza, a uz to i popust od 40 posto, u odnosu na zasebno kupovanje pretplatničkih karata u HŽ-u i Autotroleju, rekao je Ukić, dodavši kako je odaziv putnika u Zagrebu više nego dobar, jednako kao i u Splitu, gdje je ovakav sustav uveden prije svega devet mjeseci.



RIJEKA – Promotivnom vožnjom vlaka na relaciji Rijeka-Jurdani-Rijeka,danas je najavljeno uvođenje integriranog sustava prijevoza putnika koji će u primjeni biti od rujna ove godine, a putnici će s istom kartom moći koristiti usluge Autotroleja i HŽ-a na širem riječkom području.


U vlaku je, tijekom vožnje, potpisan Sporazum o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju integriranog prijevoza putnika na području Grada Rijeke. Sporazum su potpisali gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, granonačelnik Bakra Tomislav Klarić, načelnik Općine Matulji Mario Ćiković, direktor KD Autotrolej Marin Rajčić, te predsjednik uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.


Sporazumom je definirana suradnja na području prijevoza putnika, izdavanje zajedničkih pretplatnih karata, zajedničke tarife, usklađivanje voznih redova i drugi elementi integriranog prijevoza.




Od rujna će, na potezu od Šapjana na zapadnoj, do Fužina na istočnoj strani redovito prometovati »gradski« vlakovi, s 12 polazaka dnevno na relaciji Jurdani-Rijeka-Jurdani (iz Šapjana će biti četiri polaska dnevno manje), te 14 polazaka na relaciji Rijeka-Fužine-Rijeka.


– Od prosinca ove godine, kada uvedemo novi vozni red, broj polazaka na relaciji Jurdani-Rijeka-Jurdani bit će povećan na šesnaest, a trajanje vožnje na toj dionici bit će oko 28 minuta, najavio je predsjednik uprave HŽ Putničkog prometa Željko Ukić.


snimio Vedran Karuza


snimio Vedran Karuza



Nakon Zagreba i Splita, istaknuo je, Rijeka je treći hrvatski grad u kojemu HŽ u suradnji s javnim gradskim prijevoznicima uvodi integrirani sustav putnika prijevoza.



Cijene integrirane mjesečne karte za prvu zonu, koja obuhvaća potez od kolodvora Opatija Matulji do Sušak Pećine, bit će 350 kuna za radnike, 200 kuna za studente, te 175 kuna za umirovljenike. Karte za drugu zonu, od Permani do Škrljeva, stajat će 450, 250 i 225 kuna, za treću koja se proteže od Šapjana do Plasa 500, 300 i 275 kuna, te za četvrtu zonu, koja uz sve navedene obuhvaća još i kolodvore Zlobin, Drivenik, Lič i Fužine, od 600 kuna za radničku, preko 350 za studentsku, do 325 za umirovljeničku pokaznu kartu.



– Građani na ovaj način dobivaju bolju mobilnost, kvalitetniju uslugu prijevoza, a uz to i popust od 40 posto, u odnosu na zasebno kupovanje pretplatničkih karata u HŽ-u i Autotroleju, rekao je Ukić, dodavši kako je odaziv putnika u Zagrebu više nego dobar, jednako kao i u Splitu, gdje je ovakav sustav uveden prije svega devet mjeseci.



Riječki gradonačelnik je podsjetio da je sustav integriranog putničkog prijevoza autobusima i željeznicom bio predviđen još Generalnim urbanističkim planom grada iz 2002. godine.


Novinare je zanimalo hoće li Autotrolej prilagoditi svoje linije i polaske stanicama vlaka, te vremenima polazaka, što je Obersnel potvrdio, dodajući da će po izgradnji drugog kolosijeka pruge doći do potpune reorganizacije linija javnog autobusnog prometa.



– Gradski autobusi u većini slučajeva neće više putovati u smjeru istok-zapad, odnosno paralelno s obalom, već više okomito na nju, a vlakovi će povezivati istok i zapad, rekao je Obersnel.