Zanimanje za Autotrolej

Obersnel tvrdi da je prodaju ili partnerstvo s Nijemcima zasad nemoguće ostvariti. Evo zašto

Marinko Glavan

Foto Damir Škomrlj, Marko Gracin

Foto Damir Škomrlj, Marko Gracin

Razlog više za takvu odluku je i pokrenuta nabava 54 nova autobusa koju treba završiti, ali i činjenica da postojeće cijene javnog prijevoza nisu ekonomski isplative i bez subvencija svaki bi prijevoznik morao značajno podizati cijene voznih karata – kaže riječki gradonačelnik Obersnel



RIJEKA O mogućnosti Arrivinog preuzimanja Autotroleja upitali smo riječkog gradonačelnika Vojka Obersnela.


Zanimalo nas je je li moguća prodaja komunalnog društva, je li Arriva kontaktirala gradsku upravu po tom pitanju, te je li Grad Rijeka, kao većinski vlasnik s više od 80 posto udjela u Autotroleju koji praktički sam može donijeti odluku o prodaji, zainteresiran za eventualnu prodaju ili neki drugi vid suradnje s njemačkom grupacijom.


Podsjetimo, hrvatska podružnica njemačke prijevozničke grupacije Arriva želi preuzeti Autotrolej, nakon što je već preuzela vlasništvo nad Autotransom, jednim od najvećih autoprijevoznika u segmentu prijevoza putnika u Hrvatskoj. 


Preduvjet zajednički interes




– Zainteresirani smo za sve oblike suradnje, pa tako u obzir dolazi i preuzimanje cjelokupnog vlasničkog udjela u KD Autotrolej, naravno uz preduvjet da postoji zajednički interes te zdrava ekonomska osnova, odgovorila je voditeljica korporativnih poslova Arriva Hrvatske Marina Pandurević na upit Novog lista.


Što o tome kaže Obersnel?


– Prodaja svakog trgovačkog društva, pa i komunalnog društva je moguća, a sukladno važećim propisima prodaja trgovačkog društva provodi se javnim natječajem. No, prodaja samog društva, u ovom slučaju Autotroleja, ne znači i da bi to društvo automatski nastavilo obavljati komunalnu djelatnost javnog prijevoza.


Naime, Zakonom o komunalnom gospodarstvu utvrđeno je da komunalnu djelatnost javnog prijevoza može obavljati jedinica lokalne samouprave, putem vlastitog pogona, zatim putem trgovačkog društva u vlasništvu jedne ili više jedinica lokalne samouprave te temeljem ugovora s trgovačkim društvom koje nije u vlasništvu lokalne samouprave, a koji se sklapa nakon provedenog natječaja – objašnjava Obersnel, ističući kako, ako bi i došlo do prodaje KD Autotrolej, o čemu odlučuje Gradsko vijeće, temeljem provedenog javnog natječaja, Autotrolej bi se morao javiti na javni natječaj za obavljanje komunalne djelatnosti javnog prijevoza.


Cijena prijevoza neisplativa


Na natječaju bi, pak, morali ponuditi najbolje uvjete kako bi bili izabrani.


– No, u ovom trenutku, aktualna je odluka Gradskog vijeća, donesena na sjednici u studenom 2018. godine, temeljem koje komunalnu djelatnost javnog prijevoza na području grada Rijeke obavlja KD Autotrolej d.o.o. pa u ovom času, prodaju, suradnju ili partnerstvo s Arrivom nije moguće ostvariti. Na prvom sastanku, održanom nakon što je Arriva preuzela Autotrans, predstavnici Arrive iskazali su mogući interes za sudjelovanje u organizaciji javnog prijevoza.


No, unatoč tome, za sada ne namjeravamo poduzimati nikakve aktivnosti u tom smislu. Razlog više za takvu odluku je i pokrenuta nabava 54 nova autobusa koju treba završiti, ali i činjenica da bi bilo koja druga tvrtka koja bi eventualno preuzela organizaciju javnog prijevoza, također tražila subvencioniranje od Grada Rijeke i ostalih jedinica lokalne samouprave čija bi područja pokrivao eventualni novi prijevoznik. Naime, postojeće cijene javnog prijevoza nisu ekonomski isplative i bez subvencija svaki bi prijevoznik morao značajno podizati cijene voznih karata – kaže Obersnel.