Ante Vranješ

OZBILJNE OPTUŽBE U JADROLINIJI Natječaj bio dopušten samo za dva katamarana, oni su kupili četiri

Marinko Glavan

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Kad sam saznao kako su preostala dva člana Uprave provela postupak nabave gdje su kupili četiri, umjesto dva katamarana, kako je svim dokumentima bilo dopušteno, uz brojne nejasnoće i nepravilnosti, jasno sam im dao do znanja da ja u tome ne želim sudjelovati, kaže Ante Vranješ



Nakon što je Novi list jučer objavio da je nizozemska brodograđevna tvrtka Thecla Bodewes tužila Jadroliniju pred Trgovačkim sudom u Rijeci, tražeći 30 milijuna kuna odštete zbog odluke uprave Jadrolinije da odustane od već provedenog javnog natječaja za nabavku dva polovna katamarana, javio se bivši član Uprave Jadrolinije Ante Vanješ koji tvrdi da je cijeli postupak bio više nego sumnjiv i pun nepravilnosti.


Vranješ tvrdi kako je na nepravilnosti u natječaju za nabavku dvaju novih i dvaju polovnih katamarana, od kojih je na koncu kupljen samo jedan, novi katamaran »Jelena«, izgrađen u brodogradilištu tvrtke Damen u Singapuru, upozoravao ne samo predsjednika uprave Davida Soptu, koji je po Vranješovim riječima, zajedno sa sada već također bivšim članom uprave Predragom Govorčinom, vodio cijeli postupak javne nabave, nego i Nadzorni odbor Jadrolinije.


Blokirana rasprava


– Kad sam saznao što su preostala dva člana Uprave napravila i kako su proveli postupak nabavke dvaju katamarana, gdje su kupili četiri, umjesto dva, kako je svim dokumentima bilo predviđeno i dopušteno, uz brojne nejasnoće i nepravilnosti jasno sam im dao do znanja da ja u tome ne želim sudjelovati te sam, razumljivo, o tome obavijestio Predsjednika Nadzornog odbora Damira Zeca, kaže Vranješ, koji tvrdi da su Zec i potpredsjednik Mile Perić blokirali daljnju raspravu na tu temu u Nadzornom odboru, sugerirajući mu da se obrati DORH-u.




– Nakon mog protivljenja načinu na koji se proveo postupak nabavke katamarana krenule su opstrukcije moga rada i rada mojih najbližih suradnika, a sve je kulminiralo prijetnjama koje mi je vezano za sumnjivo kupljeni katamaran uputio jedan od članova uprave. S obzirom da se radilo o kaznenom djelu prijetnje, sve sam prijavio nadležnom DORH-u koji je nakon provedene istrage podignuo optužnicu, a istu je Općinski sud u Rijeci i potvrdio te je u tijeku suđenje.


Naposljetku me je Nadzorni odbor smijenio i to uz obrazloženje da se nisam slagao s preostala dva člana Uprave, zato što nisam želio sudjelovati u krivotvorenju dokumentacije, zamjerajući mi podnošenje prijave kaznenog djela prijetnje DORH-u i moje odbijanje sudjelovanja u radu Uprave gdje se jednom od članova Uprave prijeti. Posebno su mi zamjerili to što sam dostavio članovima Nadzornog odbora informacije vezane za poslovanje Jadrolinije i vezane za moguću štetu koju će Jadrolinija pretrpjeti zbog načina na koji je proveden čitav postupak nabavke i odabira katamarana, tvrdi Vranješ.


Naknada štete


Jadrolinija je početkom prošle godine, podsjećamo, raspisala natječaj za nabavku dva nova i dva polovna katamarana, iako je Akcijskim planom i odlukama tijela Jadrolinije za obnovu flote u prošloj godini bila predviđena nabavka samo dva nova katamarana. Natječaj se pretvorio u aferu kada su u medijima objavljene e-mail poruke iz kojih je vidljivo da postoji sumnja u pogodovanje Damenu oko nabavke novih brodova. Jadrolinija je, tek po okončanju natječaja za nabavu dva polovna katamarana, na kojemu je odabrana ponuda Thecla Bodewesa, kao i isteka žalbenog roka, objavila da odustaje od ta dva broda, zbog čega Nizozemci sada traže naknadu štete.


Navodno je Jadrolinija od kupnje ova dva broda odustala nakon obavljenog tehničkog pregleda, zbog utvrđenih nedostataka, no službeni razlog odustajanja, iako smo poslali upit, od uprave nacionalnog brodara nismo dobili.


Jučer smo bezuspješno pokušavali kontakirati predsjednika Nadzornog odbora Jadrolinije Damira Zeca, no dopredsjednik NO-a Mile Perić kazao je kako nije točno da je bilo tko blokirao daljnju raspravu, ali i da je činjenica kako su Vranješa uputili da, ukoliko ima bilo kakvih saznanja o eventualnim nezakonitostima, o tome obavijesti Državno odvjetništvo, o čemu postoje i tonski zapisi, kao i službeni zapisnici sa sjednica Nadzornog odbora.


Lončar: Najodgovorniji oni koji su imenovali Upravu i NO


Kupiti brod nije isto što i otići na placu i kupiti dvije kile krumpira, komentirao je slučaj Slavko Lončar koji je na mjestu predsjednika Uprave Jadrolinije proveo 13 godina, a na direktorskim


pozicijama u toj tvrtki više od trideset. – Nisam detaljno upoznat sa slučajem, pa ne mogu tvrditi što se točno dogodilo ni tko je odgovoran. Od Uprave i Nadzornog odbora možda su još odgovorniji oni koji su ih imenovali, jer na čelnim pozicijama Jadrolinije moraju biti ljudi od struke, s iskustvom i znanjem kako se vodi brodarska tvrtka, rekao je Lončar.