Pokreću Centar potpore

OŠ Gornja Vežica dobila novo kombi vozilo i neurofeedback uređaj

Ingrid Šestan Kučić

Foto Roni Brmalj

Foto Roni Brmalj



RIJEKA – Osnovna škola Gornja Vežica postala je bogatija za neurofeedback uređaj čiju je nabavku osigurao Grad Rijeka, a istovremeno je zamjenik riječkog gradonačelnika Marko Filipović ravnateljici škole Bojani Matešin uručio i ključeve novog specijaliziranoga kombi-vozila.


Ukupna vrijednost uručene opreme je oko 240 tisuća kuna, a navodeći kako se radi o školi koja sustavno unapređuje odgojno-obrazovni rad Filipović je istaknuo da će novo kombi-vozilo namijenjeno za prijevoz učenika s teškoćama, kao i nabavljen uređaj još više unaprijediti rad s učenicima.


– Svake godine iz gradskog se proračuna za funkcioniranje škole izdvaja više od milijun kuna, a u tijeku je i energetska obnova OŠ Gornja Vežica. Riječ je o radovima čija vrijednost iznosi šest milijuna kuna, kazao je Filipović.




Pojašnjavajući kako se neurofeedback terapija koristi u tretmanu poremećaja pažnje i koncentracije s ili bez hiperaktivnosti, poteškoća učenja, poremećaja senzorne integracije, jezično-govornih poremećaja, poremećaja slušnog procesiranja, cerebralne paralize, gubitka govora kod odraslih, mucanja, razvojnih poremećaja i slično ravnateljica je kazala da se primjenom neurofeedback metode kod navedenih poremećaja primjećuje značajno poboljšanje u socijalnim interakcijama, komunikaciji, pažnji i koncentraciji.


– U Rijeci djeluje model punktova za djecu s teškoćama, a u našoj školi djeluje odjel za provođenje produženog stručnog postupka za učenike s motoričkim oštećenjima. Specijalizirano kombi vozilo, kao i neurofeedback uređaj tek su dio onoga što smo u posljednjih godinu dana nabavili, jer vlastitim smo sredstvima kupili logopedski aparat. U suradnji s Vijećem roditelja željeli smo pokrenuti humanitarnu aukciju slika kako bismo skupili sredstva za taj aparat, a do aukcije nije ni došlo, jer su slike odmah prodane, kazala je Matešin.


Dodajući kako škola ima dugogodišnju suradnji i s Tehničkim fakultetom Sveučilišta u Rijeci i profesorom Miroslavom Vrankićem koji vodi kolegij asistivne tehnologije Matešin je kazala da su studenti tog fakulteta nedavno za potrebe rada s djecom s teškoćama u razvoju napravili i robotsku ruku koja služi za bolju koordinaciju i percepciju prostora.



– Zbog svega toga, kao i iskustva koje imamo mišljenja smo da smo dovoljno stručni za pokretanje Centra potpore kroz koji bi educirali nastavnike drugih škola, kao i pružali savjetodavnu pomoć školama i roditeljima, ali i razvijali suradnju sa Sveučilištem i znanstvenom zajednicom, najavila je ravnateljica.