Pozadinski terminal

Novo Škrljevo: U lipnju izgradnja lučkih skladišta, uskoro natječaj za graditelja

Darko Pajić

NL arhiva

NL arhiva

Realizacijom prve faze osigurat ćemo oko 26.000 četvornih metara novih zatvorenih skladišta, oko 45.000 četvornih metara nadstrešnica i međuskladišnih nadstrešnica, ističe Vedran Devčić



RIJEKA U lipnju ove godine očekuje se početak izgradnje novih objekata u projektu modernizacije pozadinskog terminala na Škrljevu, investicije koja je vrijedna oko 350 milijuna kuna, a osigurana je sredstvima prikupljenim u postupku dokapitalizacije Luke Rijeka, koja je uspješno provedena prošle godine.


Do kraja ovog mjeseca Luka planira raspisivanje natječaja za izbor graditelja u projektu Škrljevo i to nakon što je provedena pretkvalifikacija, koju je prošlo ukupno 11 tvrtki ili poslovnih udruga.


Radovi u dvije faze


Projektna dokumentacija je završena, te su za cijeli projekt osigurane pravomoćne građevinske dozvole. Formalno je i poljska tvrtka OT Logistics podržala ovaj razvojni projekt Luke Rijeka, jer je Nadzorni odbor u novom sastavu prihvatio odluke o raspisivanju natječaja i nastavku modernizacije Škrljeva. Kako naglašava predsjednik Uprave Luke Rijeka Vedran Devčić, radovi predviđeni glavnim projektom podijeljeni su u dvije faze. Prva faza je najvažniji dio projekta, a odnosi se na izgradnju novih skladišta i nadstrešnica, na uređenje postojećih skladišta, na izgradnju depoa za kontejnere, te svu njihovu prateću infrastrukturu.

– Nakon natječaja teče postupak izrade ponuda, njihova evaluacija i ugovaranje izvođenja radova. Cijeli postupak bi trebao završiti do svibnja, što znači da izvođač započinje s radovima u lipnju ove godine. Realizacijom prve faze osigurat ćemo oko 26.000 četvornih metara novih zatvorenih skladišta, oko 45.000 četvornih metara nadstrešnica i međuskladišnih nadstrešnica, te oko 14.000 četvornih metara za kontejnerski depo, trafostanicu i sprinkler stanicu, te prometnu i ostalu prateću infrastrukturu. Realizacija prve faze ide u tri izvedbene etape, te u prosincu ove godine očekujemo završetak radova u prvoj etapi. Tu smo fokusirani na osiguranje novih kapaciteta za kontejnere, od depoa za skladištenje praznih kontejnera do pratećih usluga punjenja, pražnjenja, održavanja kontejnera.



Zanimljivo je također da projekt Škrljeva postaje i prvi veći razvojni projekt, koji se realizira nakon ulaska poljske tvrtke OT Logistics u vlasničku strukturu.   –  Financiranje ovog kapitalnog projekta smo u najvećem dijelu riješili uspješno provedenim postupkom dokapitalizacije. U transakciju se uključila i poljska tvrtka OT Logistics koja je od tada naš najveći pojedinačni, privatni dioničar. Imaju svog predstavnika u Nadzornom odboru na poziciji potpredsjednika, te sudjeluju u kreiranju i odlučivanju o poslovnoj politici tvrtke. Na sjednici u veljači ove godine Nadzorni odbor je dao suglasnost Upravi Društva na predloženi plan projekta Škrljevo, što znači da je i OT Logistics formalno i službeno podržao projekt. OT Logistics je naš jedini dioničar iz lučke branše, naš je strateški investitor i jak partner u zajedničkom poslu. Logično je da su nam ciljevi i prioriteti isti, a jedan od njih je svakako veći tržišni udio Luke Rijeka u prekomorskoj razmjeni zemalja koje joj prirodno gravitiraju. U tom smislu novi suvremeno opremljeni lučki kapaciteti nemaju alternativu, zaključuje Devčić.


 Veća skladišta


Prve nove i suvremeno uređene kapacitete na Škrljevu možemo očekivati već početkom iduće godine. Cijela prva faza projekta je posvećena povećanju skladišnih kapaciteta, a time direktno i povećanju konkurentnosti riječkog prometnog pravca. Projekt je dizajniran u etapama, i po završetku svake, kapaciteti će biti stavljeni u funkciju – ističe Devčić, dodajući kako se pri izradi projektne dokumentacije posebna pažnja poklonila potrebi osiguranja operativne funkcionalnosti terminala u vrijeme dok izgradnja bude trajala. Upravo zbog toga predviđene su tri izvedbene etape u prvoj fazi projekta.


Po završetku svake od njih terminal će biti bogatiji za nove suvremene lučke kapacitete. Istovremeno, dok se bude gradilo, terminal će normalno funkcionirati tako da neće biti negativnog utjecaja na kvalitetu usluga i operativnost terminala.