Prvi primorsko-goranski solarni automobil, čiji su tvorci maturanti Igor Pomazan, Franco Peršić i Toni Grgurina, već je iskušan na prošlotjednoj utrci solarnih automobila u Sisku, na kojoj su riječki učenici sudjelovali izvan konkurencije. I solarno vozilo i e-lada nastali su pod mentorstvom Borisa Caputa
RIJEKA Nakon prošlogodišnjeg e-fića, iz radionice Elektroindustrijske i obrtničke škole ove su godine izašla dva nova vozila, a riječ je o e-ladi i solarnom vozilu. Oba prijevozna sredstva djelo su maturanata te škole, a nastala su pod mentorstvom Borisa Caputa.
Prvi primorsko-goranski solarni automobil, čiji su tvorci maturanti Igor Pomazan, Franco Peršić i Toni Grgurina, već je iskušan na prošlotjednoj drugoj utrci solarnih automobila u Sisku, na kojoj su riječki učenici sudjelovali izvan konkurencije, jer kako pojašnjavaju, svi sudionici utrke imali su vozila izrađena sredstvima iz predpristupnih EU fondova, dok su predstavnici riječke škole svoj automobil morali izraditi po principu samostalnog snalaženja.
– Velik je uspjeh što smo uopće sudjelovali na utrci i uspjeli proći cijelu stazu koja ima 6 i pol kilometara, a mi smo ju prošli za 7 minuta, kaže Igor.
Uz odabir izrade neobičnih automobila za završni rad, ono što je zajedničko četvorici maturanata Elektroindustrijske i obrtničke škole je da će kroz nekoliko dana postati tehničari za mehatroniku i svi će svoje buduće školovanje nastaviti u tom području. Franko i Alan planiraju upisati mehatroniku, Toni politehniku, a Igor želi biti vatrogasac.
– Završni radovi ovih učenika predstavljaju točno ono za što su se školovali, spoj mehanike i elektrotehnike, kaže njihov mentor Caput.
Dodajući kako riječkog solarnog automobila bez pomoći IN Kluba inovatora Rijeka ne bi bilo, Caput ističe da je IN Klub osigurao solarni panel i regulator punjenja, za izradu solarnog automobila potrebno je i nekoliko tisuća eura.
– Učenici su sami izradili cijelu konstrukciju, a na automobilu su radili četiri mjeseca. Želja nam je bila otići u Sisak i vidjeti ostale automobile. Ukupno je sudjelovalo sedam hrvatskih škola, a sve one su dio EU projekta, dok smo mi došli van konkurencije. U planu je naredne godine izraditi novi solarni automobil koji će biti lakši, brži i s većom autonomijom. Imamo puno ideja, učenike koji su zainteresirani, a jedino nam nedostaju sredstva. Već godinama surađujemo s IN Klubom inovatora koji nam financijski pomaže i jako smo im zahvalni na tome, kaže Caput.
Dodajući kako je ovogodišnji automobil zapravo prototip i težak je stotinjak kilograma, Caput najavljuje da će sljedeći biti izrađen od aluminija, a kao i ove godine nastat će u sklopu izrade završnog rada maturanata.
– Počeo sam na e-ladi raditi nešto prije Nove godine i još uvijek nije gotova. Lada je moja i vraćam ju u Prezid gdje ću vjerojatno nastaviti raditi na njoj. Ima dva akumulatora od 160 amper-sati i motor od 2,5 kilovata. Sve je napravljeno uz minimalne troškove, a auto može ići 27,5 kilometara na sat. Zapravo je riječ o preteškom automobilu da bi to bio ozbiljan e-auto, kaže Alan.
Dodajući kako ga mehanika i elektronika zanimaju od kada zna za sebe Alan zaključuje da je uvijek radije vrijeme provodio kod oca u radioni nego na igralištu.