snimio Vedran Karuza
Da je ACI zainteresiran da Porto Baroš postane njihova 23. marina na hravtskoj obali, još jednom je potvrdio član Uprave ove nacionalne nautičke kompanije Juraj Bukša.
RIJEKA – U sklopu sajma Nautika, a pod moderatorstvom HGK-Županijske komore Rijeka, jučer je održana panel-diskusija na temu »Rijeka kao novi nautički centar na Jadranu«. Okosnica ovog ambicioznog temata bio je Porto Baroš i planirana marina u tom dijelu riječke luke, do čijeg će se koncesionara i investitora doći na međunarodnom natječaju.
Dotad još treba zgotoviti posao na utvrđivanju granica ove nove luke nautičkog turizma, a predstavnica resornog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Nina Perko jučer je u Rijeci još jednom potvrdila zadnji dinamički plan koji su najavili iz ovog ministarstva, a to je da bi natječaj trebao biti raspisan do kraja ove godine. Ukoliko se to obistini, a ovisno tome da li će se natječaj objaviti u trajanju od 60 ili 90 dana, novi koncesionar bio bi poznat najranije u proljeće iduće godine, nakon čega tek slijedi pravi posao koji će zasigurno potrajati još minimalno nekoliko godina, potrebnih da se projekt s papira pretoči u stvarnost.
Da je ACI zainteresiran da Porto Baroš postane njihova 23. marina na hravtskoj obali, još jednom je potvrdio član Uprave ove nacionalne nautičke kompanije Juraj Bukša. Pritom je istaknuo važnost dodatnog prostora za razvoj popratnih i servisnih sadržaja koje jedna marina treba, ali i daljnje preorijentacije i turističkog razvoja Rijeke kako se planirana marina ne bi svela na zimovalište za jahte. Malo drugačiji rakurs gledanja na stvari dao je jučer kap. Andrija Šimić, direktor tvrtke Simmor Marine koja je riječku luku ispunila mega- jahtama.
Zahvaljujući ovom poslovnom poduhvatu, Rijeka već danas jest najveći centar za mega-jahte u Hrvatskoj, a koristi, ali i daljnji potencijal od tog biznisa su ogromni, ustvrdio je kap. Šimić. Čime to Rijeka već danas može konkurirati, primjerice, jednoj luksuznoj marini i resortu za mega jahtaše kao što je Porto Montenegro u Tivtu, kap. Šimić objasnio je time da je to ponajprije zbog sigurnosti koja im se nudi u riječkoj luci, i to bez ikakvih posebnih ograda, kao i tome da su tvrtke koje se bave servisiranjem i održavanjem ovakvih luksuznih, mega plovila stacionirane upravo u riječkom bazenu, Puli i Trstu.
O kakvom je biznisu riječ, kap. Šimić dočarao je vrlo konkretno, već samim podatkom da se oko 10 posto vrijednosti jednog tako iznimno skupog plovila troši na njegovo održavanje i hladni pogon. Kad se pritom ima u vidu da su to vrijednosti koje se penju na stotinjak, pa i više milijuna eura, jasno je o kakvom je kolaču riječ. I upravo je zima vrijeme u kojem se taj obrtaj i poslovi događaju, zaokružio je svoje izlaganje kap. Šimić.