Iznenadni interes

Njemačka Arriva nakon Autotransa želi preuzeti i Autotrolej: Je li ovo spas za Riječane?

Marinko Glavan

Foto Damir Škomrlj

Foto Damir Škomrlj

Zainteresirani smo za sve oblike suradnje, pa tako u obzir dolazi i preuzimanje cjelokupnog vlasničkog udjela u KD Autotrolej, naravno uz preduvjet da postoji zajednički interes te zdrava ekonomska osnova, kažu u Arrivi



RIJEKA Hrvatska podružnica njemačke prijevozničke grupacije Arriva želi preuzeti Autotrolej, potvrđeno je, na naš upit, iz Arriva Hrvatske, koja je već preuzela vlasništvo nad Autotransom, jednim od najvećih autoprijevoznika u segmentu prijevoza putnika u Hrvatskoj.


– Zainteresirani smo za sve oblike suradnje, pa tako u obzir dolazi i preuzimanje cjelokupnog vlasničkog udjela u KD Autotrolej, naravno uz preduvjet da postoji zajednički interes te zdrava ekonomska osnova – odgovorila je jučer voditeljica korporativnih poslova Arriva Hrvatske Marina Pandurević, na upit koji smo toj tvrtki uputili nakon što su do nas stigle informacije kako Arriva, po preuzimanju Autotransa i njegovih međugradskih autobusnih linija, kani ući i na tržište gradskog prijevoza, i to preuzimanjem ili ulaskom u parnerstvo s Autotrolejom.


Iz Arrive potvrđuju da ih zanima kupovina riječkog komunalnog društva ili partnerstvo sa sadašnjim suvlasnicima, a svoj ulazak u Autotrolej vide kao logičan nastavak svog poslovnog puta u Hrvatskoj, utemeljen na iskustvu u javnom prijevozu u brojnim europskim gradovima.




– Arriva je jedan od najvećih pružatelja usluga putničkog prijevoza u Europi koji zapošljava više od 60 tisuća ljudi i ostvaruje više od 2,2 milijarde putovanja. Grupacija djeluje u 14 europskih zemalja u kojima pruža širok raspon usluga prijevoza: autobusni i željeznički prijevoz te prijevoz vodenim autobusima, a u tu svrhu putnicima je na raspolaganju 20.959 autobusa, 1.299 sjedala u vlakovima i 21 vodeni autobus.


Uslugu javnog gradskog prijevoza Arriva pruža diljem Europe, od Londona preko Kopenhagena do Budimpešte te s obzirom na bogato iskustvo, interes za ulazak u ovaj segment poslovanja postoji i u Rijeci kao logičan nastavak razvoja našeg poslovanja u Hrvatskoj. Isto tako smatramo kako bi sinergijski efekti eventualnog povezivanja rezultirali pogodnostima kako za korisnike usluga prijevoza tako i za dioničare – kaže Pandurević.


Uprava Arrive dosad, ističe se, nije vodila nikakve konkretne razgovore s Gradom Rijekom o eventualnom preuzimanju Autotroleja, a na pitanje kako bi oni organizirali javni prijevoz u Rijeci, s obzirom na financijske, kadrovske i ostale poteškoće koje ga treutno prate, odgovaraju da je »organizacija javnog prijevoza rezultat dogovora između pružatelja usluge i predstavnika grada kao naručitelja«.


Na pitanje koliko ljudi zapošljavaju u Hrvatskoj, je li broj vozača smanjen otkad su preuzeli vlasništvo nad Autotransom, te kolika su primanja njihovih vozača, iz Arrive odgovaraju kako imaju 1.411 djelatnika, a više od polovice tog broja su vozači.


– S obzirom na iskustvo, nema sumnje da bi bili u mogućnosti organizirati javni prijevoz putnika sukladno dogovoru te po potrebi osigurati i dodatne usluge. No ponavljamo, to je predmet dogovora, u ovom slučaju između grada s jedne strane i privatnog partnera kao nosioca poslovne aktivnosti, s druge strane – poručuju iz Arrive, napominjući kako njihova grupacija uslugu javnog prijevoza već pruža, od Londona do Budimpešte i nizu ostalih većih i manjih gradova.


– Ako bi se realizirala suradnja s tvrtkom KD Autotrolej, čvrsto vjerujemo da bi, koristeći ekspertizu grupe, osigurali najbolji mogući model gradskog prijevoza za građane Rijeke – kažu u Arrivi.