Novi riječki brend

‘Nije kristalno bijela, već prozirno plava’: Riječka čaša za riječku vodu iz špine

Ljiljana Hlača

Foto S. Ježina

Foto S. Ježina

Gradska uprava te komunalna i trgovačka društva do ljeta će u svim svojim protokolima prestati koristiti komercijalnu vodu u bocama te započeti s upotrebom riječke vode iz špine u za to izrađenoj čaši



RIJEKA Nije kristalno bijela, ali je prozirno plava. Nije prazna, već je puna vode. Ali, ne bilo kakve vode, već one riječke vode, i to iz špine. Zapravo je riječ o  riječkoj čaši s riječkom vodom, koja je jučer predstavljena javnosti u parku Ive Lole Ribara, na terasi vodospreme na Vidikovcu na Bulevardu. Ovu posebnu čašu s vodom predstavili su predstavnici Grada Rijeke, Turističke zajednice Grada Rijeke i KD-a Vodovod i kanalizacija, najavljujući baš na Međunarodni dan voda – proces brendiranja riječke vode.


 Uz čašu i boca


To znači da će do ljeta ove godine gradska uprava, zatim komunalna i trgovačka društva, u svim svojim protokolarnim događajima prestati koristiti komercijalnu vodu u bocama te započeti s upotrebom upravo riječke vode iz špine u za to izrađenoj čaši, čiji dizajn potpisuje dizajnerica Vesna Rožman, a na kojoj se nalazi i natpis: »Rijeka je voda. Voda je riječka voda.« 


U planu je da se čaši koja je za sada proizvedena u 1.500  komada, a za što je izdvojeno 100.000 kuna, pridruži i boca, u čiju bi se izradu također uskoro krenulo. Čaša bi se trebala pojaviti i kao suvenir, dok je direktor TZ-a grada Rijeke Petar Škarpa izrazio nadu da bi je i mnogi ugostitelji, hotelijeri i privatni iznajmljivači mogli uvrstiti u svoju turističku ponudu, te uz kavu ponuditi, za promjenu, vodu iz špine.




Kako je jučer istaknuto, brendiranje je logičan potez s obzirom na činjenicu da Rijeka ima vodu za piće visoke kvalitete, o kojoj visoko mišljenje imaju i njezini sami građani, dajući joj uvijek visoku ocjenu.


 Povijesno nasljeđe


– Nama je normalno piti tako dobru vodu, stoga je treba i našim posjetiteljima približiti. Jer tko se jednom napije riječke vode, uvijek joj se vraća, izjavio je jučer riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.


Govoreći o idejnom konceptu čaše, rekao je da se ona nadovezuje na dva povijesna predmeta. Prvi predmet je plava boca za mineralnu vodu koja se u Rijeci punila 1931. godine i bila je u upotrebi u riječkim restoranima, a drugi predmet je putna čaša koju je prilikom svojeg posjeta car Josip II. godine 1775.  darovao Rijeci, a zahvaljujući tomu – nastao je Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja. 


Direktor KD-a Vodovod i kanalizacija Andrej Marochini govorio je o arhitektonskim karakteristikama vodospreme Vidikovac koja je dobro sačuvana i u čijoj se izgradnji nije štedjelo te ima potencijal za razna javna događanja. Najavio je ulaganja i otvaranje za javnost vodospreme na Pećinama, te posebno istaknuo da cijela ova priča oko vode čija je potrošnja posljednjih godina porasla za čak sedam puta, ne bi imala uporište da se nije sustavno ulagalo u komunalnu infrastrukturu. U posljednjih pet godina uloženo je mnogo – u dovodnju i vodoopskrbu čak 443 milijuna kuna. A to je tek početak, jer su pred nama još opsežniji radovi u sferi komunalija.