Krizni eko stožer

“Najmoderniji pogon još ne prerađuje otpad”: Riječko smeće vozi se čak 470 kilometara

Andrej Petrak

Tko će »platiti« trošak prijevoza smeća u udaljene krajeve Hrvatske / Snimio Vedran KARUZA

Tko će »platiti« trošak prijevoza smeća u udaljene krajeve Hrvatske / Snimio Vedran KARUZA

Riječko smeće odvozi se po raznim odlagalištima diljem Hrvatske, među ostalim i u 470 kilometara udaljeni Donji Miholjac. Pokusni rad ŽCGO-a svodi se na to da kamioni KD-a Čistoća i dalje iskrcavaju neobrađeno smeće, ističu u Kriznom eko stožeru Marišćina



VIŠKOVO Udruga Krizni eko stožer Marišćina podsjeća da se već mjesecima, od zatvaranja nulte faze Marišćine, riječko smeće odvozi po raznim odlagalištima diljem Hrvatske, među ostalim, neko vrijeme vozilo se i u 470 kilometara udaljeni Donji Miholjac. Pokusni rad ŽCGO Marišćina svodi se na to da kamioni KD-a Čistoća i dalje iskrcavaju neobrađeno smeće na Marišćini, a najmoderniji pogon ne prerađuje otpad, upozoravaju iz udruge.


– Svjedoci smo medijskih izjava odgovornih osoba s raznih razina vlasti koje tvrde kako je u ŽCGO Marišćina započeo pokusni, a potom i probni rad MBO postrojenja za mehaničko-biološku obradu otpada. Svakih mjesec dana se na Marišćini pojavi naša politička elita koja plasira »nevjerojatnu« vijest da je ŽCGO Marišćina proradio, nakon što je projekt izmišljen još tamo davne još 1999. godine. Međutim, mi mještani koji živimo u blizini deponija i pod stalnim smo utjecajem »nulte faze« ŽCGO Marišćina, svjedoci smo da se na smetlištu riječko smeće i dalje iskrcava, a kamioni KD-a Čistoća ne ulaze u pogon za obradu otpada,  navodi Josip Begonja iz Kriznog eko stožera Marišćina.


 U KESM-u drže da je od samog starta bilo potpuno jasno da projektirani sustav na Marišćini nije  ekonomski, tehnološki niti ekološki održiv te da ne može opstati.




– Postrojenje još nije ni počelo s radom, već su krenuli i kvarovi, a neobrađeno smeće se i dalje istresa na smetlištu Marišćina. Zbog čega postrojenje na Marišćini još ne radi? Nadležni šute, očito su svjesni uzaludnosti i besmislenosti skupog projekta koji se neće moći sam financirati. U konačnici cijenu neznanja i nesposobnosti i ovaj će put, kao i uvijek do sada, platiti građani kojima će sigurno doći na naplatu golemi računi za prijevoz smeća u velikim kamionima po Republici Hrvatskoj – dodaje Begonja.


U Kriznom eko stožeru kalkuliraju da se svakodnevno za prebacivanje smeća u Koprivnicu, Donji Miholjac ili neko treće odlagalište potroši barem sedamdeset tisuća kuna. Do te računice došli su zbrajajući sedam do deset kamiona smeća, koliko ih se, smatraju, dnevno natovari na Marišćini, s cijenom odvoza od desetak tisuća kuna.


– Za tu bi cijenu sva djeca u Rijeci mogla besplatno boraviti u vrtiću. Iskreno se nadamo da će ovaj put za kašnjenje projekta, beskonačno pomicanje rokova i financijsku štetu zbog izgradnje skupog i ekonomski neodrživog ŽCGO-a Marišćina odgovorne osobe politički, kazneno i financijski odgovarati – zaključuje Josip Begonja.