"Moj odgovor javnosti" dirigentice i bivše intendantice riječkog HNK-a

Nada Matošević Orešković: Gradonačelnik Obersnel bio je o svemu informiran

P. N.

Naglašavam da sam kao odgovorna za poslovanje kazališta, Gradu Rijeci kao osnivaču kazališta redovito dostavljala sva financijska i programska izvješća i da je gradonačelnik V. Obersnel bio o svemu informiran. Gradonačelnik V. Obersnel kao poznavatelj i prijatelj kazališta upoznat je sa svim teškoćama koje sam morala savladati da bi Rijeka imala reprezentativni program, a neformalno se u nizu prilika interesirao za tekuće probleme, događanja i stanje

RIJEKA Nada Matošević Orešković, dirigentica i bivša intendantica HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, poslala je odgovor našem listu naslovljen »Moj odgovor javnosti«, a sadržaj je sljedeći:

– Rođena sam Riječanka. Napornim, i iznimno zahtjevnim radom ostvarila sam neizbrisive domete u svojemu gradu. Nisam  ni u jednoj političkoj stranci, i kao takva sam temeljem ostvarenih rezultata u Rijeci i na mnogobrojnim gostovanjima, izabrana na položaj intendantice HNK Ivan pl. Zajca u Rijeci 2007. godine. Dužnost sam obavljala nepuna dva mandata, a u matičnom kazalištu zaposlena sam od 1997. godine.


S uvažavanjem prema zamolbi Grada Rijeke, velikodušno, sedam mjeseci prije isteka mog redovnog mandata koji je trebao trajati do 31.03.2015. godine, sporazumno sam odstupila s položaja ustupajući ga novim rukovoditeljima 01.09.2014.godine. Od istog datuma (01.09.2014.) vratila sam se na svoje staro radno mjesto šefa dirigenta.


Hajka


Iako službena primopredaja u HNK Ivana pl. Zajca nije niti započela niti je dovršena, mene se kao bivšu intendanticu napada putem medija da sam utajila podatke i obmanula novo kazališno rukovodstvo, Kazališno vijeće i Grad Rijeku. Službena primopredaja mora biti dovršena do 30.09.2014. godine što je u ingerenciji Grada Rijeke, a o čijem tijeku postupka do sada nisam službeno obaviještena.




U intenzivnoj komunikaciji s novim rukovodstvom koja traje od početka lipnja 2014. godine, sadašnjem intendantu O. Frljiću i »budućem ravnatelju Opere«??? M. Blaževiću, dostavljeni su svi podaci o financijskom stanju, a o čemu postoje dokazi. Do 31.08.2014. godine uredno smo poslovna ravnateljica A. Lučić i ja kao i drugi zaposlenici kazališta surađivali s novim rukovoditeljima upoznavajući ih s dokumentacijom i pomagali im u pripremi nove sezone s obzirom da nemaju iskustva u vođenju institucionalnog kazališta.


Logično je pitanje svakom tko brine o svojoj budućnosti: da li prokockati svoj život, da li prokockati svoju struku koja mi je životna strast, zbog intendature? Intendantura je odgovoran i važan rukovodeći posao, ali nije trajno zanimanje. Zar bih bilo kakvom nečasnom radnjom ugrozila nastavak svog umjetničkog djelovanja? Odgovor je očit. Valjda sam zato i odabrana u hajci, kao divljač za odstrel. Ili je ta hajka paravan za kadrovsku čistku i dovođenje svojih kadrova? Valjda mi je zato bez ikakvog suvislog obrazloženja već 10.09.2014. oduzeto pravo na rad kao dirigentice u projektu »Jevgenij Onjegin«, ali mi je kontroverzno dopušteno dirigirati koncert Dunje Vejzović samo dva dana kasnije, dana 12.09.2014.? Vidjet će se uskoro.


Razdor


Sadašnje rukovodstvo nije do sada (od 01.09.2014.) bilo u prilici upoznati se s pravilima i ustaljenom kazališnom praksom većine kazališnih kuća i većine intendanata, bivših i sadašnjih, o specifičnom načinu rada, a kako bi se sačuvala radna mjesta, kontinuirana kvaliteta programa, publika, kako bi se održalo živo pulsiranje cijelog grada, jer kazalište to upravo i jest – srce grada i njegov odraz, a novo vodstvo, već je u prvih 15 dana svog mandata udarilo temelje razdora kazalištu kao jednom od bitnih riječkih identiteta.


Spominjanje ekonomske krize je postalo otrcano, svi su je siti, većinu je unesrećila, pa ipak trebao je zato nadljudski napor svih zaposlenika kazališta da se održi razina postignutog (što je bila vrlo jasna uputa i iz Grada Rijeka kao osnivača kazališta), a sve sa drastično smanjenim sredstvima  (2007. ukupna dodijeljena sredstva Grada Rijeka za program bila su 2.200.000,00 kn i godišnje umanjivanja zaključno sa 2014. godinom u kojoj je planirano 300.000,00 kn???). I novi propis o PDV-u od 01.07.2013.godine, doveo je nas kao i ostala kazališta u izrazito nepovoljan položaj. Nepovoljno financijsko stanje započeti razdor neće popraviti ni za lipu. Pa čemu onda ta medijska hajka?


Egzekucija


Izričito naglašavam da se dug za autorske honorare, kojim se barata kao teškom artiljerijom za moju eliminaciju, sastoji od izvlačenja podataka iz konteksta pravila računovodstvene struke i uobičajenog načina knjiženja u kazališnoj praksi o čemu je svakako vodila računa nadležna služba računovodstva, a  na što nije imala primjedbe niti interna revizija. Upravo iz tog razloga navedeni autorski honorari nisu niti mogli sačinjavati dio šestomjesečnog izvještaja.


Naglašavam da sam kao odgovorna za poslovanje kazališta, Gradu Rijeci kao osnivaču kazališta redovito dostavljala sva financijska i programska izvješća i da je gradonačelnik V. Obersnel bio o svemu informiran. Gradonačelnik V. Obersnel kao poznavatelj i prijatelj kazališta upoznat je sa svim teškoćama koje sam morala savladati da bi Rijeka imala reprezentativni program, a neformalno se u nizu prilika interesirao za tekuće probleme, događanja i stanje.


Na kraju ostaju mučna pitanja: zajednički potpisanim Sporazumom primopredaja moje dužnosti novom rukovodstvu mora biti izvršena do kraja ovog mjeseca (30.09.2014). Priprema primopredaje je dogovorna ingerencija Grada Rijeka i njegovih internih revizora. Zar na ovaj način putem medija, bez mog učešća? Mojom prijevremenom paušalnom egzekucijom, a da službena primopredaja nije ni započela.


Svima jasno i glasno objavljujem da osobno nisam ostvarila nikakvu nepripadajuću materijalnu korist, naprotiv. Sumnjam da je novopridošloj ekipi Rijeka više na srcu. Gotovo sam žrtvovala privatni život u ime ideje boljitka tog istog kazališta, ali očito nitko nije prorok u vlastitoj sredini – piše Nada Matošević Orešković.