Primorsko-goranski HNS

Na Milanoviću je da dobije EU sredstva za Žutu Lokvu

Tihana Tomičić

Ljudi koji zastupaju ovaj kraj u Vladi, njih trojica ministara, kao i 11 zastupnika, ne smiju dozvoliti da cesta Žuta Lokva ispadne iz prioriteta Vlade - poručili su HNS-ovci



RIJEKA – Primorsko-goranski HNS-ovci uputili su apel vrhu Vlade da prihvati argumentaciju ministra prometa Zlatka Komadine, da mu da podršku i izgradi što prije autocestu Rijeka-Žuta Lokva, jer se radi o cesti koja apsolutno ima ekonomsko, ali i političko i moralno opravdanje budući da je bila u programu Kukuriku koalicije u 8. jedinici na prošlim izborima.


– Mi Primorci smo strpljivi, uvijek šutimo, ne vežemo se lancima, ne prosvjedujemo, ali i uvijek glasamo za lijevi centar. Pitamo se, međutim, da li to što smo kulturni i pristoji znači i da smo bedasti?Jesmo li ukleti ili bedasti – upitala se predsjednica županijskog HNS-a Nada Turina-Đurić, s kolegama Markom Borasom-Mandićem i Đaninom Sučićem. Ona je podsjetila da je stjecajem okolnosti HDZ bio taj koji je pustio u promet puni profil ceste Rijeka-Zagreb, te bi bilo šteta da se zaključi da će sada Vlada lijevog centra biti ta koja će iznevjeritineka obećanja građanina ovog kraja.

– Ljudi koji zastupaju ovaj kraj u Vladi, njih trojica ministara, kao i 11 zastupnika, ne smiju dozvoliti da cesta Žuta Lokva ispadne iz prioriteta Vlade – poručili su.


Turina-Đurić premijeru Zoranu Milanoviću je poručila da je Žuta Lokva dio jadransko-jonskog koridora kojeg je sigurno spremna financirati i Europska unija. Stoga, posao je premijera da ta sredstva ispregovara sa Bruxellesom, a nema nikakvog razloga da dotad Komadinino ministarstvo, kako je i najavljeno, ne počne graditi tunel Vratnik, te da ne pripremi dokumentaciju za nastavak trase.


HNS-ovci ističu da Slovenija sigurno neće graditi cestu na trasi Trst-Rijeka ako ne bude Žute Lokve, a boje se i da je odustajanje od Žute Lokve samo uvod u odustajanje i od nekih drugih riječkihprojekata – primjerice, nove pruge.

– Mi puštemo i na hladno jer se bojimo da se iza toga ne krije najava još kakvih “restrikcija” Rijeke – kaže Turina-Đurić.


Svaka čast Dubrovniku, poručuju HNS-ovci, ali bez jadransko-jonskog pravca ni povezivanje Dubrovnika kao još jedna skupa investicija, nema smisla.


Boras-Mandić izračunao je da ekonomska opravdanost ceste do Žute Lokve ne može biti upitna: frekvencija prometa sigurno bi bila veća nego na jugu Dalmacije, a jasno je da se mogu graditi samo one ceste koje imaju i promet, a ne političke investicije, kao što je bio Pelješki most u doba HDZ-a.


“Samo na benzinu i uračunatom vremenu kojim bi se kratio put od Rijeke do Zadra, moglo bi se uštedjeti milijardu kuna godišnje, a o napretku Like i njezinom povezivanju s europskim tržištem, da negovorimo”, rekao je Boras Mandić.

HNS-ovci se ne žele uplitati u odnose u SDP-u i ne misle da je ova važna tema iskorištena za rušenje ministra Komadine. Dapače, šalju mu poruku:


– Ne zaboravimo da je Komadina bio nositelj naše zajedničke izborne liste, i stoga neka ne zaboravi odakle je došao  - poručili su mu ogorčeni HNS-ovci.