Zahtjev gradskim vlastima

Most traži hitnu smjenu rastrošnog direktora Smojvera: Poslovanje Rijeka plusa je nerazumno

Sanja Gašpert

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Analiziramo smo poslovanje Rijeka plusa otkako je direktorom postao Željko Smojver, odnosno od 17. siječnja ove godine, i vidjeli smo kako su troškovi po kamatama porasli za deset puta, točnije s 329 tisuća kuna na 3,7 milijuna kuna na godišnjoj razini, a krediti su narasli s devet na 23 milijuna kuna, kazala je Petra Mandić



RIJEKA Gradski vijećnici Mosta NL-a na konferenciji za novinare s temom »Rijeka plus – primjer rastrošnosti i neodgovornog poslovanja« zatražili su od gradskih vlasti da pod hitno smijene direktora Rijeka plusa Željka Smojvera zbog, kako su istaknuli, nerazumnog, neodgovornog i rastrošnog poslovanja, neracionalnog trošenja i nepovoljnog zaduživanja te sumnjive i skupe nabavke«.


– Skupa nabavka suncobrana, koji su nabavljeni izravnom pogodbom, po cijeni većoj od četiri tisuće kuna po komadu, a prema riječima prodavača koji ih koriste neadekvatni su, skupe jakne po četiri tisuće kuna, što je cijena četiri puta veća od sličnih, primjeri su neracionalnog trošenja.


Nepovoljno zaduživanje


Analiziramo smo poslovanje Rijeka plusa otkako je direktorom postao Željko Smojver, odnosno od 17. siječnja ove godine, i vidjeli smo kako su troškovi po kamatama porasli za deset puta, točnije s 329 tisuća kuna na 3,7 milijuna kuna na godišnjoj razini, a krediti su narasli s devet na 23 milijuna kuna.




Uprava se nepovoljno zaduživala, neodgovorno poslovala i ovo je pravi trenutak za njezinu smjenu, jer onda još uvijek ima nade za buduće poslovanje, kazala je Petra Mandić.


Njezin stranački kolega Josip Kukuljan kao primjer neodgovornog poslovanja iznio je primjer Autotroleja koji već šestu godinu šalje autobuse u Novalju kako bi organizirano prevozio partijanere sa Zrća i na Zrće.


– Autotrolej se pohvalio kako je sa svojih deset autobusa i 22 vozača u razdoblju od 23. lipnja do 1. srpnja zaradio 359 tisuća kuna. Koliko je iznosila zarada Autotroleja u odnosu na zaradu tvrtke Sito Novalja koja ih je angažirala kao ispomoć?


Tko zarađuje na autobusima za Zrće?


Voditelj Autotrolejeve grupe Zoran Đekanović rekao je kako su dnevno za samo tri sata prevezli oko osam tisuća ljudi. Cijena karte u jednom smjeru iznosila je 20 kuna ili 40 eura za sedmodnevnu flat kartu.


Prema tim podacima, dobit tvrtke Sito premašuje dva milijuna kuna. Partijanera je bilo daleko više, jer su autobusi vozili sukladno potrebama od 0 do 24 sata, a ne samo spomenuta tri sata.


Karte su naplaćivali djelatnici koje je postavilo društvo Sito Novalja, a ne Autotrolej, kazao je Kukuljan, koji je iznio saznanja Mosta kako je Tomislav Šuljić iz Novalje jedan od osnivača društva Sito Novalja s kojim je Smokver kao direktor Autotroleja i sada Rijeka plusa sklopio ugovor o prijevozu putnika.


– Tomislav Šuljić je u razdoblju od 2013. do 2016. godine zastupao tvrtku Moto-rent Novalja d.o.o. i to zajedno s Martinom Smojver.


Tvrtka je u tom razdoblju bila registrirana na adresi Šodići 44 u Kostreni – kućnoj adresi Željka Smojvera! U čijem interesu radi Željko Smojver? Da li u interesu Autotroleja, odnosno Rijeka plusa ili društva Sito Novalja?, upitao je Kukuljan.