Stanje u gradskoj tvrtki neodrživo

MOST UPOZORAVA Tvrtka Autotrolejovog poslovnog partnera bila registrirana na adresi Željka Smojvera

Damir Cupać

Mostovci smatraju da treba uvesti godišnju kartu čija bi kupnja bila isplativa i što bi omogućilo Autotroleju siguran prihod / Snimio Marko GRACIN

Mostovci smatraju da treba uvesti godišnju kartu čija bi kupnja bila isplativa i što bi omogućilo Autotroleju siguran prihod / Snimio Marko GRACIN

'I dalje inzistiramo da nam odgovori zbog čega je tvrtka Tomislava Šuljića bila registrirana na kućnoj adresi Željka Smojvera u Kostreni. Riječ je o poduzeću Moto-rent. A Šuljić je inače direktor tvrtke Sito Novalja d.o.o. s kojom je Autotrolej sklopio poslovnu suradnju prevoženja putnika u Novalji. Dakle, još jednom pitamo Smojvera – zbog čega je tvrtka Moto-rent imala sjedište na adresi Šodići 44', kazao je Kukuljan.



Gradski vijećnik Mosta Josip Kukuljan ocijenio je da se osnivanjem dviju gradskih tvrtki Rijeka plusa i Poslovnih sustava nisu postigli ciljevi kao što je optimiziranje riječkog komunalnog sustava.


– Dapače, rezultati su potpuno suprotni od onih koji su najavljivani, a o čemu svjedoči sve ono što se događa u Autotroleju. Za tu je tvrtku potrebno osnovati krizni stožer, pozvati inspekciju rada i inspekciju koja će analizirati tahograf listiće, kazao je Kukuljan.


On je naglasio da je direktor Rijeka plusa Željko Smojver preko odvjetničkog ureda zaprijetio podizanjem tužbe zbog javnih istupa mostovaca u vezi s riječkim javnim prijevoznikom.




– Ali neće nas spriječiti da govorimo istinu. I dalje inzistiramo da nam odgovori zbog čega je tvrtka Tomislava Šuljića bila registrirana na kućnoj adresi Željka Smojvera u Kostreni. Riječ je o poduzeću Moto-rent. A Šuljić je inače direktor tvrtke Sito Novalja d.o.o. s kojom je Autotrolej sklopio poslovnu suradnju prevoženja putnika u Novalji. Dakle, još jednom pitamo Smojvera – zbog čega je tvrtka Moto-rent imala sjedište na adresi Šodići 44, kazao je Kukuljan.


Gradska vijećnica Mosta Petra Mandić navela je da su se građani od uspostave neovisnosti nagledali svakojakih stručnjaka.


– A jedan od njih je i Željko Smojver, intimus Vojka Obersnela. Gradonačelnik ne zna na koga bi uperio prst krivnje za kvarove autobusa i nedostatak radnika u Autotroleju. Sve se to moglo predvidjeti kada je Smojver vodio glavnu riječ u Autotroleju. A Obersnel ne zna tko je kriv i kako je došlo do problema. U ozbiljnim kompanijama odgovornost ima ime i prezime. Problem je u tome što u Autotroleju ne postoji operativni sustav i treba ga promptno uvesti u ovo gradsko poduzeće. Ništa se neće riješiti kada dođu novi autobusi i povećaju se plaće, iako je to nužno. Financijski rezultati Autotroleja i Rijeka plusa su se poboljšavali, ali na račun ušteda koje su se lomile preko leđa radnika i održavanja voznog parka. Problem je i u tome što grad za povećanja subvencija nema novca, a treba zakrpati rupe koje su napravile nesposobne uprave. Događanja na tržištu treba anticipirati i sve ovo što se danas događa se moglo znati prije tri-četiri godine, uvjerena je Mandić.


Ona je navela i niz primjera za povećanje prihoda.


– Oni se mogu povećati alternativnim načinom poslovanja, a ne kao što je radio Smojver izlaskom na tržište. Treba uvesti godišnju kartu čija bi kupnja bila isplativa i što bi omogućilo Autotroleju siguran prihod. Svakako treba omogućiti putnicima kupnju karte u autobusu i plaćanje karticom. Vožnja autobusom može biti atraktivnija i zašto u kontekstu EPK ne bi putnicima puštali klasičnu glazbu ili rock glazbu po kojoj je Rijeka poznata. Autotrolej i Grad Rijeka mogli bi dati poslovnim subjektima olakšice kako bi oni svoje zaposlenike stimulirali da koriste javni prijevoz. Nema nikakvog razloga da se u autobusima ne omogući wi-fi usluga. Svakako treba više iskoristiti autobusna stajališta za komercijalno oglašavanje kao i autobuse za interaktivne oglase…, navela je Mandić.